Catàleg préstec Física i Química

És convenient programar la utilització del material amb temps i reservar-lo amb antelació, donat el gran volum de la demanda que cal atendre.

El termini habitual de préstec és de 15 dies, llevat d'alguns materials o equips específics, com ara els bancs de llum, que han d'utilitzar-se en experiències amb un temps d'execució més dilatat. Passats 15 dies cal renovar el préstec per telèfon. La renovació del període de préstec es farà en funció de la llista d'espera. De no existir cap altre petició sobre el material, el préstec es podrà anar renovant per períodes de 15 dies.

El material en préstec es pot sol·licitar per correu electrònic a l'adreça Aquesta adreça de correu electrònic està protegida contra robots de spam. Necessites activar JavaScript per a poder veure-la . Tanmateix, la comanda no es pot considerar formalitzada fins no rebre la corresponent confirmació per correu electrònic o telefònicament.

Tríptic

Kit "Creixement de materials: del laboratori a l'aula " (Institut de Ciència de Materials de Barcelona - CSIC)

IMG 0616

L'ICMAB va desenvolupar aquest kit com a material pel curs "Creixement de materials: del laboratori a l'aula", dins de la seva participació en el programa Professors i Ciència, de la Fundació Catalunya - la Pedrera. Amb els materials del kit, que inclou el bolígraf d'impressió 3D 3Doodler, i diverses activitats dissenyades a l'ICMAB, els docents podran explicar a les seves aules no només Ciència i Tecnologia de Materials, sinó també diferents conceptes relacionats amb la fabricació additiva. Aquest kit amplia els continguts i propostes didàctiques presentades en el kit "Viatge dins els materials: àtoms i estructures cristal.lines", elaborat pel mateix institut.

Kit "Viatge dins els materials: àtoms i estructures cristal.lines" (Institut de Ciència de Materials de Barcelona - CSIC)

KitICMAB in

L'ICMAB va desenvolupar aquest kit com a material pel curs "Viatge dins els materials: àtoms i estructures cristal.lines", dins de la seva participació en la 8a edició de Professors i Ciència, de la Fundació Catalunya - la Pedrera, i inclou un conjunt de recursos, activitats i materials per treballar a l'aula diferents tècniques microscòpiques de caracterització de materials (AFM, DRX, TEM). Actualment, el servei de préstec en disposa de dues unitats d'aquest kit, cedides per l'ICMAB.

Material Optics Suitcase (Optical Society of America)

MaletaOberta

El servei de préstec disposa dels materials inclosos a la Optics Suitcase, un paquet innovador dissenyat per l'OSA (Optical Society of America) per presentar de manera activa conceptes d'òptica als alumnes d'ensenyament secundari. En podeu consultar la guia d'ús en anglès o castellà.

Kit Fotònic (Institut de Ciències Fòtòniques)

KitFotonic low

Conjunt d’experiències pràctiques per tal d’apropar conceptes bàsics de l’òptica i la fotònica als estudiants de l’optativa de Física i Química de 4t ESO, així com de l’assignatura de Física de Batxillerat.

Guia del professorat

Kit Nanotecnologia "Què és nano?" (Institut Català de Nanotecnologia)

KitNano low

Conjunt d’experiments per acostar els alumnes a la nanociència i la nanotecnologia

Kit Clean Air Challenge (Agilent Technologies)

Kit clean Air Challenge

Barcelona és l'únic lloc d'Europa on es porta a terme el programa "Clean Air Challenge", amb el qual l'empresa Agilent Technologies ofereix formació gratuïta als professors i material de pràctiques sobre medi ambient.

Material en préstec:

• Caixa amb els elements del kit.
  • Dossier informatiu per al professorat i quaderns amb els casos pràctics

[+info]

Document descriptiu del programa

Pràctiques per aprendre i conscienciar Enllaç a vídeo TV3

Cotxe d'hidrogen (Agilent Technologies)

CotxeHidrogen low

Tenim en préstec un conjunt de prototips d’un cotxe que funciona amb hidrogen i panels solars.

En aquest enllaç http://www.youtube.com/watch?v=Wf7vGYRrSRU hi ha un vídeo on s'explica el funcionament del cotxe.

[+info]

Components del kit

Document de suport i resolució de problemes

Kit Global Experiment (Societat Catalana de Química)