Concurs "Explica i interpreta el teu conte. 2a fase Contes a l'Esprint

Els centres que participareu o heu participat en la 3a edició de "Contes a l'Esprint" ja podeu inscriure-us a la 2a fase del concurs "Explica i interpreta el teu conte"que tindrà lloc el dia 22 de maig (dilluns) a la seu del CESIRE.

Tots aquells centres que vulgueu participar en aquesta 2a fase, us heu d'inscriure en el formulari d'inscripció. Hi podeu participar amb un grup per guanyador per cicle independentment de la llengua en què estigui escrit (català, castellà o anglès).

També us informem que enguany hem introduït unes millores en aquesta segona fase. Per tal de compartir-les amb vosaltres hem organitzat una sessió/taller el dia 18 maig a les 17.30 al CESIRE. Creiem que serà del vostre interès pel valor pedagògic i lúdic de les millores incorporades. Us agrairíem que ens confirméssiu, via correu electrònic, la vostra assistència.

 
Projecte literari Poesia Dibuixada

Impulsat per celebrar els 15 anys del portal Lletra, POESIA DIBUIXADA és un projecte literari on l’art, la poesia i l’audiovisual es fusionen per oferir una experiència lectora innovadora a partir de la creació de breus obres d’art audiovisuals. Cadascuna de les poesies dibuixades integra un poema d’un autor o autora clàssic o contemporani, la veu de Sílvia Bel i les il·lustracions de Marta Bellvehí, que hi posa el color amb pinzellades d’aquarel·la i línies a llapis.


 
SABER PARLAR. Monogràfic coordinat pel CESIRE - àmbit lingüístic (CIREL)

La revista Perspectiva Escolar (Rosa Sensat) presenta el nou monogràfic sobre llengua oral formal: SABER PARLAR.  A través d'aquest monogràfic es vol impulsar i difondre tant l'experiència formativa com les propostes didàctiques realitzades a tota la comunitat educativa a través del grup de treball ORAULA (2012-2014). Aquest grup de treball va ser coordinat pel CESIRE-àmbit lingüístic i va comptar amb l'assessorament de Josep Ma Castellet (UB) i Montserrat Vilà Santasusanna (UAB). En ell es recullen diverses propostes per a la millora de l'aprenentatge de la llengua oral formal que abracen des de l'educació infantil fins al darrer curs de secundària.


 
Concurs de booktrailers per a joves

El Servei de Biblioteques organtiza un concurs adreçat als joves de 14 a 18 anys, que té per objectius promoure la lectura entre els adolescents i joves, millorar la relació i serveis de les biblioteques públiques envers aquest públic, i fomentar el desenvolupament d’habilitat digitals, creatives i col·laboratives dels joves lectors. El Servei de Biblioteques de la Generalitat de Catalunya, la Universitat Oberta de Catalunya i Catorze convoquen el 4t Concurs de booktrailers. Així doncs, aquesta és una oportunitat perquè els adolescents s’engresquin a conjugar dos mons: el dels llibres que més els han emocionat amb el de la creació audiovisual.

Es premiarà el millor booktrailer en cadascuna de les categories següents: Categoria 1: El millor booktrailer; Categoria 2: El millor guió; Categoria 3: El booktrailer més creatiu i Categoria 4: El booktrailer més votat pel públic.

 
2a Edició Premi Literari mNATEC per a joves

Us animem a participar amb els vostres alumnes en la 2a edició del Certamen de creació literària i de lectura científica i tècnica organitzat pel mNACTEC.

El Premi Literari mNACTEC per a joves, ideat pel Museu de la Ciència i la Tècnica de Catalunya (mNACTEC), pretén, mitjançant la creació de poemes i contes, estimular noves mirades que posin en valor elements històrics, científics i tècnics al llarg de la història i concretament en el període del Renaixement. El tema d’aquest any és la figura de Leonardo da Vinci i, com a exemple, es parteix de l’exposició itinerant “Leonardo da Vinci: el geni i els invents” que el mNACTEC acull durant el primer semestre del 2017.El concurs està pensat perquè els alumnes de segon cicle d’ESO prenguin consciència de la importància de pensar, crear i llegir en veu alta en públic.

 
Clàssics de la narrativa del s. XX

L'espai Betúlia enguany dedicarà de conferències a autors que es mouen entre la literatura i el pensament, de manera que tindran cabuda grans escriptors del segle que no són novel·listes purs, i, en algun cas, ni tan sols novel·listes, però sí narradors o pensadors irrenunciables: Italo Calvino, Simone Weil, Aldoux Huxley, Maria Zambrano, Günter Grass, Victoria Ocampo i Joan Fuster. Comptarem, com sempre, amb alguns dels especialistes, professors o escriptors més adients per d’apropar-nos a la seva obra.




 
Formar lectors en el s. XXI

En aquesta pàgina trobareu un conjunt de vídeos pedagògics sobre com formar lectors al s. XXI atenent com a mínim una triple dimensió: formar persones que puguin llegir, que puguin gaudir de la lectura, que puguin gaudir amb la lectura i que puguin utilitzar-les per aprendre i pensar.



 
Vocabulari bàsic de la llengua de signes catalana (LSC)

La Direcció de Política Lingüística acaba de publicar El Vocabulari bàsic de la llengua de signes catalana (LSC). En aquesta obra es presenten els conceptes i paraules més habituals de la llengua amb caràcter divulgatiu i voluntar d'acostar la llengua de signes a la població en general.

 
III Simposi sobre l'ensenyament de la llengua i la literatura catalanes a la secundària i a la universitat

El pròxim 26 d’abril de 2017 es realitzarà el III Simposi sobre l'ensenyament de la llengua i la literatura catalanes a la secundària i a la universitat, organitzat pel Departament de Filologia Catalana de la UAB, amb la col·laboració de l’Institut de Ciències de l’Educació de la UAB, la Secció Filològica i la Societat Catalana de Llengua i Literatura de l’IEC,. L'objectiu és analitzar i debatre críticament la presència de la llengua i la literatura en els currículums educatius d’aquests darrers anys, i també suggerir la millora dels continguts, de les metodologies i dels recursos aplicables a l’aula. Us animem a participar-hi!


 
Vocabulari de l'aprenentage en línia

El Vocabulari de l'aprenentatge en línia, fruit de la col·laboració entre el TERMCAT i la UOC, recull una cinquantena de termes relacionats amb l'aprenentatge en entorns digitals. Cada fitxa terminològica conté una denominació catalana; sinònims, si n’hi ha; equivalents en castellà, francès i anglès; definició, i notes explicatives o exemplificadores quan s’ha cregut convenient.


 
Gramàtica Essencial de la Llengua Catalana

L'Institut d'Estudis Catalans té prevista la publicació el 2018 la versió reduïda en format virtual de la Gramàtica de la Llengua Catalana, La gramàtica Essencial de la Llengua Catalana pensada per posar a l'abast la normativa a tots els docents i públic en general.

Actualment ja teniu al vostre abast la nova Gramàtica de la Llengua Catalana que presciru a través de la descripció, fixa la norma a través de la descripció d'una manera flexible i descriu la llengua tenint en compte les varietats geogràfiques i els registres lingüistics. Es tracta d'una gramàtica institucional, elaborada de manera cooperativa entre diversos gramàtics i revisada i complementada per diferents experts lingüístics.

En aquesta mateixa línia ja podeu consultar el document sobre Ortografia Catalana ratificat pel Ple de l'IEC i que està pendent del procés final de supervisió i edició així com algunes novetats que trobareu als enllaços següents: 

 
<< Inici < Previ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Següent > Final >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL