Servei de préstec: horari d'estiu

bale-191199 1920

Us informem que entre l'1 de juny i el 30 de setembre l'horari d'atenció al públic del servei de préstec del CESIRE serà de dilluns a divendres de 8 - 14 h. Per tal de poder garantir un bon servei, és recomanable confirmar dia i hora prèviament amb les persones responsables (938823125 ó Aquesta adreça de correu electrònic està protegida contra robots de spam. Necessites activar JavaScript per a poder veure-la )

FISIDABO 2018

Fisidabo

L'abril del 2018, el parc d'atraccions del Tibidabo es transformarà en un laboratori de Física per alumnes de 4t d'ESO i Batxillerat.

Durant només un dia d’abril de 2018, centenars d’estudiants de tot Catalunya podran treure les equacions de la pissarra i experimentar-les a les diferents atraccions del Tibidabo. Mesuraran acceleracions, distàncies, forces, angles... amb l'ajut de tot un seguit d'aparells i del telèfon mòbil. Per això s'ha creat un material docent dissenyat específicament per aquesta jornada i adaptat als curriculums de cada curs.

Inquiry Based Science and English Workshop

primera plana

Com integrar la indagació científica i l’aprenentatge de la llengua anglesa a les aules de primària?
Vine a la trobada pedagògica al CESIRE i entre tots busquem respostes.

Inscripció

II Campus d'estiu de Màgia i Ciència

Fins al 13 de juny estan obertes les inscripcions a la 2a edició del Campus d'Estiu de Màgia i Ciència, organitzat per la Càtedra de Cultura Científica i Comunicació Digital de la Universitat de Girona. El campus està obert a estudiants de 4rt curs d'ESO i de 1r i 2n de Batxillerat, i es tracta d'una molt bona oportunitat per incrementar la cultura científica i explorar els nous avenços en el coneixement de la Natura, tot endinsant-se en l'apassionant món de la màgia i l'il·lusionisme.

Podeu fer un cop d'ull a l'experiència de 2016. Segurament que us donarà algunes pistes del que us espera entre el 26 i 30 de juny de 2017.
https://magsci.eu/2016/07/11/ un-cop-dull-al-cemc16-cinc- histories/

Servei de préstec: nanokit 2.0

Us informem que el servei de préstec del CESIRE ha incorporat tres unitats del nanokit 2.0 del projecte NanoEduca com a nou material a disposició del professorat de secundària. Us podeu adreçar a les técniques del servei per gestionar la seva reserva i consultar la disponibilitat.

Nanokit

Workshop projecte Hypatia

Coneixes les claus per motivar les joves a estudiar carreres científiques? El projecte Hypatia ens les revela! L'experta en gènere Digna Couso ens parlarà el proper 16 de maig a CosmoCaixa del paper de la dona en la ciència. A continuació, es presentaran les activitats Hypatia en format de workshop per experimentar sobre com motivar futures joves científiques a estudiar carreres STEM (Science, Technology, Engineering and Maths). [+info]

Setmana de la ciència 2017: concurs de cartells

CartellsSetmanaCiencia

Ja és oberta la convocatòria del concurs per seleccionar el cartell representatiu de la 22a edició de la Setmana de la Ciència. Podeu consultar les bases del concurs i més informació al respecte clicant aquí.

Ciència entre tots: les experiències

ExperienciaCienciaTots

A la web de Ciència entre tots, la fira de ciència organitzada pel Centre de Recursos Pedagògics del Gironès, i protagonitzada bàsicament per alumnat de secundària de diferents instituts de les comarques gironines, hi trobareu l'apartat Revista d'experiències, que recull alguns dels experiments que s'han presentat a les darreres edicions de la fira.

Nanokit 2.0: distribució territorial completada

Ja s'ha completat la distribució del nanokit entre els Centres de Recursos Pedagògics de Catalunya. Durant els mesos d'abril i maig s'ha convocat als seus professionals a diverses jornades de treball territorialitzades per tal de presentar-los els materials i orientar-los en quant als aspectes logístics de inclusió del kit en el seu catàleg de recursos. Com a exemple d'aquesta inclusió podeu consultar l'espai web que ha habilitat el CRP del Vallès Oriental III.

CRPs_Catalunya

Festival 10alamenos9: nanociència i nanotecnologia

cap 10alamenos9versio1

El Festival 10alamenos9 està coordinat pel Centres Científics i Tecnològics de la Universitat de Barcelona, i pretén, d'una manera amena i emocionant, apropar a tots els públics a l'escala nanomètrica, les seves aplicacions i els seus efectes. El festival es celebrarà a CosmoCaixa els dies 25 i 26 d'abril de 2017, i està especialment dirigit al públic més jove, per tal d'estimular el seu interès per la ciència, la tecnologia i les matemàtiques. [+info i inscripcions]