Nous cursos EXPLORA

L'EXPLORATORI dels Recursos de la Natura ha obert la inscripció als cursos "EXPLORA la neu" i “EXPLORA els primers auxilis”, que tindran lloc simultàniament a Berga els dissabtes 13 i 27 de febrer de 2016:

EXPLORA la neu:

http://www.exploratori.org/index.php/ca/activitats/cursos-explora/explora-la-neu

EXPLORA els primers auxilis i salvaments:

http://www.exploratori.org/index.php/ca/activitats/cursos-explora/explora-els-primers-auxilis-i-salvaments

 
Barcelona International Youth Science Challenge
Us informem del programa Barcelona International Youth Science Challenge, organitzat per la Fundació Catalunya La Pedrera, i dirigit a estudiants nascuts entre 1997 i 2000. Les principals característiques de la iniciativa són:
  • És una estada d’estiu en què 100 estudiants internacionals seleccionats hauran de resoldre uns reptes científics proposats per diversos centres d’investigació de Barcelona, on tindran l’oportunitat de treballar amb els científics.
  • Tindrà lloc del 11 al 22 de juliol de 2016 a diversos centres d’investigació de Barcelona. 
  • La estada es repartirà entre el centre de ciència de Món Sant Benet i las instal·lacions dels diferents centres d’investigació.
  • Per participar i més informació: www.biysc.org
 
2a edició programa Amgen Teach de formació en biociències

La Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi) organitza, amb el finançament d’Amgen Foundation i l’assistència tècnica d’European Schoolnet, el programa Amgen Teach de formació en biociències, adreçat a professors de Secundària. El programa ofereix una actualització de coneixements i un treball pràctic que permeten traslladar a l’aula noves aproximacions per a ensenyar les ciències.

L’edició 2015-16 del programa Amgen Teach, el curs “Salut i Ecologia”, ofereix una visió actual sobre la relació entre l’ecologia i la salut humana. La formació serà impartida per reconeguts experts provinents de l’àmbit universitari, del camp de la recerca i de la didàctica.

Llegir més...
 
ICE UB: Kit bàsic en TIC a l’educació infantil i cicle inicial

En aquest curs es mostren aplicacions, recursos i eines i es treballen estratègies per a l’ensenyament i l’aprenentatge amb les TIC (ordinador, tauleta digital, càmera fotogràfica, so, etc.) que serveixen de suport a les activitats curriculars i, alhora, afavoreixen l’obtenció de nous coneixements en els infants d’educació infantil. [+info]

 
Cap a on va la ciència a escala mundial?

Cap a on va la ciència a escala mundial? L’Organització de les Nacions Unides per a l’Educació, la Ciència i la Cultura (UNESCO) ha presentat l’edició 2015 de l’informe quinquennal «UNESCO Science Report: Towards 2030». L’estudi descriu i analitza l’evolució de la ciència, la tecnologia i la innovació a escala mundial, regional i estatal, a partir de les contribucions de més de 50 autors i amb una gran profusió de dades estadístiques, gràfics i taules. Per primer cop, la UNESCO reconeix explícitament el paper de la ciència, tecnologia i innovació com un agent vital per a la sostenibilitat del planeta, més enllà de constituir un motor de desenvolupament econòmic.

Des de l’edició anterior (2010), es poden destacar les següents tendències i reptes: a) Creixement de la despesa en R+D, malgrat la crisi econòmica; b) Augment dels científics i de la seva mobilitat; c) Reducció de la distància nord-sud; d) Expansió de la innovació; e) Igualtat de gènere; i, per últim, f) Interès creixent en els sistemes de coneixement locals i indígenes. Per a més informació, podeu consultar la següent adreça web: http://bit.ly/UNESCOScience.

 
Projecte Camins Infinits

caminsinfinits

El projecte Camins Infinits vol donar resposta a les preguntes que joves i infants es fan sobre el món de la recerca. El projecte vol posar en contacte escolars i joves investigadors de la Universitat de Barcelona amb el doble objectiu d’estimular l’interès social per la ciència i el coneixement i, a la vegada, millorar les habilitats comunicatives dels joves investigadors. El projecte està organitzat per la Unitat de Cultura Científica i Innovació (UCC+i), de l’Àrea de Comunicació de la UB, amb el suport de l’Escola de Doctorat de la UB i la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia - Ministeri d’Economia i Competitivitat. [+info]

 
Enllulla't

enllullat

Enllulla’t és una iniciativa que s’engloba dins els actes organitzats i els materials editats per a commemorar, l’any 2016, el setè centenari de la mort de l’escriptor i pensador mallorquí Ramon Llull.

Enllulla’t és un programa educatiu adreçat a l’alumnat del tercer curs de l’Educació Secundària Obligatòria. L’objectiu de la proposta és que els alumnes es familiaritzin amb la vida i l’obra de Ramon Llull i en coneguin la importància literària i històrica, alhora que treballen la relació entre els valors que s’hi poden descobrir i la seva pròpia vida quotidiana.

El programa es compon de nou unitats didàctiques independents amb uns temes i els continguts específicament dissenyats per a promoure el treball per competències i perquè es puguin desenvolupar en el marc d’una matèria concreta. Els autors han volgut proporcionar un material d’aplicació transversal per repartir la càrrega lectiva en les diverses àrees de coneixement del currículum escolar, sense centrar-se exclusivament en les àrees que solen ocupar-se de Ramon Llull, les de Llengua catalana i literatura. [+info]

 
Ciència ciutadana: Molins de Rei a la revista Science

Deu alumnes de l'Institut Lluís de Requesens, de Molins de Rei, i dos neurocientífics holandesos, coordinats per l'organització francesa Ateliers des jours a vènir, van iniciar una col.laboració en el 2012 amb l'objectiu d'investigar com els colors podien influir en les habilitats d'aprenentatge. Els alumnes, amb l'ajuda del seu professor, Daniel Laguna, van proposar aquesta qüestió en un vídeo que van presentar al concurs "Science of the city", on va cridar l'atenció d'un dels membres del jurat, que els va animar a desenvolupar-la i es va encarregar de contactar amb els experts del Donders Institute d'Holanda.

Cal destacar que tant l'objecte de la recerca com el desenvolupament de la mateixa van ser obra exclusivament dels estudiants de secundària, i que els investigadors holandesos es van afegir al projecte quan aquest ja s'estava duent a terme, col·laborant mitjançant tècniques de co-disseny. Els resultats de la recerca han estat publicats a la única revista de ciència per a joves dels Estats Units que segueix el model peer-review a l'hora d'acceptar els articles (enllaç a l'article), i fins i tot s'ha publicat una ressenya del projecte a la prestigiosa revista Science. Podeu consultar tota la informació i descripció del projecte en aquest enllaç.

Des d'aquí volem felicitar tant als alumnes com al seu professor, pels reconeixements que ha aconseguit el seu projecte i els animem a continuar treballant amb aquest nivell de qualitat.

 
Material "Trobades pedagògiques amb els Sòls"

Ja està disponible el material de suport que s'ha fet servir com a eix vertebrador de les "Trobades pedagògiques amb els Sòls", que durant aquest primer trimestre s'han programat a diverses poblacions. Acompanyant aquestes trobades pedagògiques, es va presentar una guia didàctica i s'oferia la possibilitat de disposar d'una de les 10 exposicions itinerants "Els Sòls i la Biodiversitat Forestal". [descàrrega]

 
Projecte "Fronteres del Coneixement"

FronteresConeix

El dilluns 9 de novembre 2015 a les 18h es presentarà a la sala Charles Darwin del Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona (PRBB) el projecte “Fronteres del Coneixement”. Es tracta d’uns recursos educatius que inclouen: vídeos de divulgació científica dirigits a la societat en general, però especialment als estudiants i professors d’ESO i Batxillerat, materials educatius i dinàmiques interactives. La seva intenció és apropar els últims estudis en del camp de la biologia evolutiva a la societat i explicar conceptes a partir de la recerca que actualment es du a terme a l’Institut de Biologia Evolutiva. [+info]

Llegir més...
 
<< Inici < Anterior 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Següent > Fi >>

Pàgina 8 de 24