Jornada - Taller 4a edició Contes a l'esprint

Us convidem a participar a la jornada informativa-taller de la 4a edició de Contes a l'esprint per poder conèixer les novetats del concurs, compartir experiències i particpar en un talleret amb sorpreses que descobrireu el proper dia 4 de desembre. Us animem a participar-hi i a formar part d'aquest projecte d'escriptura lúdico-creativa a partir de la creació d'un conte col·lectiu guiat que ja fa quatre anys que s'està desenvolupant amb èxit a diversos centres de secundària d'arreu del territori. Us hi esperem!

La jornada-taller es realitzarà el proper dilluns, dia 4 de desembre del 2017, a les 18.00h, a la seu del CESIRE (Avda. Drassanes núm. 10, Barcelona).

Inscripció a la jornada


 
Dinàmica de l’activitat i regles del joc de la primera fase: "Contes a l'esprint"

Dinàmica de l’activitat i regles del joc

"Les experiències viscudes i l’observació d’aula ens diuen que escriure és una activitat individual, solitària i que demana temps."

Contes a l'Esprint és un projecte que requereix d'una escriptura col·lectiva, acompanyada i a contrarellotge, amb la creació de grups heterogenis per formar l’equip de joc.

El professorat dinamitzador reparteix a l’atzar uns objectes (un cofre, un globus, un mitjó...), de diferents colors, que contenen les instruccions de joc. L'objectiu és que els alumnes construeixin un relat col·lectiu en un temps concret, 2 h. 30 min.í que també creïn un objecte associat a la temàtica de la història que estiguin desenvolupant.





Llegeix-ne més...
 
La nova normativa de l'IEC: materials de consulta

Podeu consultar, en pdf, els materials següents:


 
Diccionari de Dubtes del Català Oral (DDCO)

Recurs didàctic i sonor de suport digital, que recull més de 18.000 exemples de pronúncia de vora 3.000 paraules en totes les varietats del català: central, mallorquí, rossellonès, nord-occidental, valencià i per primera vegada en un diccionari sonor, l’alguerès. L’eina inclou la pronunciació recomanada en cadascuna d’aquestes varietats i també la norma ortoèpica, a més d’altres remarques.

El públic al qual s’adreça l’obra són alumnes que tinguen l’expressió oral com a matèria d’estudi i professionals que necessiten d’un model formal per fer un ús acurat de la llengua. La selecció d’entrades del corpus garanteix que tots els fenòmens hi estiguen representats i que qualsevol dubte puga resoldre’s per imitació.


 
Poesia Brossa

El MACBA presenta l'exposició Poesia Brossa, una revisió del treball d’aquest artista a través dels llibres, les recerques plàstiques, travessant el teatre, el cinema, la música, les arts d’acció, els gestos dels quals va ser pioner.

Presentació del Programa Educatiu 2017-2018, que tindrà lloc al MACBA aquest pròxim dijous 21 de setembre, a les 18 h.



 
Inquiry Based Science and English Workshop


Com integrar la indagació científica i l’aprenentatge de la llengua anglesa a les aules de primària?

Vine a la trobada pedagògica al CESIRE i entre tots busquem respostes.

 Programa

Inscripció



 
Bones pràctiques de gramàtica. Jornada "Nous temps, nova gramàtica"

El passat 11 de novembre el CESIRE-Àmbit lingüístic va presentar, a la jornada Nous temps, nova gramàtica, quatre bones pràctiques relacionades amb la llengua, la literatura i la gramàtica.

El nom i els seus complements de la mestra de l'escola Miquel Martí i Pol (Sabadell) i professora associada de la UAB al Departament de Didàctica de la Llengua i la literatura, Marta Giralt Ruíz, és una proposta adreçada a alumnat de 6è de primària, 1r o 2n d'ESO. La construcció d’un relat autobiogràfic ens proporciona el  marc d’escriptura comunicativa dins el qual treballarem la noció de complementació nominal com un instrument potent per a la modalització del text.

Ens inventem una llengua! Una WQ per fer investigació gramatical del professor Àlex Gimeno, professor de l'IEA Oriol Martorell (Barcelona) està adreçada a alumnat de 4t d'ESO. Experiència d'aula per treballar la reflexió gramatical en el marc d'un projecte d'investigació sobre les característiques gramaticals d'una llengua (estructura, components, etc.) i la creació d'una llengua artificial.

Reflexions sobre els canvis a la 'Gramàtica de la llengua catalana' de l'Institut d'Estudis Catalans presentada per Àlvaro De Pedro i Aaron Abelló, professors de llengua i literatura de l'Escola Garbí-Pere Vergés, és una proposta adreçada a alumnat de 1r de batxillerat. Llegir l’article de l’Albert Pla,  Les 10 coses que passaran a ser correctes a partir d’ara, al diari ARA es converteix en el motiu per reflexionar sobre els canvis, indagar, redactar una regla de la nova normativa i parlar sobre gramàtica.

Formació de tutors de treball de recerca de batxillerat de Núria Alturo i Munné, professora de la UB en el màster de formació per al professorat, és una proposta adreçada als tutors del treball de recerca. L’experiència vol donar a conèixer, materials i eines de recerca científica aplicades al Treball de recerca de Batxillerat, a més d’oferir exemples de treballs concrets de llengua i de literatura. Es treballa tant el procés de recerca  científica com la comunicació de la recerca.

 

 

 
Comença el concurs Contes a l'esprint

El Concurs Contes a l'esprint inicia la seva 4a edició. Us hi podeu apuntar en el formulari que trobareu en aquesta pàgina.

El concurs es pot realitzar paral·lelament a la realització del concurs "Problemes a l'esprint", per tant, les dates per fer Contes a l'esprint seran:

  • 13 de desembre de 2017, per a primer cicle d'ESO
  • 21 de febrer de 2018, per a 2n cicle d'ESO.

El centre pot triar també la data de realització del concurs que s'adeqüi a les seves necessitats, preferiblement fins al 23 d'abril,diada de St. Jordi.

Per participar en el concurs caldrà inscriure-s'hi i enviar els contes guanyadors abans del dia 28 d'abril de 2018 amb format digital i seguint el model que trobareu a l'enllaç.

Adreça per enviar els contes: a8922253@xtec.cat

Model per a la publicació del conte


 
Cicle de conferències Llenguatge i cervell

Què ens pot revelar el llenguatge d’algunes malalties com la demència? Com poden conviure les diversitats lingüístiques provocades per desordres cognitius com ara l'autisme o l'esquizofrènia? Un cicle de conferències, coordinat per Wolfram Hinzen i Jaume Bertranpetit, vinculat amb l’exposició “Talking Brains” i relacionat amb els últims avenços en investigació cognitiva, neurociència i llenguatge.


Llegeix-ne més...
 
Univers Roald Dahl

Web per conèixer i donar a conèixer Roald Dahl en què es recullen propostes i materials de treball en base a la metodologia de treball per projectes. Espai creat per la Facultad de Traducción y Documentación de la Universitat de Salamanca.

 

 
III Jornada Educativa. Transver-Arts

El Servei Educatiu de la Fundació Joan Brossa organitza la II Jornada Educativa Transvers-Arts, el proper 10 de juliol (10h-15 h) a l'auditori del Centre d'Estudis i documentació del MACBA. Aquesta jornada té, entre d'altres, l'objectiu d'endinsar els docents en el món de la reflexió i de la síntesi des de l'experimentació poètica en diferents formats. Diferents professionals vinculats a la docència, a la formació, a l’art, a la literatura, a la dansa, a la música, al cinema, a la performance, al teatre, etc., ens explicaran la seva experiència.

 
<< Inici < Previ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Següent > Final >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL