La UAB, Centre Recursos Baix LLobregat i CESIRE en un projecte compartit

La UAB, el Centre de Recursos del Baix Llobregat i el CESIRE de l'àmbit lingüístic participen en un projecte compartit

El passat 15 d'octubre  la UAB va organitzar un acte d'homenatge a la figura del cantautor Paco Ibáñez, Paco Ibáñez a la UAB, que va  ser tot un èxit. 

El CESIRE-àmbit lingüístic hi va participar amb la presentació dels materials didàctics Història de la literatura cantada. Paco Ibáñez  a l'aplicació ARC (Aplicació de Recursos Curriculars) del Departament d'Ensenyament.  L'itinerari consta de tres propostes didàctiques que inclouen diferents nivells educatius: "Lobito bueno" (primària), "A galopar" (secundària) i "Despierte el alma" (batxillerat). 

Aquesta jornada va reflectir la xarxa de treball col·laboratiu entre la universitat, la Inspecció, els Serveis Territorials, els Serveis Educatius del Baix Llobregat, els Centres educatius del Baix Llobregat, i el CESIRE-àmbit lingüístic.


 
Evolution of English pronunciation in Primary Schools.

The GRAL or Language Acquisition Research Group (GRAL is the Catalan acronym for Grup de Recerca en Adquisició de LLengües) is devoted to the study of Second Language Acquisition with a special focus on aspects such as age, input, aptitude, and context. The GRAL is a Research Group which was consolidated by the Universitat de Barcelona back in 2000 and by the Generalitat de Catalunya in 2005.

For six years, GRAL members have analysed the evolution of English pronunciation in Primary Schools. After analysing the data, the main conclusions that were drawn from the study can be checked in the following report:

Evolution of English Pronunciation in Primary Schools


 
MALETA PEDAGÒGICA - Univers Internet

Univers Internet és un projecte del CCCB que proposa una reflexió crítica i creativa sobre el conjunt de tecnologies vinculades a Internet i la transformació inèdita i accelerada que està provocant en les nostres vides. La maleta pedagògica parteix dels tallers de formació per al professorat que van tenir lloc al CCCB el mes de febrer del 2014 i té com a objectiu traslladar aquestes reflexions a l’aula.

NOU: jornada de formació el 27 de setembre!


 
Academic Language Function Tool Kit

resource for developing academic language for all students in all content areas.


 
What Is the SIOP Model?


The Sheltered Instruction Observation Protocol (SIOP) Model is a research-based and validated instructional model that has proven effective in addressing the academic needs of English learners throughout the United States.



 
El comentari de text en l'enfocament comunicatiu

L'objectiu és analitzar els fonaments, les característiques i la utilitat que puguin tenir avui les pràctiques de comentari de text en l'actual marc educatiu, dominat per la psicopedagogia constructivista i sociocognitiva, per l'aproximació discursiva i pragmàtica a l'estudi de la llengua i pel paradigma metodològic comunicatiu.

Article Daniel Cassany sobre l'enfocament comunicatiu



 
Simposi Internacional: Literatura en pantalla: textos, lectors i pràctiques docents - 3 i 4 d'octubre, 2014

La literatura digital està introduint transformacions significatives en la producció dirigida als infants i als joves. Unes transformacions que la comunitat educativa no pot ignorar, perquè afecten els usos lectors i plantegen reptes específics a la formació literària. En el marc d’un fenomen creixent, el grup de recerca GRETEL s’ha dedicat a explorar els mecanismes constructius d’aquesta literatura i la recepció de les obres per part dels lectors infantils i juvenils, així com les actuacions didàctiques que se’n deriven, en els espais d’intersecció de les TIC i l’educació literària. El panorama i les característiques d’aquests productes, les possibilitats lectores que ofereixen, el lector model que apunten, les respostes concretes dels infants i dels joves a la ficció digital, les pràctiques familiars i escolars en què reverteixen i l’impacte d’aquesta nova realitat a les aules, en termes de programació docent i de planificació didàctica, constitueixen qüestions nuclears d’un tema situat al cor mateix d’un camp d’investigació emergent: la lectura en pantalla.

El Simposi tindrà lloc els dies 3 i 4 d'octubre del 2014, a la Casa de Convalescència – UAB, St. Antoni Maria Claret, 171, 08041 Barcelona, edifici modernista de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau (www.uab-casaconvalescencia.org).



 
Think CLIL 2014

Think CLIL 2014

Alongside learning,teaching,researching and manging CLIL, focus will be on transversal features including thinking, well-being and change management.

More information

Call for papers

 
L’EMILE/CLIL en Europe


L'EMILE en Europe : mise en perspective historique

Depuis deux décennies, l'Europe a fait preuve d'un volontarisme exceptionnel en faveur de l'éducation bi-/plurilingue et de l´Enseignement de Matières par l´Intégration d´une Langue Étrangère (désormais EMILE). Toutefois, si ce type d'enseignement est devenu très prisé depuis le début des années 90 dans le cadre de la politique linguistique européenne, il n'est pas si récent qu'on pourrait le supposer et l'on peut même affirmer qu'il remonte à l'Antiquité.

Ressources pédagogiques

 
Criteria for Producing CLIL Learning Materials

This Internet tool lists criteria for creating CLIL-specific learning materials, provides examples of how to apply each proposed criterion while also providing a corresponding rationale with references.

 
<< Inici < Previ 11 Següent > Final >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL