La llum a les ones (del mar)

lallumalesones 2014 cartell

L'Institut de Ciències Fotòniques (ICFO) convoca la tercera edició del concurs La llum a les ones, que aquest any està inspirada en el mar: colors submarins, peixos amb llum, fars, ones marines… Us recordem que és un concurs de literatura científica per a alumnes d’ESO, Batxillerat i cicles formatius; i adults majors de 18 anys. Es participa amb un poema o un text breu de ficció científica inspirats en la llum, en particular algú aspecte de la llum relacionat amb el mar, i cada guanyador veurà convertit el seu text en una cançó, a càrrec de grups musicals catalans del panorama musical més independent. La data límit per enviar les vostres contribucions és l’1 de maig de 2014.[+info]

X(p)rimenta 2014

Un any més, X(p)rimenta 2014 cerca alumnes i professors que vulguin fer experiments científics interessants i que els filmin en vídeo. Aquesta és una iniciativa de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació i de l’Associació Catalana de Comunicació Científica, i s’adreça a professors i alumnes de Primària, ESO, Batxillerat i Cicles Formatius. Es tracta de filmar un experiment senzill en vídeo amb l’objectiu d’il·lustrar algun principi científic i tecnològic interessant. Els vídeos han de ser de durada curta (3 minuts com a màxim). Cada escola, i cada grup escolar, pot participar amb diversos vídeos [+info]

IX Premi PRBB de recerca en ciències de la salut i de la vida

Premi PRBB

La Facultat de Ciències de la Salut i de la Vida de la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i el Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona (PRBB), amb el propòsit comú d'incentivar la recerca en ciències biomèdiques, convoquen el IX Premi PRBB de recerca en ciències de la salut i de la vida per a estudiants de batxillerat. Seran guardonats els 5 treballs de recerca de qualsevol disciplina de les ciències de la salut i de la vida, realitzats durant el present curs acadèmic 2013-2014 i desenvolupats en centres de secundària i batxillerat públics, concertats o privats de Catalunya.

Quina és la teva percepció de la ciència? Concurs CERNLAND

cernland

El CERN, conjuntament amb la Fundación Príncipe de Asturias, organitza un concurs dirigit a estudiants primària, secundària i batxillerat, per promoure la importància de la ciència i la tecnologia a les nostres vides. Els alumnes poden presentar un Dibuix/Fotografia/Vídeo o bé un Article/Història/Notícia sobre un dels temes descrits a les bases del concurs.

I Edició del premi ENCIENDE - SEM
El nou premi ENCIENDE-SEM, patrocinat per la Sociedad Española de Mineralogía (SEM), té com a objectiu reconéixer la millor iniciativa educativa innovadora i de qualitat que assoleixi el foment de les vocacions científiques entre escolars i joves a l'àmbit de les Ciències de la Terra, especialment de la Mineralogia, la Petrologia y la Geoquímica. Podeu trobar informació detallada a http://enciende.cosce.org/.

<< Inici < Anterior 1 2 Següent > Fi >>

Pàgina 1 de 2