ANY INTERNACIONAL DE LA QUÍMICA 2011
Kits Global Experiment en prèstec

Estan disponibles (en prèstec) al CDEC els kits per dur a terme les activitats del Global Experiment. Aquests kits han estat subministrats per la Societat Catalana de Química.

Al kit original s'ha afegit un mini-detector espectrofotomètric de clor lliure (més informació)

Per demanar-los ompliu el formulari de préstec indicant si es necessiten un o dos kits d'escola.

kit-global_experimentkit_Global_experiment_2

Protocols del Global Experiment a microescala

Al CESIRE-CDEC tenim un joc de llibrets amb els protocols de les activitats a microescala que podem afegir al kit de préstec.

L'aigua, sempre aigua?

Activitat a mode de treball experimental de síntesi que engloba una petita recerca per identificar mostres d’aigua.

Hi ha dues modalitats, la que utilitza els procediments estàndard i la que utilitza els protocols a microescala

Trobareu també un document amb una breu descripció de l’activitat i un document d’orientacions per al professorat.

ARC (Aplicació de Recursos per al Professorat. Departament d’Ensenyament).

Pòsters presentació de les activitats del Global Experiment de l’aigua.

Descàrrega

Al CESIRE-CDEC tenim un joc de pòsters impresos en préstec que podeu utilitzar al vostre centre.

El Global Experiment a TV3

El dimarts dia 27 de desembre al programa “El medi ambient de TV3” s’emetrà una gravació dels alumnes de l?Institut Front Marítim de Barcelona realitzant les activitats del Global Experiment de l?AIQ 2011.

Us animem a vosaltres i als vostres alumnes a veure el documental.

Poseu a prova el vostre enginy! Parcipeu a l'exposició-mostra de destil·ladors solars
Envieu els resultats de l’activitat Destil·lador solar del Global Experiment  o Aigua neta utilitzant l’energia del Sol (imatges, explicacions, rendiment
destilador_1destilador_2
Si hi voleu participar, heu d’emplenar el model de diapositiva de PowerPoint i enviar-la a l’adreça electrònica Aquesta adreça de correu electrònic està protegida contra robots de spam. Necessites activar JavaScript per a poder veure-la .
La organització imprimirà el pòster a partir de l’arxiu ppt enviat.
Nota: És important que no modifiqueu les mides de la diapositiva (Amplada: 38,1 cm i Alçada: 52,8 cm) i la mida de la lletra ni sigui inferior a 36.
Termini de lliurament: dijous 12 d’abril de 2012
Exposició a l’Institut d’Estudis Catalans (dates a concretar, abril 2012).
Diploma de reconeixement als centres participants
Més informació a Aquesta adreça de correu electrònic està protegida contra robots de spam. Necessites activar JavaScript per a poder veure-la o Aquesta adreça de correu electrònic està protegida contra robots de spam. Necessites activar JavaScript per a poder veure-la

Global experiment. L'Aigua: una solució química

El Global experiment és una proposta de la comissió internacional de l'AIQ que promou la participació d’alumnes de tot el món en la realització d’activitats experimentals que posen en relleu el paper de la química en lla qualitat de l'aigua i el seus tractaments de depuració i de potabilització.

Inscripcions i enviament dels resultats

ExclamEs poden enviar dades dels resultats de les activitats del Global Experiment a la base de dades internacional fins al 30 de març de 2012

Els professors/res que estiguin enregistrats a la base de dades internacional i tinguin problemes en introduir els resultats de les activitats, poden enviar un correu a Mathide Bargoin mathilde.bargoin@eun.org indicant el nom d'usuari i contrasenya.

Per a consultes i informació sobre materials: Aquesta adreça de correu electrònic està protegida contra robots de spam. Necessites activar JavaScript per a poder veure-la o Aquesta adreça de correu electrònic està protegida contra robots de spam. Necessites activar JavaScript per a poder veure-la

més informació

Global Experiment: póster de presentació

aigua_1aigua_2

Els estudiants, des dels alumnes de l'escola primària fins als estudiants de secundària obligatòria i batxillerat, podran realitzar un conjunt de 4 activitats experimentals amb per explorar un dels recursos més importants de la Terra, l'aigua. Els resultats dels seus experiments es mostraran on line en un mapa, la qual cosa els permetrà comparar els resultats i comunicar-se amb altres estudiants d'arreu del món.

Activitats del “Global experiment” en català:

Activitat 1: pH del planeta

Activitat 2: Aigua, ni brutícia ni germens

Activitat 3: Aigues salades

Activitat 4: Destil·lador solar

Protocols del Global Experiment a microescala:

Aigua neta utilitzant l’energia del Sol: destil·ladors solars
pH del planeta
Les aigües salades
Sense brutícia, sense gèrmens!

Química és tot! (Taula rodona) (emissió en directe)

Data: 23 Novembre 2011 - 12:00

Enllaç