Premi Llegim Ciència (PLC - UVic)

PLC-UVic

El concurs va dirigit a estudiants de 3r (Categoria 1) i 4t curs d’ESO (Categoria 2) de qualsevol centre d’educació secundària. Cada estudiant podrà optar a presentar a concurs un text que s’ajusti a una de les dues modalitats previstes.

Modalitat A: resposta a la pregun­ta:
– Escriu un final alternatiu a la novel·la.

Modalitat B: resposta a la pregun­ta:
– Respon la pregun­ta:  quin és l’invent de Nikola Tesla que consideres més extraordinari?

Es tindran en compte els valors ètics amb els quals es respon la pregunta i les possibilitats que la resposta es contextualitzi en l’escenari de la novel·la.

Cada centre d’ensenyament de secundària que vulgui participar en aquesta activitat haurà de fer una selecció prèvia dels relats a presentar a concurs, ja que només es podran admetre un màxim de tres treballs de cada centre per categoria i modalitat (és a dir, per 3r ESO, podran arribar tres relats de Modalitat A, i tres relats de Modalitat B, i per 4t ESO, podran arribar tres relats de Modalitat A, i tres relats de Modalitat B).

[més informació]

La llum a les ones (del mar)

lallumalesones 2014 cartell

L'Institut de Ciències Fotòniques (ICFO) convoca la tercera edició del concurs La llum a les ones, que aquest any està inspirada en el mar: colors submarins, peixos amb llum, fars, ones marines… Us recordem que és un concurs de literatura científica per a alumnes d’ESO, Batxillerat i cicles formatius; i adults majors de 18 anys. Es participa amb un poema o un text breu de ficció científica inspirats en la llum, en particular algú aspecte de la llum relacionat amb el mar, i cada guanyador veurà convertit el seu text en una cançó, a càrrec de grups musicals catalans del panorama musical més independent. La data límit per enviar les vostres contribucions és l’1 de maig de 2014.[+info]

X(p)rimenta 2014

Un any més, X(p)rimenta 2014 cerca alumnes i professors que vulguin fer experiments científics interessants i que els filmin en vídeo. Aquesta és una iniciativa de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació i de l’Associació Catalana de Comunicació Científica, i s’adreça a professors i alumnes de Primària, ESO, Batxillerat i Cicles Formatius. Es tracta de filmar un experiment senzill en vídeo amb l’objectiu d’il·lustrar algun principi científic i tecnològic interessant. Els vídeos han de ser de durada curta (3 minuts com a màxim). Cada escola, i cada grup escolar, pot participar amb diversos vídeos [+info]

IX Premi PRBB de recerca en ciències de la salut i de la vida

Premi PRBB

La Facultat de Ciències de la Salut i de la Vida de la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i el Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona (PRBB), amb el propòsit comú d'incentivar la recerca en ciències biomèdiques, convoquen el IX Premi PRBB de recerca en ciències de la salut i de la vida per a estudiants de batxillerat. Seran guardonats els 5 treballs de recerca de qualsevol disciplina de les ciències de la salut i de la vida, realitzats durant el present curs acadèmic 2013-2014 i desenvolupats en centres de secundària i batxillerat públics, concertats o privats de Catalunya.

Quina és la teva percepció de la ciència? Concurs CERNLAND

cernland

El CERN, conjuntament amb la Fundación Príncipe de Asturias, organitza un concurs dirigit a estudiants primària, secundària i batxillerat, per promoure la importància de la ciència i la tecnologia a les nostres vides. Els alumnes poden presentar un Dibuix/Fotografia/Vídeo o bé un Article/Història/Notícia sobre un dels temes descrits a les bases del concurs.

<< Inici < Anterior 1 2 Següent > Fi >>

Pàgina 1 de 2