Cap a on va la ciència a escala mundial?

Cap a on va la ciència a escala mundial? L’Organització de les Nacions Unides per a l’Educació, la Ciència i la Cultura (UNESCO) ha presentat l’edició 2015 de l’informe quinquennal «UNESCO Science Report: Towards 2030». L’estudi descriu i analitza l’evolució de la ciència, la tecnologia i la innovació a escala mundial, regional i estatal, a partir de les contribucions de més de 50 autors i amb una gran profusió de dades estadístiques, gràfics i taules. Per primer cop, la UNESCO reconeix explícitament el paper de la ciència, tecnologia i innovació com un agent vital per a la sostenibilitat del planeta, més enllà de constituir un motor de desenvolupament econòmic.

Des de l’edició anterior (2010), es poden destacar les següents tendències i reptes: a) Creixement de la despesa en R+D, malgrat la crisi econòmica; b) Augment dels científics i de la seva mobilitat; c) Reducció de la distància nord-sud; d) Expansió de la innovació; e) Igualtat de gènere; i, per últim, f) Interès creixent en els sistemes de coneixement locals i indígenes. Per a més informació, podeu consultar la següent adreça web: http://bit.ly/UNESCOScience.

 
Material "Trobades pedagògiques amb els Sòls"

Ja està disponible el material de suport que s'ha fet servir com a eix vertebrador de les "Trobades pedagògiques amb els Sòls", que durant aquest primer trimestre s'han programat a diverses poblacions. Acompanyant aquestes trobades pedagògiques, es va presentar una guia didàctica i s'oferia la possibilitat de disposar d'una de les 10 exposicions itinerants "Els Sòls i la Biodiversitat Forestal". [descàrrega]

 
Projecte Camins Infinits

caminsinfinits

El projecte Camins Infinits vol donar resposta a les preguntes que joves i infants es fan sobre el món de la recerca. El projecte vol posar en contacte escolars i joves investigadors de la Universitat de Barcelona amb el doble objectiu d’estimular l’interès social per la ciència i el coneixement i, a la vegada, millorar les habilitats comunicatives dels joves investigadors. El projecte està organitzat per la Unitat de Cultura Científica i Innovació (UCC+i), de l’Àrea de Comunicació de la UB, amb el suport de l’Escola de Doctorat de la UB i la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia - Ministeri d’Economia i Competitivitat. [+info]

 
CRG: tallers de biomedicina per entitats socials

El Centre de Regulació Genòmica (CRG) presenta la nova proposta de tallers per a entitats socials Ens dones un cop de mà? Ajuda’ns a resoldre un repte científic!. Aquests tallers gratuïts busquen la complicitat entre els ciutadans i un equipament i una recerca que tenen en el seu barri o ciutat. El format és totalment interactiu, en el que els participants actuen, experimenten i ajuden a resoldre un repte científic de pres primera mà. [+info]

 
Ciència ciutadana a les escoles

El projecte "Ciència ciutadana a les escoles" busca escoles i professors d’Educació Secundaria interessats a participar gratuïtament en un dels 5 pilots especialment dissenyats per introduir la Ciència Ciutadana a les escoles adaptant-se a l’ordenació curricular vigent. Els professors i alumnes participants formaran part d’un projecte de recerca científica real, estaran directament en contacte amb els investigadors implicats durant tot el pilot i participaran activament en la investigació científica. Els resultats i conclusions científiques es podran materialitzar com a propostes argumentades per la millora de la qualitat de vida a l’entorn de l’escola. [+info]

 
Ciències i TIC: blog de recursos

L'Equip Ciències de l'ICE de la UdG presenta el blog Ciències i TIC, un recurs amb unes característiques especials:

  • És una selecció de recursos (no vol ser de cap manera un recull exhaustiu) per tal de facilitar aquesta feina al professorat que s'inicia en l'aplicació de les TAC a l'aula.
  • A la xarxa hi trobem infinitat d'enllaços, webs, vídeos, aplicacions... però sovint el professorat no disposa del temps necessari per cercar-los, menys per mirar-los detalladament i encara molt menys per seleccionarne els millors. El blog Ciències i TIC intenta solucionar aquesta problemàtica.
  • Els recursos que es detallen segurament no són els millors però si que formen part d'una selecció realitzada per professorat amb experiència i engrescats en l'aplicació noves metodologies a l'aula.
 
Projecte "Fronteres del Coneixement"

FronteresConeix

El dilluns 9 de novembre 2015 a les 18h es presentarà a la sala Charles Darwin del Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona (PRBB) el projecte “Fronteres del Coneixement”. Es tracta d’uns recursos educatius que inclouen: vídeos de divulgació científica dirigits a la societat en general, però especialment als estudiants i professors d’ESO i Batxillerat, materials educatius i dinàmiques interactives. La seva intenció és apropar els últims estudis en del camp de la biologia evolutiva a la societat i explicar conceptes a partir de la recerca que actualment es du a terme a l’Institut de Biologia Evolutiva. [+info]

Llegir més...
 
Odysseus II: descobreix l'espai!
 
Segueix les migracions de tardor a Recerca en Acció

Cada any milers de milions d’ocells travessen Catalunya rumb al Sud. Es tracta de les migracions de tardor, un dels majors desplaçaments d’animals d’Europa, en què les aus viatgen entre 3.000 i 10.000 km cap a l'Àfrica.

Des d’ara i fins a mitjan de novembre, el portal Recerca en Acció (www.recercaenaccio.cat) fa el seguiment d’aquests moviments: setmana a setmana, els experts de l'Institut Català d’Ornitologia (ICO) ens fan una previsió de les espècies que van arribant i que podem veure en cada moment. També ens suggereixen els indrets on podem observar-les. L'objectiu és facilitar que tothom pugui gaudir de les migracions i efectuar bones observacions, així com copsar aspectes interessants de la biologia.

 
Nou conveni UAB - CESIRE

Amb data 7 de juliol de 2015 es va signar un conveni de col·laboració entre el Departament d’Ensenyament (CESIRE) i la Universitat Autònoma de Barcelona per a la realització del projecte de recerca i innovació “Competències de pensament científic a l’ESO. Ciències 12-15”. Aquest projecte està dirigit per la Dra. Mercè Izquierdo i la Dra. Conxita Márquez, del Departament de Didàctica de la Matemàtica i les Ciències Experimentals de la Facultat de Ciències de l’Educació. Aquest conveni reconeix la importància de la innovació que s’ha dut a terme al llarg de cinc anys, durant la vigència dels dos convenis anteriors.

Llegir més...
 
<< Inici < Anterior 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Següent > Fi >>

Pàgina 8 de 23