Twittera Brossa

Vols descobrir la poesia de Joan Brossa a través de Twitter? T’agradaria que els teus alumnes creessin a la manera del poeta fent ús d’aquesta xarxa social? Busques explorar nous formats i mitjans poètics que defugin de les convencions establertes? Doncs aquesta és la teva! 

Vine al taller que farem avui al CESIRE (Avinguda Drassanes 10), a les 17 h i que impartirà Judit Barnés, responsable del servei educatiu de la Fundació Joan Brossa.

brossa-a-la-galeria-prats

Joan Brossa a la Galeria Joan Prats, 1982. Fotògraf: Martí Gasull.

cesire-ambit-linguistic-c                                  

Llegeix-ne més...
 
IV Jornades GROC. Relacions entre la gramàtica i altres disciplines. Aplicacions en l'ensenyament

Aquestes jornades formen part de les activitats organitzades per GrOC (Gramàtica Orientada a les Competències), una iniciativa que té per objectiu fomentar la reflexió sobre l’ensenyament de la gramàtica a les aules de secundària i batxillerat, i aportar eines que ajudin a millorar-lo.

Data: 04/02/2016 a 05/02/2016

Lloc: Aula Magna de la Universitat de Barcelona

 
APAC 2017. Call for papers

This year’s Convention aims at reflecting on the ins-and-outs of this multi-faceted profession and on the training and skills required to be not only English teachers, but actually effective educators to equip our students for the real world.

 
XVII International Conference of the Italian Association of Applied Linguistics

Using Second Languages

University of Naples L’Orientale - Second University of Naples

23-25 February 2017

Napoli - Santa Maria di Capua Vetere


 
Mètode Artigal

Mètode Artigal

A l'escola Mont-Roig de Balaguer expliquen el "Mètode Artigal" per a l'ensenyament-aprenentatge de les llengües estrangeres en els cursos inicials:

Josep Maria Artigal és un mestre i investigador català que ha desenvolupat un mètode innovador per a l’aprenentatge de llengües estrangeres a Educació Infantil. Aquest mètode proposa una manera de construir l’aprenentatge de la llengua estrangera entre els tres i els set anys. El mètode està basat en contes senzills i significatius per als alumnes on ells hi participen de forma activa.

Llegeix-ne més...
 
El grup de treball IBS&E publica un capítol en el llibre "Science Teacher Preparation in Content-Based Second Language Acquisition"

Ja es pot llegir el capítol Promoting the Integration of Inquiry Based Science and English Learning in Primary Education Through Triadic Partnerships, dins del llibre Science Teacher Preparation in Content-Based Second Language Acquisition, fruit de la feina feta pel grup de treball Inquiry Based Science, un projecte de recerca CLIL,  integrat per membres del CESIRE àmbit científic-medi i de l'àmbit lingüístic, professorat i estudiants de la UAB i mestres de primària d'arreu de Catalunya.


Llegeix-ne més...
 
Flicfestival. Paraules que alimenten

Festival de literatures i arts infantil i juvenil.


 
La lectura en España. Informe 2017

Aquest informe sobre la lectura recull dades d'interès per a tots els sectors educatius i culturals relacionats amb la industria literària des de docents, llibretes, editors i bibliotecaris. A més a més, analitza la situació de l'ús i les pràctiques de la lectura a la nostra societat. L'informe serà d'accessibilitat lliure per a la seva lectura en PDF en la web de la Federación de Gremios de Editores de España.


 
Acadèmia Oberta als Ensenyants (AOE)

Després de la publicació de la Gramàtica de la llengua catalana (GIEC), des de l'Institut d'Estudis Catalans s'ha obert la plataforma web de L’Acadèmia Oberta als Ensenyants (AOE), que podeu trobar a http://aoe.iec.cat.

S'hi aniran publicant convocatòries d’actes i trobades, notícies d’activitats, enllaços cap a recursos i documents que siguin d’interès per al professorat de llengua catalana, i es mantindran oberts dos fòrums de debat, un per a primària i un altre per a secundària. Caldria que les persones interessades a participar en qualsevol dels debats s’hi inscrivissin a aoe@correu.iec.cat, seguint les instruccions que hi ha a la web esmentada anteriorment.

 

 
Projecte TEDTalks

Diego Bernal ha creat aquesta proposta didàctica, que parteix d'una xerrada TED, per aconseguir que els alumnes de 3r dESO facin una bona exposició oral davant la resta de companys.

Una proposta interessant que us convidem a conèixer.


 
Autoconcepto de lector

El artículo de David Duran Gisbert i Marta Flores Coll (miembros del Grupo de Investigación sobre Aprendizaje entre Iguales de la Universidad Autónoma de Barcelona) recuerda la importancia de la lectura para el éxito escolar y la necesidad de que nuestros estudiantes dispongan de un buen autoconcepto como lectores para desarrollarla. El autoconcepto puede mejorarse a través de prácticas como la tutoría entre iguales, donde parejas de alumnos se ofrecen ayuda pedagógica. A partir de evidencias de investigación se sugieren actuaciones para que los profesores podamos ayudar a alumnos tutores y tutorados a mejorar su autoconcepto lector.


 
<< Inici < Previ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Següent > Final >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL