Curs: Fonaments i eines de la intel.ligència artificial

Els propers dies 3, 10 i 17 de març tindrà lloc una nova edició del curs d’actualització científica “Fonaments i eines de la Intel·ligència Artificial”, que organitza l’Institut d’Investigació en Intel·ligència Artificial (CSIC), dirigit al professorat de secundària, Batxillerat i cicles formatius. El curs es realitzarà a l'Institut d’Investigació en Intel·ligència Artificial, al campus de la UAB, de 16 a 19 h. ( Aquesta adreça de correu electrònic està protegida contra robots de spam. Necessites activar JavaScript per a poder veure-la )

 
Concurs "La mar de ciencia"

MarCiencia

La Unitat de Cultura Científica del CSIC a les Illes Balears organitza el concurs de dibuix, vídeo i relat 'La Mar de Ciencia', amb l'objectiu de mostrar la importància dels ecosistemes marins i els reptes científics als què ens enfrontem per conservar-los. El concurs està dirigit a estudiants de Primària i Secundària de totes les comunitats autònomes, i els treballs es poden presentar fins el 10 de març. [+info]

 
XV Jornades d'actualització científica del Vallès Occidental

Els Serveis Educatius del Vallès Occidental del Departament d’Ensenyament i el Programa Argó de l’Institut de Ciències de l’Educació de la UAB organitzen les XV Jornades d'actualització científica del Vallès Occidental que abordaran les temàtiques de la neurociència i la biomedicina. Aquestes Jornades tindran lloc els dimecres 10 i 17 de febrer, i es realitzaran a la sala d’actes de les facultats de Ciències i Biociències de la Universitat Autònoma de Barcelona, campus de Bellaterra, a les 16:15h.

 
Nous cursos EXPLORA

L'EXPLORATORI dels Recursos de la Natura ha obert la inscripció als cursos "EXPLORA la neu" i “EXPLORA els primers auxilis”, que tindran lloc simultàniament a Berga els dissabtes 13 i 27 de febrer de 2016:

EXPLORA la neu:

http://www.exploratori.org/index.php/ca/activitats/cursos-explora/explora-la-neu

EXPLORA els primers auxilis i salvaments:

http://www.exploratori.org/index.php/ca/activitats/cursos-explora/explora-els-primers-auxilis-i-salvaments

 
2a edició programa Amgen Teach de formació en biociències

La Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi) organitza, amb el finançament d’Amgen Foundation i l’assistència tècnica d’European Schoolnet, el programa Amgen Teach de formació en biociències, adreçat a professors de Secundària. El programa ofereix una actualització de coneixements i un treball pràctic que permeten traslladar a l’aula noves aproximacions per a ensenyar les ciències.

L’edició 2015-16 del programa Amgen Teach, el curs “Salut i Ecologia”, ofereix una visió actual sobre la relació entre l’ecologia i la salut humana. La formació serà impartida per reconeguts experts provinents de l’àmbit universitari, del camp de la recerca i de la didàctica.

Llegir més...
 
ICE UB: Kit bàsic en TIC a l’educació infantil i cicle inicial

En aquest curs es mostren aplicacions, recursos i eines i es treballen estratègies per a l’ensenyament i l’aprenentatge amb les TIC (ordinador, tauleta digital, càmera fotogràfica, so, etc.) que serveixen de suport a les activitats curriculars i, alhora, afavoreixen l’obtenció de nous coneixements en els infants d’educació infantil. [+info]

 
Matefest: Taller-competició de Robòtica

Dins de les activitats de la Matefest (16 de març), la facultat de Matemàtiques organitza un taller-competició de robòtica dirigit a alumnat de batxillerat, amb sessions prèvies de formació, i basat en el joc del Caçador i la Presa dins d'un terreny delimitat. Cada equip presentarà un únic robot que haurà de fer les tasques de caçador o presa alternativament al llarg de diverses rondes. Inscripcions fins a l'1 de febrer. [+info]

 
Barcelona International Youth Science Challenge
Us informem del programa Barcelona International Youth Science Challenge, organitzat per la Fundació Catalunya La Pedrera, i dirigit a estudiants nascuts entre 1997 i 2000. Les principals característiques de la iniciativa són:
  • És una estada d’estiu en què 100 estudiants internacionals seleccionats hauran de resoldre uns reptes científics proposats per diversos centres d’investigació de Barcelona, on tindran l’oportunitat de treballar amb els científics.
  • Tindrà lloc del 11 al 22 de juliol de 2016 a diversos centres d’investigació de Barcelona. 
  • La estada es repartirà entre el centre de ciència de Món Sant Benet i las instal·lacions dels diferents centres d’investigació.
  • Per participar i més informació: www.biysc.org
 
Enllulla't

enllullat

Enllulla’t és una iniciativa que s’engloba dins els actes organitzats i els materials editats per a commemorar, l’any 2016, el setè centenari de la mort de l’escriptor i pensador mallorquí Ramon Llull.

Enllulla’t és un programa educatiu adreçat a l’alumnat del tercer curs de l’Educació Secundària Obligatòria. L’objectiu de la proposta és que els alumnes es familiaritzin amb la vida i l’obra de Ramon Llull i en coneguin la importància literària i històrica, alhora que treballen la relació entre els valors que s’hi poden descobrir i la seva pròpia vida quotidiana.

El programa es compon de nou unitats didàctiques independents amb uns temes i els continguts específicament dissenyats per a promoure el treball per competències i perquè es puguin desenvolupar en el marc d’una matèria concreta. Els autors han volgut proporcionar un material d’aplicació transversal per repartir la càrrega lectiva en les diverses àrees de coneixement del currículum escolar, sense centrar-se exclusivament en les àrees que solen ocupar-se de Ramon Llull, les de Llengua catalana i literatura. [+info]

 
Ciència ciutadana: Molins de Rei a la revista Science

Deu alumnes de l'Institut Lluís de Requesens, de Molins de Rei, i dos neurocientífics holandesos, coordinats per l'organització francesa Ateliers des jours a vènir, van iniciar una col.laboració en el 2012 amb l'objectiu d'investigar com els colors podien influir en les habilitats d'aprenentatge. Els alumnes, amb l'ajuda del seu professor, Daniel Laguna, van proposar aquesta qüestió en un vídeo que van presentar al concurs "Science of the city", on va cridar l'atenció d'un dels membres del jurat, que els va animar a desenvolupar-la i es va encarregar de contactar amb els experts del Donders Institute d'Holanda.

Cal destacar que tant l'objecte de la recerca com el desenvolupament de la mateixa van ser obra exclusivament dels estudiants de secundària, i que els investigadors holandesos es van afegir al projecte quan aquest ja s'estava duent a terme, col·laborant mitjançant tècniques de co-disseny. Els resultats de la recerca han estat publicats a la única revista de ciència per a joves dels Estats Units que segueix el model peer-review a l'hora d'acceptar els articles (enllaç a l'article), i fins i tot s'ha publicat una ressenya del projecte a la prestigiosa revista Science. Podeu consultar tota la informació i descripció del projecte en aquest enllaç.

Des d'aquí volem felicitar tant als alumnes com al seu professor, pels reconeixements que ha aconseguit el seu projecte i els animem a continuar treballant amb aquest nivell de qualitat.

 
<< Inici < Anterior 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Següent > Fi >>

Pàgina 7 de 23