Simposi Internacional: Literatura en pantalla: textos, lectors i pràctiques docents - 3 i 4 d'octubre, 2014

La literatura digital està introduint transformacions significatives en la producció dirigida als infants i als joves. Unes transformacions que la comunitat educativa no pot ignorar, perquè afecten els usos lectors i plantegen reptes específics a la formació literària. En el marc d’un fenomen creixent, el grup de recerca GRETEL s’ha dedicat a explorar els mecanismes constructius d’aquesta literatura i la recepció de les obres per part dels lectors infantils i juvenils, així com les actuacions didàctiques que se’n deriven, en els espais d’intersecció de les TIC i l’educació literària. El panorama i les característiques d’aquests productes, les possibilitats lectores que ofereixen, el lector model que apunten, les respostes concretes dels infants i dels joves a la ficció digital, les pràctiques familiars i escolars en què reverteixen i l’impacte d’aquesta nova realitat a les aules, en termes de programació docent i de planificació didàctica, constitueixen qüestions nuclears d’un tema situat al cor mateix d’un camp d’investigació emergent: la lectura en pantalla.

El Simposi tindrà lloc els dies 3 i 4 d'octubre del 2014, a la Casa de Convalescència – UAB, St. Antoni Maria Claret, 171, 08041 Barcelona, edifici modernista de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau (www.uab-casaconvalescencia.org).



 
MALETA PEDAGÒGICA - Univers Internet

Univers Internet és un projecte del CCCB que proposa una reflexió crítica i creativa sobre el conjunt de tecnologies vinculades a Internet i la transformació inèdita i accelerada que està provocant en les nostres vides. La maleta pedagògica parteix dels tallers de formació per al professorat que van tenir lloc al CCCB el mes de febrer del 2014 i té com a objectiu traslladar aquestes reflexions a l’aula.

NOU: jornada de formació el 27 de setembre!


 
Academic Language Function Tool Kit

resource for developing academic language for all students in all content areas.


 
What Is the SIOP Model?


The Sheltered Instruction Observation Protocol (SIOP) Model is a research-based and validated instructional model that has proven effective in addressing the academic needs of English learners throughout the United States.



 
El comentari de text en l'enfocament comunicatiu

L'objectiu és analitzar els fonaments, les característiques i la utilitat que puguin tenir avui les pràctiques de comentari de text en l'actual marc educatiu, dominat per la psicopedagogia constructivista i sociocognitiva, per l'aproximació discursiva i pragmàtica a l'estudi de la llengua i pel paradigma metodològic comunicatiu.

Article Daniel Cassany sobre l'enfocament comunicatiu



 
Think CLIL 2014

Think CLIL 2014

Alongside learning,teaching,researching and manging CLIL, focus will be on transversal features including thinking, well-being and change management.

More information

Call for papers

 
L’EMILE/CLIL en Europe


L'EMILE en Europe : mise en perspective historique

Depuis deux décennies, l'Europe a fait preuve d'un volontarisme exceptionnel en faveur de l'éducation bi-/plurilingue et de l´Enseignement de Matières par l´Intégration d´une Langue Étrangère (désormais EMILE). Toutefois, si ce type d'enseignement est devenu très prisé depuis le début des années 90 dans le cadre de la politique linguistique européenne, il n'est pas si récent qu'on pourrait le supposer et l'on peut même affirmer qu'il remonte à l'Antiquité.

Ressources pédagogiques

 
Criteria for Producing CLIL Learning Materials

This Internet tool lists criteria for creating CLIL-specific learning materials, provides examples of how to apply each proposed criterion while also providing a corresponding rationale with references.

 
<< Inici < Previ 11 12 13 14 Següent > Final >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL