Edicions anteriors

Contes a l'Esprint va néixer, el curs 2014-15,  com un projecte de creació literària col·laborativa adreçat majoritàriament a alumnat de Secundària i coordinat pel CESIRE-Àmbit lingüístic.

Amb la realització d'aquest concurs es vol estimular la literatura i la creativitat a través del joc així com fomentar l'aspecte lúdic de l'escriptura, el treball col·laboratiu, el plurilingüísme i la coordinació entre els diferents departaments de llengües dels centre.

En aquesta secció trobareu els materials de les edicions de cursos anteriors.

Segona edició (curs 2015-2016)
Projecte contes a lesprint - Edicions anteriors

En la segona edició, curs 2015-2016, en el concurs Contes a l'Esprint:

En la primera fase, Escriu el teu conte, hi han participat els centres següents:

Institut Mercè Rodoreda (Hospitalet de Llobregat), Institut Jaume Vicencs Vives (Girona), Institut Brugulat (Banyoles), Institut Carles Rahola (Girona), Institut Nou de Girona (Girona), Institut Montililvi (Girona), Escola Annexa Joan Puigbert (Girona), Escola Carme Auguet (Girona), La Salle (Girona), Escola Verd (Girona), Secció Institut Salvador Sunyer i Aimeric (Girona), Saint’s George School (Girona), Escola Dr. Masmitjà (Girona), Institut Jaume Balmes (Barcelona), Institut Baix a mar (Vilanova i la Geltrú), Institut Lluís Companys (Ripollet), Oak House School (Barcelona), Institut Moisès Broggi (Barcelona), Institut Puig de la Creu (Castellar del Vallès), Escola La Miranda (St Just Desvern), Institut Torredembarra (Torredembarra), Institut Sant Quirze del Vallès (Sant Quirze del Vallès), Escola Grèvol (Barcelona). Escola Pere Vergès (Badalona).

Contes Guanyadors Edició 2015-2016

En la segona fase, Explica i interpreta el teu conteels centres finalistes participants han estat:

Escola Annexa-Joan Puigbert (Girona),  Escola Dr Masmitjà (Girona),  Institut Baix a mar (Vilanova i la Geltrú),  Institut Jaume Balmes (Barcelona),  Institut Jaume Vicens Vives (Girona), Institut Moisès Broggi (Barcelona), Escola La Miranda (Sant Just Desvern),  Oak House School (Barcelona),  Escola Pere Vergès (Badalona).

Segona edició: Compartim experiències de la primera fase
Projecte contes a lesprint - Edicions anteriors

Segona edició: Dinàmica de l'activitat "Explica i interpreta el teu conte"
Projecte contes a lesprint - Edicions anteriors

Durant el curs 2015-2016 hem iniciat aquesta segona fase del projecte Contes a l'esprint: "Explica i interpreta el teu conte".

En aquesta segona fase, en què l'atzar continua tenint un paper preponderant, concursen els grups finalistes dels diversos centres que han participat en la primera fase. Per fer-ho porten preparat el conte que han escrit per representar-lo davant d'un auditori; serà l'atzar qui facilitarà l'ordre d'intervenció dels participants i les frases i gestos que hauran d'incorporar a la seva representació.

Tríptic de la jornada

Un jurat seleccionat és l'encarregat de valorar les diverses representacions i triar els grups guanyadors (un per a primer i segon d'ESO, i un altre per a tercer i quart d'ESO). Els aspectes que es tenen en compte a l'hora de fer-ho són la coherència del relat, la participació de tots els integrants del grup en la representació, la incorporació d'elements inesperats, la utilització de l'expressió corporal i el llenguatge no verbal, la creativitat, el domini de l'oralitat. la utilització d'atrezzo i vestuari així com l'ajustament al temps previst per a cada actuació.

El concurs es va realitzar el passat 25 de maig a la seu del CESIRE. Ha estat una oportunitat per compartir les diferents representacions i perquè alumnes i professors de diferents centres es puguin conèixer i gaudir de l'experiència.

Segona edició: Guanyadors de la segona fase

Guanyadors del curs 2015-2016

Premi per a Primària (C.S.) Escola Dr. Masmitjà (Girona)

Títol Memòries

Professora coordinadora Mercè Hortoneda

Alumnes Carla Garralaga, Ariadna Vilaplana, Helena Gros, Xènia Thió

________________________________________________

Premi per al primer cicle d’ESO Escola Pere Vergés (Badalona)

Títol Se me fue de las manos

Professores coordinadores Cristina Lorenzo, Noèlia Berenguer

Alumnes Adriana Gracia, Anna Oliveras, Abril Rodríguez, Sergi Purgimon

________________________________________________

Premi per al segon cicle d’ESO Institut Baix a Mar (Vilanova i la Geltrú)

Títol Les aparences enganyen

Professores coordinadores Marta Ferrer, Elisabet Huguet

Alumnes Mestral Àlvarez, Xavier Pérez, Anna Lapena

Primera edició (curs 2014-2015)
Projecte contes a lesprint - Edicions anteriors

Primera edició del Projecte Contes a l'Esprint. Curs 2014-2015.

En aquesta presentació trobareu detallada la crònica de l'experiència de la primera edició del concurs Contes a l'Esprint del curs 2014-2015.

La presentació inclou els contes guanyadors del concurs 2014-2015, així com les bases del concurs, la dinàmica del joc i valoracions d'alumnes i docents participants.