Dia Mundial de la poesia

La Unesco va declarar el dia 21 de març Dia Mundial de la Poesia. Per commemorar aquesta diada, la ILC -amb la col·laboració de diverses entitats públiques i privades- celebra una gran festa de la paraula i les lletres i fomenta tot un seguit d’iniciatives, presencials i/o a través de la xarxa, arreu dels territoris de parla catalana.

Des de l'any 2011, el 17 de març es fa també una crida a emplenar la xarxa de versos catalans a través de la celebració del Dia de la poesia catalana a internet, una iniciativa col·laborativa que vol fer visible a la xarxa la qualitat i la vitalitat de la poesia en català.

                                                                                                                             

 
Colecció Digital de Gabriel García Márquez

Arxiu digital de l'escriptor colombià que inclou manuscrits originals d'obres publicades i inèdites, material d'investigació, fotografies, llibres de retalls, correspondència, retalls, quaderns de notes, guions, material imprès, pephemera, i un enregistrament d'àudio del seu discurs d'acceptació del Premi Nobel de Literatura el 1982. L'arxiu en línia compta amb un recurs de cerca de text i conté, aproximadament, 27.500 materials digitalitzats a partir dels documents de l'escriptor; va ser possible gràcies a la subvenció del Council on Library and Information Resources (CLIR).


 
Marc de la competència global. PISA 2018

El número 39 de la col·lecció 'Documents' és la traducció del marc conceptual de la competència global, que s'avalua per primer cop a PISA 2018.

PISA avalua tres dominis principals, que són la competència lectora, científica i matemàtica. En cada edició, PISA hi afegeix un domini innovador, que el 2018 és la competència global.

El document exposa la importància de l'existència d'una avaluació internacional de la competència global, el concepte de competència global i les seves implicacions per a l'educació i com s'avalua la competència global a l'estudi PISA. Als annexos hi ha exemples de preguntes.


 
Les veus del professorat. L'ensenyament i la gestió de les llengües a Secundària


 
Recomanacions de literatura digital. Grup GRETEL

El grup GRETEL ens convida a conèixer una selecció d'obres de literatura digital infantil i juvenil de qualitat disponibles en el mercat electrònic. Els criteris d'aquesta selecció neixen de les investigacions del grup GRETEL per al projecte I+D (EDU2011-26141) "Literatura Infantil i juvenil digital: producció, usos lectors, recepció i pràctiques docents", finançat pel Ministeri d'economia i competitivitat. Les obres seleccionades voen ser una mostra de com els nous mitjans poden contribuir a la creació literària i la formació dels bons lectors. Una eina més per als lectors i per als docents.


 
El rol de les emocions en l'aprenentatge d'idiomes

Us convidem a veure la presentació del professor Jose Ramon Gamo sobre el rol de les emocions en l'aprenentatge de llengües que va fer el passat 17 de desembre de 2017 a la XIa edició de la Jornada de Francès organitzada pel Departament d'Ensenyamenta CosmoCaixa.

Tenim records semàntics? Tenim records fonètics? Tenen influències les emocions en la percepció del món. Un munt de preguntes més que trobareu en les paraules de J.R. Gamo que podreu escoltar en el vídeo que enllacem.




 
Pere i Miquel de Palol versejant el català

 L’Arxiu Municipal de Girona activa un nou recurs web sobre els fons documentals dels escriptors Pere de Palol i Poch i el seu fill Miquel de Palol i Felip. L’Arxiu conserva els originals dels seus escrits, majoritàriament poemes, i també documentació d’àmbit personal, entre la qual destaca la correspondència rebuda per Miquel de Palol. El recurs web conté una breu descripció dels fons –i accés a la consulta del catàleg– i una selecció de manuscrits dels seus poemes que posa en relleu el compromís dels dos escriptors amb la recuperació i promoció de la llengua catalana.




                    


 
III Congrés Internacional sobre Ensenyament de la Gramàtica

El Grup d’Investigació sobre Ensenyament i Aprenentatge de Llengües (GREAL), el Grup d’Investigació en Ensenyament de Llengües (GIEL) i la Facultat de Ciències de l’Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) organitzen el III Congrés Internacional d’Ensenyament de la Gramàtica (Congram19), que tindrà lloc a la Universitat Autònoma de Barcelona del 23 al 25 de gener de 2019.


 
Currículum i avaluació competencial per àmbits

Ja està oberta la inscripció al curs de formació semipresencial de l'àmbit de llengua a secundària, Currículum i avaluació competencial per àmbits. Aquesta formació s'ofereix a diferents serveis territorials i començarà la segona quinzena del mes de març. Us enllacem els formularis d'inscripció dels cursos oberts en l'actualitat.


 
XVIII Col·loqui Internacional de Llengua i Literatura Catalanes

L’Associació Internacional de Llengua i literatura Catalanes (AILLC) organitza el XVIII  Col·loqui Internacional sobre Llengua i LIteratura Catalanes que tindrà lloc a Bucarest, a la seu de la Facultat de Dret de la Universitat de Bucarest, durant la setmana del 2 al 6 de juliol del 2018.

Els temes del col·loqui d'enguany seran: 

1. El català entre les llengües romàniques. Intercanvi, estudi i comparatística entre el català, el romanès i altres llengües romàniques.

2. Clàssics de la literatura universal a la literatura catalana. L’accés i la recepció.

3. Els traductors del català i al català com a prescriptors. El paper del traductor entre l’escriptor i l’editor.

4. Didàctica del català com a llengua estrangera i noves tecnologies. La presència de les noves tecnologies a l’ensenyament és un fet. Quins són els avantatges i els inconvenients del seu (ab)ús?


 
Ficcions. Concurs literari per a joves

La desena edició del concurs literari Ficcions, organitzat per l'Associació de Mitjans d'Informació i Comunicació (AMIC), que va néixer per fomentar la lectura en català de joves estudiants,  ja està en marxa i seguirà oberta fins al 6 de febrer. Us animem a participar-hi amb el vostre alumnat.


 
<< Inici < Previ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Següent > Final >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL