4a edició (curs 2017-2018)

L'edició actual del projecte Contes a l'esprint consta de:

• Una primera fase escrita anomenada Contes a l'esprint en què es proposa la creació d'un conte en equip, en un temps determinat i seguint unes instruccions.
  • Una segona fase oral i teatralitzada Escenes a l'esprint. Adaptem el nostre conte en què l'alumnat adapta el seu conte i el transforma per fer-ne una representació.

Contes a l'esprint a Girona. Esprint de contes
Projecte contes a l'esprint - 4a edició (curs 2017-2018)

Esprint de Contes és la versió gironina d’una projecte nascut a Barcelona el curs 2015-16 amb el títol Contes a l’esprint i que es fa arreu del territori.  Després de la realització del concurs, els contes guanyadors es publiquen a la pàgina web del CESIRE juntament amb els contes finalistes de la resta del territori català.  A més a més, els equips guanyadors poden participar també en la segona fase, Escenes a l'esprint, concurs en què alumnes de diferents centres de Catalunya fan la teatralització del seu conte a l'esprint.

En la seva edició d'enguany, escoles i instituts han competit el mateix dia (7 de febrer de 2018), a les mateixes hores i amb les mateixes directrius. S'ha fet una gala d’entrega de premis al Teatre Municipal de Girona (9 de març de 2018) i ara opten a anar a la segona fase del concurs, que es farà el proper 17 de maig de 2018 a Barcelona, a la seu del CESIRE, en què es proposa convertir el text escrit fet en grup en una dramatització.

L’esprint de contes és un concurs que fomenta de manera lúdica la creativitat i la cooperació, i reconeix l’excel∙lència. Els alumnes treballen en equip per crear en un matí un conte i una obra plàstica que l’il∙lustri.

Concurs Escenes a l'esprint per a centres finalistes
Projecte contes a l'esprint - 4a edició (curs 2017-2018)

Tots els centres que heu participat en la 4a edició del Contes a al'esprint i volgueu participar en la 2a fase del concurs, Escenes a l'esprint,  ja us hi podeu inscriure a través del formulari que trobareu a continuació.

La data de realització del concurs Escenes a l'esprint es realitzarà el proper dijous 17 de maig a la seu del CESIRE (Avinguda Drassanes 10, Barcelona) durant tot el matí.

ANIMEU-VOS A PARTICIPAR, ESPRINTERS!

Jornada Contes a l'esprint a l'intstitu Baix a mar
Projecte contes a l'esprint - 4a edició (curs 2017-2018)

L'institut Baix a mar de Vilanova i la Geltrú (Barcelona) va realitzar, el dimecres passat, la jornada de Contes a l' Esprint a l' institut.  Va ser tot un èxit de participació i professors i alumnes van viuree un matí trepidant, divertit i creatiu.  Es va muntar  l' exposició dels objectes al centre. Aquí en teniu unes imatges per poder compartir l'experiència.

Materials
Projecte contes a l'esprint - 4a edició (curs 2017-2018)

ESPRINTERS, aquí teniu els materials del concurs:

• Com començarem? Nosaltres et proporcionem el inicis.

Inicis 1r d'ESO

Inicis 2n d'ESO

Inicis 3r d'ESO

Inicis 4t d'ESO

• On trobarem les instruccions de joc? Nosaltres te les proporcionem.

Instruccions 1r d'ESO

Instruccions 2n d'ESO

A 3r i 4t d'ESO, en canvi, no els donarem tota la informació al principi sinó que a poc a poc i amb compta-gotes els la farem saber. Així doncs, a més a més de les instruccions generals donarem unes instruccions sorpresa cada quart d'hora. D'aquesta manera el repte és major per a 2n cicle.

Instruccions 3r d'ESO

Instruccions 4t d'ESO

Instruccions sorpresa per a 3r i 4t

• Com distribuirem el temps per escriure el conte i crear l'objecte associat?

Temporització del concurs

• Com valorarem els contes? Quin criteris seguirem per decidir els guanyadors?

Taula de valoració 1r i 2n d'ESO

Taula de valoració 3r i 4t d'ESO

• Altres materials:

Emocions

Gèneres

Dau d'emocions

Plantilla cofre

Comença el concurs Contes a l'esprint
Projecte contes a l'esprint - 4a edició (curs 2017-2018)

El Concurs Contes a l'esprint inicia la seva 4a edició. Us hi podeu apuntar en el formulari que trobareu en aquesta pàgina fins al 28 de febrer.

El concurs es pot realitzar paral·lelament a la realització del concurs "Problemes a l'esprint", per tant, les dates per fer Contes a l'esprint seran:

• 13 de desembre de 2017, per a primer cicle d'ESO
  • 21 de febrer de 2018, per a 2n cicle d'ESO.

El centre pot triar també la data de realització del concurs que s'adeqüi a les seves necessitats, preferiblement fins al 23 d'abril,diada de St. Jordi.

Per participar en el concurs caldrà inscriure-s'hi i enviar els contes guanyadors abans del dia 28 d'abril de 2018 amb format digital i seguint el model que trobareu a l'enllaç.

Adreça per enviar els contes: cesire@xtec.cat

Model per a la publicació del conte

Jornada - Taller 4a edició Contes a l'esprint
Projecte contes a l'esprint - 4a edició (curs 2017-2018)

Us convidem a participar a la jornada informativa-taller de la 4a edició de Contes a l'esprint per poder conèixer les novetats del concurs, compartir experiències i particpar en un talleret amb sorpreses que descobrireu el proper dia 4 de desembre. Us animem a participar-hi i a formar part d'aquest projecte d'escriptura lúdico-creativa a partir de la creació d'un conte col·lectiu guiat que ja fa quatre anys que s'està desenvolupant amb èxit a diversos centres de secundària d'arreu del territori. Us hi esperem!

La jornada-taller es realitzarà el proper dilluns, dia 4 de desembre del 2017, a les 18.00h, a la seu del CESIRE (Avda. Drassanes núm. 10, Barcelona).

Inscripció a la jornada