Llicències D. Socials
Llicències - Llicències D

Aprenentatge Integrat de Contingut i Llengua Estrangera (AICLE | CLIL).
Materials dissenyats per professorat català en cursos de formació AICLE al Regne Unit.

Educació Secundària

Educació Primària

The Industrial Revolution (2009-2010)
Cicle Superior
Laura Calzado Villavecchia

Aquest projecte tracta el tema des del punt de vista d'un infant. S'estudia com era la vida al camp, en una ciutat costanera, a les mines, en una colònia tèxtil i en una família adinerada al segle XIX i quin impacte van tenir les màquines en aquestes vides. A més a més es compara la indústria britànica i catalana d'aquest segle.

Bread, croissants and pancakes: A trip around Europe (2008-2009)
Cicle superior
Àngels Mata

Aquesta unitat conté dos blocs:

  • History and Languages
  • Traditions: St. Nicholas and Pancakes


Where are you from? A country report (2007-2008) Cicle superior
Carme Florit. CEIP Santa Anna de Premià de Dalt

Aquesta proposta interrelaciona l’àrea de geografia i les TIC. S’organitza al voltant de 12 lliçons d’una hora i està pensada per al tercer cicle de l’Educació Primària.

Living and Moving around the World (2006-2007)
Cicle mitjà
Roser Gasió Ribé. ZER Alt Segrià de Benavent de Segrià

Content

  • Unit 1. Maps and Mapping
  • Unit 2. At Home
  • Unit 3. Food and Recipes


Educació Secundària

An Introduction to the European Unio (2009-2010)
ESO
Marcel·lí Valdés Garcia. IES Molí de la Vila

Aquests materials s’organitzen al voltant de dues unitats: From the ll War World to the birth of the EEC i From the EEC to the European Union.

Roman Civilization (2009-2010)
ESO
Joan Andreu Martí Gebellí. IES Bisbe Berenguer

Roman Civilization és una introducció a la Cultura Clàssica, però especialment pensada per a aquells alumnes que fan Llatí a 4t d’ESO. És sobretot un repàs de les principals etapes de la història de Roma, els seus sistemes polítics, la vida quotidiana i el desenvolupament urbà, així com un tast de la seva pervivència en els nostres dies.

Developing Countries (2009-2010)
ESO
Xavier Brau Rius. IES El Pedró (L’Escala)

Aquest projecte de Geografia pertany al bloc Transformacions i desequilibris en el món actual i s’estructura en tres unitats: Demography in developing countries, Economy in developing countries i Underdevelopment causes.

Globalisation: What does it mean? (2009-2010)
ESO
M Assumpta Bertran Fita. Ins Damià Campeny (Mataró)

Aquesta proposta s’emmarca en el currículum de geografia de 3r d’Eso i s’organitza en tres unitats: What does globalisation mean? Cities in a global world; Ireland, a case study.

Looking at Population (2009-2010)
ESO
Ramon Enrique Ibáñez Riba. Institut Joan Ramon Benaprès

Aquesta proposta s’emmarca en el currículum de geografia de 2n d’Eso però parteix d’una perspectiva interdisciplinar. S’organitza al voltant de dues unitats: Changing Population, Population on Earth.

Classical Mythology: The Olympian Gods  (2008-2009)
3rd ESO
Pilar Torres Carmona. IES Narcís Monturiol de Barcelona

The materials cover three of the four units the subject (Classical Mythology) is divided into. The first unit explores myth and mythology as: metaphor, explanation of the world and ideology. There is also an activity to justify why the study of classical myths is important to understand our society. The second unit deals with literary and artistic sources for Classical mythology and the third is an introduction to the stories about the origin of the world and the gods according to Hesiod’s Theogony.


The Human Figure through Art History | Classical Sculpture (2007-2008)
3rd ESO
Javier Muro. IES Vilatzara de Vilassar de Mar

Content

  • Lesson 1: A first look
  • Lesson 2: Greek sculpture
  • Lesson 3: Roman sculpture
  • Lesson 4: Beyond Classical sculpture

The Olympics (2007-2008)
Isabel Peinado. IES Salvador Dalí d'El Prat de Llobregat

Content

  • Lesson 1: The Ancient Greek world
  • Lesson 2: The Olympian’s origins
  • Lesson 3: Names, Appearances and Patronage
  • Lesson 4: Myths
  • Lesson 5: Tradition nowadays

The Earth | Climate (2007-2008)
Anna Moreno. IES Milà i Fontanals de Barcelona

Content

  • Unit 1: The Earth
    • Continents and Oceans
    • The Earth's Relief
    • Rivers and Lakes
    • Mountains and Rivers of the World
  • Unit 2: Climate
    • Climate and Weather
    • Elements of the Climateç
    • Factors involved in Climate
    • Climates of the World
    • Climate Change

Climate Change (2007-2008)
Miquel Montesinos. IES Montserrat Roig de Terrassa

Content

  • Unit 1: Signs of Change
  • Unit 2: Global Warming
  • Unit 3: Consequences

Edmund's Journey (2007-2008)
Miquel Àngel Font. IES Torre Vicens de Lleida

  • Chapter I: The Battle of Hastings
  • Chapter II: The Castle
  • Chapter III: Building a Cathedral
  • Chapter IV: “It is God's Will!”
  • Chapter V: Back to West
  • Chapter VI: The final Journey


Classical Myths (2006-2007)
4th ESO
Norma Jorba Trillas. IES Molí de la Vila de Capellades

Content

Life in Ancient Egypt (2006-2007)
1st ESO
Loreto Meix Boira. IES Julio Antonio de Móra d'Ebre

Aquest crèdit està format per 12 unitats dividides en quatre grans temes: el primer està relacionat amb personatges històrics com Tutankamon o Cleopatra (unitats 1, 2 i 3). El segon tracta d’economia, vinculada al riu Nil, així els estudiants aprendran com els antics egipcis es guanyaven la vida (unitats 4,5 i 6). El tercer tracta de la societat egípcia i les classes socials (unitats 7 i 8).El darrer gran tema està vinculatamb aspectes culturals de l’antic Egipte com és arala momificació, les piràmides i els jeroglífics (unitats 9, 10, 11 i 12).

Loreto ha desnvolupat dues unitats més: Ancient Rome i Middle Ages