La competència lingüística a totes les àrees. Primària

Propostes didàctiques. Primària.

Bego Iturgaitz i Pilar Etxebarria



 
Contes per llegir, contes per crear

L'Escola de Bambú, programa d'educació intercultural i inclusiva de Casa Àsia, enceta el nou curs 2014-2015 amb alguns projectes molt engrescadors i amb la possibilitat de fer les activitats a la seva nova seu si el centre educatiu ho prefereix.

"Contes per llegir, contes per crear", Projecte d'Aprenentatge i Servei (APS) que fomenta les competències lectores i d'expressió oral i escrita de l'alumnat, alhora que els apropa al conèixement d'un país d'Àsia o de la regió del Pacífic concret i els engresca a aprendre oferint un servei a la comunitat a través de la lectura de contes utilitzant diferents formats tradicionals asiàtics. Aquests contes, ambientats en la regió esmentada, són el resultat d'un procés de creació col·lectiva, tant en el text com en les il·lustracions. Projecte per a CSP i PC d'ESO.

Llegeix-ne més a:

 
Jocs divertits de llengua i literatura per fer durant les vacances


 
10 ideas para desarrollar la escritura creativa en el aula

Activitats per a l'alumnat d'ESO i batxillerat per a desenvolupar la seva capacitat escriptora.

Centro Nacional de Desarrollo Curricular en Sistemas no Propietarios (CeDeC)


 
Bits de literatura. Educaixa

Vídeos que, de la mà de la professora de Literatura de la UB, Laura Borràs, acosten la lectura d'obres de referència als més joves i desperten la curiositat plantejant els clàssics literaris com  a obres plenament vigents.


 
Debat/ Conferència Néstor Garcia Canclini

El passat 19 de maig dins del cicle de conferències «Les idees i el món» organitzat conjuntament per la Fundació Catalunya-La Pedrera i el CCCB, Néstor García Canclini va pronunciar la conferència "La lectura". Presentava: Lolita Bosch.

 
Ara el problema és ... escriure bé

 (...) A bona part d'estudiants els costa de redactar, ha constatat la Conselleria. Els principals defectes són les frases inacabades, les faltes de coherència, un vocabulari més aviat pobre i absència generalitzada de signes de puntuació. (...)





 
IV Jornada Aprendre llengües al segle XXI

Aquesta IV Jornada se centra en dos temes ben diferents i complementaris: per una banda, en el fet de reflexionar al voltant de la gramàtica, amb l’objectiu de trobar l’element desllorigador que permeti abordar els continguts gramaticals en contextos d’ús de la llengua (25 de juny) i, per altra, reflexionar al voltant la ludificació, la creativitat i la innovació a l’aula, amb l’objectiu de trobar fórmules que permetin aprendre, també la gramàtica, des d’una estratègia més lúdica (26 de juny).

 
Consells pràctics per fer exposicions orals eficaces

Serveis i recursos lingüístics. Idiomes a la UPC


 
Guia práctica de escritura y redacción. Instituto Cervantes

Tècniques i consells per a una escriptura rigorosa, rica i productiva.


 
Vídeo Guanyador del VídeoMAT 2015

Què és el vídeoMAT?

El vídeoMAT és un projecte en el qual els i les alumnes creen vídeos on es responen preguntes que posen de manifest aplicacions de les matemàtiques o la seva presència en l’entorn.

Avui s'atorguen els premis dels vídeos guanyadors a la Sala Prat del la Riba de l’Institut d'Estudis Catalans.

Un dels vídeos guanyadors, de la categoria de 1r, 2n i 3r d'ESO, és un exemple de plurilingüisme, on un grup d'alumnes de 2n ESO de l'Institut Moisès Broggi (Barcelona)... han mesurat els idiomes!

Felicitem els nois i noies guanyadors! Podeu visionar el vídeo a:

Es poden mesurar els idiomes?

 
<< Inici < Previ 11 12 13 14 Següent > Final >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL