Pi-relats del dia Pi

Aquesta activitat interdisciplinària, a mig camí entre els jocs de llenguatge i del microrrelat, proposa, a partir d’un repte matemàtic, la creació d’un petit relat. Les paraules que crearan les frases han de tenir el mateix nombre de paraules que les del número Pi: 3, 14 15 92 65 35 89 79 32 38 4

Exemple:










Llegeix-ne més...
 
Diccionari de les llengües del món

El Diccionari de llengües del món és un recull sistemàtic d’informació sobre 1.264 llengües estructurada en forma de fitxa de diccionari. Hi trobareu el nom de les llengües en català, àrab, gal·lès, alemany, anglès, espanyol, basc, francès, gallec, guaraní, italià, japonès, neerlandès, occità, portuguès, rus, suahili, amazic i xinès, i en la llengua mateixa de què es tracti. Igualment aplega informació sobre la filiació lingüística, el lloc on es parlen, la seva situació sociolingüística, vitalitat, alguns aspectes històrics, etc.

 
La poesia a l'aula

Recursos imprescindibles perquè la poesia entri a l'aula.



Poesia a l'aula

 
El Gallifoscam: Una pel·lícula d'animació

El Gallifoscam: Una pel·lícula d'animació

Proposta d'aula de l'escola César Martinell, de Pinell de Brai, duta a terme pels alumnes de 3r de primària, durant el curs 2013-2014.

A partir de la lectura del conte El Gallifoscam, de Pep Albanell, s'ha fet un projecte de treball per tal d'arribar a un producte final digital: un curmetratge d'animació, produït pels alumnes, en format DVD, i s'ha creat un segell de producció cinematogràfica de centre, Coopi Films, Escola Emprenedora.


Llegir més: http://apliense.xtec.cat/arc/node/30163

Llegeix-ne més...
 
Evolution of English pronunciation in Primary Schools.

The GRAL or Language Acquisition Research Group (GRAL is the Catalan acronym for Grup de Recerca en Adquisició de LLengües) is devoted to the study of Second Language Acquisition with a special focus on aspects such as age, input, aptitude, and context. The GRAL is a Research Group which was consolidated by the Universitat de Barcelona back in 2000 and by the Generalitat de Catalunya in 2005.

For six years, GRAL members have analysed the evolution of English pronunciation in Primary Schools. After analysing the data, the main conclusions that were drawn from the study can be checked in the following report:

Evolution of English Pronunciation in Primary Schools


 
MALETA PEDAGÒGICA - Univers Internet

Univers Internet és un projecte del CCCB que proposa una reflexió crítica i creativa sobre el conjunt de tecnologies vinculades a Internet i la transformació inèdita i accelerada que està provocant en les nostres vides. La maleta pedagògica parteix dels tallers de formació per al professorat que van tenir lloc al CCCB el mes de febrer del 2014 i té com a objectiu traslladar aquestes reflexions a l’aula.

NOU: jornada de formació el 27 de setembre!


 
APAC Convention 2015- "The Dynamics of Motivation"

Benvolguts associats i associades,

Avui falta exactament un mes per a l'inici de l'APAC Convention 2015 que té per lema "The Dynamics of Motivation".
Recordeu que la sessió inaugural serà el 19 de febrer a les 4 de la tarda (Universitat Pompeu Fabra/Campus Ciutadella). Aquest any tenim el priviliegi de comptar amb la Dra. Joan Kang Shin de la Universitat de Maryland (USA) que presentarà la ponència The Keys To Motivating 21st Century Learners .

Us hi esperem!

Llegeix-ne més...
 
L'hora d'anglès

El Punt Avui TV comença a emetre “L’hora d’anglès”, una programació d’una hora diària en anglès, de 6 a 7 de la tarda, a partir del proper dilluns 10 de novembre, amb reemissions durant el cap de setmana.

Llegeix-ne més...
 
La UAB, Centre Recursos Baix LLobregat i CESIRE en un projecte compartit

La UAB, el Centre de Recursos del Baix Llobregat i el CESIRE de l'àmbit lingüístic participen en un projecte compartit

El passat 15 d'octubre  la UAB va organitzar un acte d'homenatge a la figura del cantautor Paco Ibáñez, Paco Ibáñez a la UAB, que va  ser tot un èxit. 

El CESIRE-àmbit lingüístic hi va participar amb la presentació dels materials didàctics Història de la literatura cantada. Paco Ibáñez  a l'aplicació ARC (Aplicació de Recursos Curriculars) del Departament d'Ensenyament.  L'itinerari consta de tres propostes didàctiques que inclouen diferents nivells educatius: "Lobito bueno" (primària), "A galopar" (secundària) i "Despierte el alma" (batxillerat). 

Aquesta jornada va reflectir la xarxa de treball col·laboratiu entre la universitat, la Inspecció, els Serveis Territorials, els Serveis Educatius del Baix Llobregat, els Centres educatius del Baix Llobregat, i el CESIRE-àmbit lingüístic.


 
Simposi Internacional: Literatura en pantalla: textos, lectors i pràctiques docents - 3 i 4 d'octubre, 2014

La literatura digital està introduint transformacions significatives en la producció dirigida als infants i als joves. Unes transformacions que la comunitat educativa no pot ignorar, perquè afecten els usos lectors i plantegen reptes específics a la formació literària. En el marc d’un fenomen creixent, el grup de recerca GRETEL s’ha dedicat a explorar els mecanismes constructius d’aquesta literatura i la recepció de les obres per part dels lectors infantils i juvenils, així com les actuacions didàctiques que se’n deriven, en els espais d’intersecció de les TIC i l’educació literària. El panorama i les característiques d’aquests productes, les possibilitats lectores que ofereixen, el lector model que apunten, les respostes concretes dels infants i dels joves a la ficció digital, les pràctiques familiars i escolars en què reverteixen i l’impacte d’aquesta nova realitat a les aules, en termes de programació docent i de planificació didàctica, constitueixen qüestions nuclears d’un tema situat al cor mateix d’un camp d’investigació emergent: la lectura en pantalla.

El Simposi tindrà lloc els dies 3 i 4 d'octubre del 2014, a la Casa de Convalescència – UAB, St. Antoni Maria Claret, 171, 08041 Barcelona, edifici modernista de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau (www.uab-casaconvalescencia.org).



 
Think CLIL 2014

Think CLIL 2014

Alongside learning,teaching,researching and manging CLIL, focus will be on transversal features including thinking, well-being and change management.

More information

Call for papers

 
<< Inici < Previ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Següent > Final >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL