Servei de préstec: horari d'estiu

Us informem que entre l'1 de juny i el 30 de setembre, l'horari d'atenció al públic del servei de préstec del CESIRE serà el següent:

• matins (de dilluns a divendres): 8:30 - 14:30 h

Les comandes s'han d'adreçar a través del formulari que trobareu a la secció de préstec. Per tal de poder garantir un bon servei, és recomanable confirmar dia i hora prèviament amb les persones responsables del servei al 938823125, o bé a l'adreça Aquesta adreça de correu electrònic està protegida contra robots de spam. Necessites activar JavaScript per a poder veure-la .

Aturada del servei de préstec

Us informem que entre el 4 i el 8 de juny (inclosos) el servei de préstec del CESIRE romandrà tancat. Per més informació podeu contactar amb les persones responsables (938823125 ó Aquesta adreça de correu electrònic està protegida contra robots de spam. Necessites activar JavaScript per a poder veure-la ).

Presentació d'experiències: II Jornada STEM a l'espai

stem-espai-2018

El 29 de setembre de 2018 se celebrarà al Campus de la Mediterrània de la UPC, a Castelldefells, la segona edició de la Jornada STEM a l’Espai, dedicada a l’intercanvi d’experiències didàctiques relacionades amb l’univers i l’espai. Aquesta trobada està especialment adreçada als mestres de primària i al professorat de secundària, però també està oberta a altres professionals interessats en la temàtica. El termini per la presentació d'experiències finalitza el 10 de juny. [+informació]

Physis - Campus d'Estiu de Física

La facultat de Física de la UB organitza del 18 al 22 de juny el Campus d’Estiu Physis 2018 per als estudiants de primer de batxillerat. El Campus consta de cinc sessions matinals en què els participants assisteixen a conferències de divulgació i realitzen pràctiques en els laboratoris del nostre centre. Totes les activitats programades aborden temes de màxima actualitat, com ara meteorologia i climatologia, astrofísica, partícules elementals, nanociència, nous materials, superconductivitat, tecnologies de la informació, làser, microscopia electrònica, etc. [+info]

X(p)rimenta 2018

La iniciativa X(p)rimenta anima els professors i alumnes de primària, ESO, batxillerat i cicles formatius a realitzar un experiment científic i a filmar-lo en vídeo, amb l’objectiu d’il·lustrar algun principi científic i tecnològic interessant.

S’hi concediran tres premis als millors vídeos presentats, un per a cada categoria (primària, secundària, i batxillerat/cicles formatius). El Premi per als docents consisteix en una estada de cap de setmana de turisme rural sostenible. Enguany també oferim un guardó especial anomenat FeynmanTotal al millor experiment en física o nanotecnología.

El termini per a lliurar els vídeos es clou el dia 15 de maig de 2018.

Per a més informació, bases i inscripcions visiteu www.recercaenaccio.cat

FISIDABO 2018

Fisidabo

Projecte atenc!ó: els efectes de la contaminació en l'atenció dels adolescents

ATENCIÓ és un projecte de ISGlobal (Institut de Salut global) i del CRECIM (Centre de Recerca per l'Educació Científica i Matemàtica) que busca, d'una banda, estudiar si la contaminació atmosfèrica present als instituts por afectar als processos d'atenció dels adolescents i d'altra banda pretén involucrar l'alumnat en la construcció d'algunes de les idees claus curriculars sobre el model matèria i el model ésser viu, fent-lo participar, per exemple, en pràctiques científiques com la recollida de dades amb sensors.

Si esteu interessats en participar en el projecte al llarg del curs 2018-19 amb els vostres alumnes de 3r d'ESO (curs al que va adreçat la proposta), disposeu d'aquestes opcions:

Recerca en acció: seguiment rapinyaires

Ja és primavera, i els ocells fan niu com cada any.  Des d'ara mateix i fins a finals d'abril, Recerca en Acció us ofereix el seguiment de la reproducció de diverses espècies de rapinyaires (astor, àliga marcenca, falcó vesper i duc) que crien habitualment al Parc de la Serralada Litoral.

Farem servir vídeogravacions dels nius d'algunes parelles reproductores per observar com crèixen els polls, de què s'alimenten, etcètera.

REEDUCAMAR: portal de recursos d'educació marina

El Centro Nacional de Educación Ambiental (CENEAM-OAPN) ha llançat el portal REEDUCAMAR, una xarxa e inventari de recursos d'educació marina, amb l'objectiu de ser punt de trobada de la comunitat dels educadors marins i apropar el coneixement del mar al públic general.

El portal s'organitza en 6 blocs de contingut:

· REEDUCAMAR Red: informació sobre entitats que desenvolupen tasques relacionades amb l'educació marina.

· REEDUCARMAR Recursos: inventari de recursos d'educació marina.

· REEDUCAMANDO: una secció divulgativa sobre alfabetització marina.

· REEDUCAMAR Actúa: una ressenya d'activitats de voluntariat i petits gestos que contribueixen a la preservació del mar.

· REEDUCAMAR Fototeca: una secció específica de fotos marines de la fototeca del CENEAM.

· REEDUCAMAR Participa: com participar en REEDUCAMAR.

Aprendre ciència amb els infants

Us presentem una nova edició del curs Aprendre ciència amb els infants, a càrrec de Carme Alemany. Un curs orientat a analitzar i reflexionar sobre com la ciència pot globalitzar els aprenentatges i ajudar-nos a comprendre el mon, a partir de la reflexió sobre què significa aprendre a partir de la pròpia investigació i la conveniència d’aquesta metodologia de treball a l’escola.

• Lloc: UManresa- FUB
  • Hores de durada: 20 hores
  • Dates de realització: 14 de febrer, 7 i 21 de març, 4 i 18 d’abril, 2, 16 i 30 de maig.
  • Horari de l’activitat: de 18 a 20:30.

<< Inici < Anterior 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Següent > Fi >>

Pàgina 1 de 24