Taller "Equitat en STEAM"

Com podem aconseguir que tot l'alumnat senti que pot fer STEAM?

Diverses institucions europees que s’han fet aquesta mateixa pregunta compartiran el seu viatge i els seus aprenentatges en el marc del projecte STEAM4U. El taller planteja un espai de reflexió i anàlisi de diverses estratègies per promoure que les noies i els i les joves d’entorns desafavorits sentin que tenen les capacitats per dur a terme activitats STEAM en contextos educatius formals i no formals.
L’objectiu final del taller és que els i les participants co-construeixen estratègies que prenguin sentit en les seves pròpies realitats educatives. La participació al taller és gratuïta, si bé cal inscripció prèvia. L’aforament màxim és de 45 persones. [+info i inscripció]
 
Connecta’t a la recerca: La novel·la com a context en l’educació científica

Connecta’t a la recerca és una iniciativa del CESIRE que es concreta en una sèrie de sessions de treball, independents entre sí,  on es pretén posar en contacte investigadors i professionals de l’ensenyament per tal d’afavorir l’intercanvi d’idees i necessitats entre els dos col·lectius.

La primera d’aquestes sessions té com a títol: La novel·la com a context en l’educació científica,  a càrrec de Isabel Pau i Conxita Márquez (UAB)

 
Recerca en acció: seguiment rapinyaires

Ja és primavera, i els ocells fan niu com cada any.  Des d'ara mateix i fins a finals d'abril, Recerca en Acció us ofereix el seguiment de la reproducció de diverses espècies de rapinyaires (astor, àliga marcenca, falcó vesper i duc) que crien habitualment al Parc de la Serralada Litoral. 

Farem servir vídeogravacions dels nius d'algunes parelles reproductores per observar com crèixen els polls, de què s'alimenten, etcètera. 

 
 
X(p)rimenta 2018

La iniciativa X(p)rimenta anima els professors i alumnes de primària, ESO, batxillerat i cicles formatius a realitzar un experiment científic i a filmar-lo en vídeo, amb l’objectiu d’il·lustrar algun principi científic i tecnològic interessant.
 
S’hi concediran tres premis als millors vídeos presentats, un per a cada categoria (primària, secundària, i batxillerat/cicles formatius). El Premi per als docents consisteix en una estada de cap de setmana de turisme rural sostenible. Enguany també oferim un guardó especial anomenat FeynmanTotal al millor experiment en física o nanotecnología. 
 
El termini per a lliurar els vídeos es clou el dia 15 de maig de 2018.
 
Per a més informació, bases i inscripcions visiteu www.recercaenaccio.cat

 
REEDUCAMAR: portal de recursos d'educació marina

El Centro Nacional de Educación Ambiental (CENEAM-OAPN) ha llançat el portal REEDUCAMAR, una xarxa e inventari de recursos d'educació marina, amb l'objectiu de ser punt de trobada de la comunitat dels educadors marins i apropar el coneixement del mar al públic general.

El portal s'organitza en 6 blocs de contingut:

· REEDUCAMAR Red: informació sobre entitats que desenvolupen tasques relacionades amb l'educació marina.

· REEDUCARMAR Recursos: inventari de recursos d'educació marina.

· REEDUCAMANDO: una secció divulgativa sobre alfabetització marina.

· REEDUCAMAR Actúa: una ressenya d'activitats de voluntariat i petits gestos que contribueixen a la preservació del mar.

· REEDUCAMAR Fototeca: una secció específica de fotos marines de la fototeca del CENEAM.

· REEDUCAMAR Participa: com participar en REEDUCAMAR.

 
Aprendre ciència amb els infants

Us presentem una nova edició del curs Aprendre ciència amb els infants, a càrrec de Carme Alemany. Un curs orientat a analitzar i reflexionar sobre com la ciència pot globalitzar els aprenentatges i ajudar-nos a comprendre el mon, a partir de la reflexió sobre què significa aprendre a partir de la pròpia investigació i la conveniència d’aquesta metodologia de treball a l’escola.

  • Lloc: UManresa- FUB
  • Hores de durada: 20 hores 
  • Dates de realització: 14 de febrer, 7 i 21 de març, 4 i 18 d’abril, 2, 16 i 30 de maig.
  • Horari de l’activitat: de 18 a 20:30.

Més informació

 
STEAMConf Education Conference 2018

La Conferència Internacional STEAM Barcelona arriba a la seva quarta edició, i aquest any vol destacar la vital importància d’implementar programes i recursos que permetin contribuir a minimitzar l’escletxa digital i els desequilibris de gènere i promoure la igualtat d’oportunitats.

Per aquest motiu, STEAMConf 2018 programa tres trobades sobre aprenentatge, tecnologia i gènere en torn a Ada Augusta Byron Lovelace, matemàtica i física que va desenvolupar el que avui es considera el primer algoritme per a ús d’una màquina.

STEAMConf 2018, a través dels seus tallers i sessions, posa també l’accent en Apendre fent: manipular, experimentar, crear, equivocar-se… i tornar a començar… Parlem de tinkering&making, «un mètode per explorar i comprendre el nostre món canviant a través de la ciència, l’enginyeria, la tecnologia, l’art i les matemàtiques», que fomenta el treball en equip i l’automotivació; recompensa la persistència, l’enginy i l’autosuficiència; i revela la passió per aprendre a llarg termini.

 
Inscripcions obertes al concurs de resolució de problemes Physicat

Ja pots inscriure als teus alumnes de 4t d'ESO a la primera edició d’un concurs de resolució de problemes de física en equip. Aquest projecte està impulsat per un grup de treball format per professorat del seminari de Física en Context de les comarques gironines. La idea sorgeix de la voluntat d’afavorir el treball cooperatiu i competencial entre l’alumnat de secundària de la matèria optativa de física i química.

La primera edició de Physicat tindrà lloc durant la setmana del 9 al 13 d’abril de 2018 i la participació es farà de manera telemàtica des dels mateixos centres educatius. La inscripció estarà oberta del 9 al 23 de març i es podrà fer mitjançant aquest formulari que trobareu al blog del concurs.

 
FISIDABO 2018

Fisidabo

 
Projecte Beepath: ciència ciutadana en moviment
S'ha posat en marxa el projecte de mobilitat i ciència ciutadana Beepath, amb el suport de l’ajuntament de Barcelona, i que es pot desenvolupar en qualsevol àmbit que vulgui tractar la mobilitat i la geolocalització amb eines digitals i amb voluntat d’impacte social a través de la participació ciutadana.
El plantejament parteix del concepte d’Aprenentatge Basat en Projectes, i els alumnes, preferentment de 3r i 4t d'ESO:
  • Participen en la definició d'un projecte científic per estudiar la mobilitat del seu entorn més immediat.
  • Duen a terme l'experiment, recollint dades mitjançant una aplicació mòbil.
  • Analitzen les dades resultants, reflexionant sobre com millorar la mobilitat del seu propi context.
Totes les etapes compten amb la formació i el suport d'investigadors universitaris i experts en educació i big data, i la implicació de temps aproximada de l'activitat és de:
  • 8 hores a l’aula per alumnes i professors (autònom i acompanyat per investigadors/es de la UB i experts en Big Data).
  • 6 hores de reunions pels professors (fora d’horari lectiu, guiades per investigadors/es de la UB, experts en Big Data i experts en educació).
  • Assistència a l’acte final d'alumnes i professors.
Si esteu interessats en participar i voleu més informació:
 
 
<< Inici < Anterior 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Següent > Fi >>

Pàgina 1 de 24