Sessió oberta Seminari Permanent de Física i Química

La darrera del curs 2015 - 16 del Seminari Permanent de Física i Química es realitzarà el proper divendres 27 de maig, entre les 16 i les 20 h, a la seu del CESIRE. La sessió, sota el títol "El canvi climàtic", s'ha decidit obrir-la a tothom qui pugui estar interessat, independenment que formi part o no del grup de professors que habitualment participen al seminari. Podeu consultar el programa detallat i inscriure-us tot adreçant un correu al compte Aquesta adreça de correu electrònic està protegida contra robots de spam. Necessites activar JavaScript per a poder veure-la .

Seminari GoLab al CESIRE

El proper dijous 9 de juny, et convidem a participar en el seminari “Ciència, indagació i experimentació online per als centres educatius. Lliçons del Projecte GoLab“, per tal de compartir experiències realitzades i conèixer les darreres actualitzacions i activitat del projecte.

Aquest seminari l’hem organitzat conjuntament amb l’equip GoLab i serà coordinat per Javier García Zubía, i està destinat tant a professorat usuari de GoLab com a aquell interessat en iniciar-se en el projecte.

Serà una única sessió de 3 hores, entre les 16 i les 19 h, i es realitzarà a la seu del CESIRE. Cal inscripció prèvia en aquest enllaç.

VI Jornada Ensenyaments Professionals Química

VIJornaEnsProfQuim

Us informem que l’ICE de la UAB ha organitzat la VI Jornada dels Ensenyaments Professionals de la Química. Aquesta jornada tindrà lloc als espais que l’ICE té a la Casa de Convalescència de l’Hospital de Sant Pau. El programa complet el trobareu a http://ice.uab.cat/jor_quimica2016/index.php

VII Jornada Mestres i Professorat al CRAM

AulaCram

El proper 28 de maig, el CRAM, Fundació per a la Conservació i Recuperació d'Animals Marins, ha programat una jornada per mestres i professors per presentar el seu programa educatiu AulaCram per educació infantil, primària i secundària. Trobareu més informació en aquest document.

Cursos "Professors i ciència"

Professors i ciència és un programa de la Fundació Catalunya-La Pedrera que ofereix formació al professorat de secundària de ciències de Catalunya. Vol contribuir a millorar la seva formació continua i la seva especialització, en les respectives àrees de coneixement, perquè pugui revertir en el seu dia a dia a les aules, fomentant així l’estímul de les vocacions científiques entre els seus alumnes. Encara hi ha disponibles places pels seus cursos de maig i juny. [+info]

II Jornada TAC 0-8

El dissabte dia 17 de setembre de 2016, a la Universitat Autònoma de Barcelona a Bellaterra, se celebrarà la II Jornada TAC 0-8, adreçada a mestres i educadors dels dos cicles d'educació infantil, a mestres de primer i segon d'educació primària i a estudiants de grau d'educació infantil i d'educació primària i de CFGS d'educació infantil. Aquesta Jornada té com a finalitat incentivar l’ús de les tecnologies de l’aprenentatge i el coneixement en els processos d’aprenentatge dels infants de 0 a 8 anys i la seva optimització des de l'escola i des de la llar d'infants.

Es farà a partir de la mostra d'experiències relacionades amb les TAC i de la pràctica amb aplicacions, dispositius mòbils, altres recursos i tecnologies. Es donaran a conèixer les possibilitats de les TAC com a recurs didàctic, per oferir oportunitats d'aprenentatge per a tots els infants i i també com a suport a la informació, la comunicació i la documentació pedagògica.Des d'avui mateix i fins el 12 de juny, podeu presentar les vostres propostes de pòsters, experiències, tallers i TACStets.

Trobareu més informació en aquest enllaç.

CasTECHdefels: universitat d'estiu de ciència i tecnologia

casTECHdefels

Ja s'ha anunciat l'edició de 2016 de la Universitat d'Estiu de Ciència i Tecnologia de Castelldefels "CASTECHDEFELS". Aquesta és una activitat formativa dirigida a un públic divers (professorat de secundària, alumnat pre-universitari i públic en general), i dedicada als àmbits d'expertesa del Campus del Baix Llobregat de la UPC. Aglutina activitats de diferents formats que pretenen contribuir a la formació i capacitació tecnològica del professorat de secundària, fomentar les vocacions científiques entre l'alumnat preuniversitari i apostar per la divulgació científica. És un projecte compartit entre el Campus del Baix Llobregat de la UPC (ESAB, EETAC), ICFO i l'Ajuntament de Castelldefels. Les diferents activitats es realitzen entre el 20 de juny i el 20 de juliol. [+info]

Explora la Natura: Universitat Catalana d'Estiu de la Natura

Per vint-i-tresè any consecutiu, s'organitzen els cursos de la Universitat Catalana d’Estiu de la Natura (UCEN), que tindran lloc a la comarca del Berguedà entre els dies 7 i 18 de juliol. [+info]

Congressos de ciència d'infantil i primària

CongressosCienciaInfantilPrimaria

Comencen els Congressos d’educació infantil i primària. Els infants estan preparats per explicar les investigacions que han realitzat i respondre a les preguntes que inicialment es van plantejar:

III Congrès de ciències. Els infants protagonistes de la ciència i la alimentació.

Equips del CRP de Nou Barris, l'Eixample, Sant Andreu i Sant Martí

17, 18 i 19 de maig de 2016

III Congrés de Ciència. Educació infantil i primària

PFZ Santa Coloma de Gramanet

25 de maig, 1 i 8 de juny de 2016

III Congrés de ciències 2016

CRP Badalona

18,19 i 20 de maig

11è Congrés de Ciència del Garraf. Els infants protagonistes de la ciència.

CRP del Garraf

Del 23 al 27 de maig

Petits talents científics

Institut Municipal d'Educació. Ajuntament de Barcelona