Espais Escrits, la Xarxa del patrimoni literari català

El mapa literari, creat fa cinc anys, s’ha convertit en un important arxiu de continguts sobre literatura catalana que fins avui aplega quaranta cinc autors dels Països Catalans, més d’un miler d’indrets assenyalats sobre el territori amb el seu text i diversa informació complementària.

 
El model lingüístic del sistema educatiu de Catalunya. L'aprenentatge i l'ús de les llengües en un context educatiu multilingüe i multicultural

La Subdirecció General de Llengua i Plurilingüisme ha publicat el document "El model lingüístic del sistema educatiu de Catalunya. L'aprenentatge de les llengües en un context educcatiu multilingüe i multicultural.

Aquesta publicació presenta el marc que defineix i identifica la política lingüística educativa de Catalunya. Amb l'objectiu de contribuir a consolidar un model d'educació plurilingüe i intercultural per al sistema educatiu català, el document ofereix orientacions metodològiques i organitzatives que facilitin l'assoliment de la competència comunicativa i lingüística de l'alumnat no universitari.


 
Jornada internacional d'intercomprensió en llengües romàniques

Jornada per adquirir competències professionals d’ensenyament de llengües en l’àmbit de la Intercomprensió (IC). Desenvolupar la competència plurilingüe i intercultural. Treballar estratègies per l’aprenentatge de llengües i d’altres àrees. Seguir les intervencions dels ponents en les seves llengües (català, francès, occità, italià i portuguès). També adquirir coneixements en Intercomprensió lingüística per transferir-los a l’alumnat i enfortir les xarxes de treball intercentres per afavorir l’intercanvi d’experiències.


 
Guanyadors Contes a l'esprint 2018

Guanyadors Categoria A

Primer premi "La malaltia del silenci" escrit per Chloe González, Ruth Vázquez, Carmen Hernández, Samuel Rodríguez i Albert Van der Trujin alumnes de 2n d'ESO de l'institut Príncep de Girona de Barcelona

Segon premi  "L'espelma del surrealisme" escrit per Ariadna Garí, Júlia Ruíz, Adrián Gómez i Marc Arévalo alumnes de 2n d'ESO de l'institut Blancafort de La Garriga

Guanyadors Categoria B

Primer premi "Escac i mat" de l'institut Costa i Llobera de Barcelona escrit per Quim Benavent, Cinta Martorell, Elsa Mayo i Nil Roig alumnes de 4t d'ESO de l'institut Costa i Llobera de Barcelona

Segon premi: "La partida" escrit per Julián Puig, Tizita Lorés, Alba Valldivieso, Berta Mallarach, Damaris Daza i Guillem Onrubia alumnes de 4t d'ESO de l'institut Jaume Balmes de Barcelona

Categoria B (Ins. Costa Llobera)              Categoria A (Ins. Príncep de Girona)

  

(Montse Peláez i Laura Farró membres del CESIRE lliuren els premis als centres guanyadors que van poder assitir a l'acte)






MOLTES FELICITATS ALS CENTRES GUANYADORS!


 
L'Àmbit Lingüístic col·labora en l'organització de les V Jornades sobre l'Ensenyament de les Humanitats al Batxillerat

L'Àmbit Lingüístic del CESIRE (CIREL) col·labora amb aquestes jornades tot emmarcant i presentant quatre experiències docents competencials de quatre àrees de coneixement humanístic: Isop. Hi ha un tresor amagat a dins, Margalida Capellà Soler (llatí, 2n de batxillerat); Benvolgut Director, Ruth Coso, (llengua catalana, 1r de batxillerat);  La Voz de Valle-Inclán: textos periodísticos a partir de Luces de Bohemia d'Ester Falip Ibarz(llengua castellana,1r de batxillerat) i Saturnalia: ball, filosofia i oxitocina de David Medina (filosofia, 1r i 2n de batxillerat).

Aquestes V Jornades obre l'Ensenyament de les Humanitats al Batxillerat: Claus per a un aprenentatge competencial al batxillerat, una mirada transversal estan organitzades pel Col·legi de Doctors i Llicenciats en Filosofia, Lletres i en Ciències de Catalunya i se celebraran els propers 20 i 21 d'abril a Barcelona

          

 
Jornada. Noves perspectives per a l'ensenyament-aprenentatge de la gramàtica. Cap a una gramàtica pedagògica

Jornada de debat sobre la gramàtica pedagògica i recerca en l'ensenyament de la gramàtica, amb motiu de la presentació del monogràfic sobre l'ensenyament-aprenentatge de la gramàtica de la revista Caplletra, núm. 63, coordinat per Mariona Casas i Llorenç Comajoan (Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya).

        

Data: 25 de maig de 2018

Lloc: Institut d'Estudis Catalans (carrer del Carme 47, Barcelona). Sala Nicolau Olwer

 
Escenes a l'esprint 2018. Roda de representacions

1. Les mentides de la Nasa (Institut Jaume Balmes, Barcelona)

2. La pedra de la vida (Instittut Doménec i Perramon, Arenys de Munt)

3. El crimen (Institut Puig de la Creu, Castellar del Vallès)

4. Les divuit mirades (Institut Baix a mar, Vilanova i la Geltrú)

5. Love or Death (Oak House School, Barcelona)

6. La casa de la vieja Doris (Escola Garbí-Pere Vergès, Esplugues de Llobregat)

7. La recepta de la mort (Col·legi Sant Andreu, Badalona) No presentat

8. Eric, un viaje a Wondrey. La ciudad que se paró (Institut Puig de la Creu, Castellar del Vallès)

9. L'ull que tot ho veu  (La Salle Bonanova, Barcelona)

10. La partida (Institut Jaume Balmes, Barcelona)

11. La casa de Doris (Institut Doménec i Perramon, Arenys de Munt)

12. El secreto de Aoyama (Institut Torredembarra)

13. El sol omple Síria (Escola Garbí-Pere Vergès, Esplugues de Llobregat)

14. Amor impossible real (Oak House School, Barcelona)




 
Guanyadors Escenes a l'esprint

Guanyadors categoria A (1r i 2n d'ESO)

1r premi:  La casa de Doris  escrit i interpretat per Martí Charles Casanovas, Marina Dorado Herrero, Roger Maynegre Comas, Elena Pedemonte García, Ona Sampeera Coscojuela i Aran Vallcorba Ribas alumnes de 1r d'ESO del'institut Domènec i Perramon d'Arenys de Munt

Accèssit: Les mentides de la Nasa escrit i interpretat per Carola Blanco, Wenqiang He, Itziar Molinuero, Ainhoa Vélez i Ignasi Rodríguez alumnes de 1r i 2n  d'ESO de l'institut Jaume Balmes de Barcelona

Ins. Domènec i Perramon                            Inst. Jaume Balmes

  

(Agustina Solé, directora de la companyia la Trepa, lliura el 1r premi i Eduard Vitrià, tècnic del Servei d'Innovació i Formació del Departament d'Ensenyament lliura l'accèssit)     

Guanyadors categoria B (3r i 4t d'ESO)

1r premi: El sol omple Síria  escrit i representat per Carla Cabré Chacó, Anna Martí Latorre, Paula Blasa Cairol, Laia Marquillas del Cerro i Núria Armengol Martí  alumnes de 3r d'ESO de l'Escola Garbí-Pere Vergès d'Esplugues de Llobregat

Accèssit: Un viaje por Wondrey. La ciudad que se paró  escrit i interpretat per Laia Corominas, Iván Morales, Laia Vilanova, Alejandro Méndez i Daniel Evangelista, alumnes de 4t d'ESO de l'institut Puig de la Creu de Castellar del Vallès

Escola Garbí-Pere Vergés (Esplugues)     Inst. Puig de la Creu

   

(Jordi Muñoz, director de l'Escola d'Escriptura de l'Ateneu Barcelonès lliura el primer premi i Mercè Ubach, traductora, escriptora i editora lliura l'accèssit)


MOLTES FELICITATS ALS CENTRES GUANYADORS!!

 
Concurs Escenes a l'esprint

Ja tenim ben a prop la realització del concurs Escenes a l'esprint en què hi participaran els finalistes del concurs Contes a l'esprint de diversos centres. El concurs es celebrarà el proper dijous 17 de maig de 2018 a la seu del CESIRE (Avinguda Drassanes 10).

Molta sort per a tots els participants i que guanyi el millor!


 
Concurs Escenes a l'esprint per a centres finalistes

Tots els centres que heu participat en la 4a edició del Contes a al'esprint i volgueu participar en la 2a fase del concurs, Escenes a l'esprint,  ja us hi podeu inscriure a través del formulari que trobareu a continuació.

La data de realització del concurs Escenes a l'esprint es realitzarà el proper dijous 17 de maig a la seu del CESIRE (Avinguda Drassanes 10, Barcelona) durant tot el matí.

ANIMEU-VOS A PARTICIPAR, ESPRINTERS! La data màxima d'inscripció 2 de maig.


 
La novel·la com a context en l'educació científica

Connecta’t a la recerca és una iniciativa del CESIRE que es concreta en una sèrie de sessions de treball, independents entre sí, on es pretén posar en contacte investigadors i professionals de l’ensenyament per tal d’afavorir l’intercanvi d’idees i necessitats entre els dos col·lectius.


 

La primera d’aquestes sessions té com a títol: La novel·la com a context en l’educació científica, a càrrec de Isabel Pau i Conxita Márquez (UAB)

Dia i hora: 26 abril de 2018 de 18:00 a 20:00 h

Lloc: CESIRE, Av. de les Drassanes, 10, 08001 Barcelona

Més informació sobre la sessió

Inscripció


 
<< Inici < Previ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Següent > Final >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL