Concurs Contes a l'Esprint

Contes a l'Esprint és un concurs que impulsa la literatura i la creativitat a les aules. Consta de dues fases:

Una primera fase Contes a l'esprint en què es proposa la creació d'un conte a través d’un joc d’equip, en un temps determinat en què els alumnes han d’anar seguint les regles del joc que el professorat del centre anirà dinamitzant. En aquesta primera fase hi poden participar, prèvia inscripció a la pàgina web del CESIRE´-Àmbit lingüístic, tots els centres que realitzin el concurs abans del 23 d'abril. Els contes finalistes guanyadors de cada centre es publicaran a la pàgina web del CESIRE-Àmbit lingüístic (CIREL) Cal enviar els contes guanyadors abans del 28 d'abril al correu del CESIRE (a8922253@xtec.cat).

Una segona fase Escenes a l'esprint. Adaptem el nostre conte que consisteix en la dramatització dels contes guanyadors de la primera fase. Aquesta dramatització es fa en equip, en un temps determinat, incorporant alguns elements inesperats, davant d'un auditori concret i d'un jurat format per persones de diverses institucions relacionades amb el món de l'ensenyament, la literatura i la cultura. En aquesta fase hi poden participar, prèvia inscripció (https://goo.gl/eLO61k), els grups finalistes de cada centre (un per primer cicle i un per segon cicle, independentment de la llengua en què estiguin escrits). El concurs es realitzarà el dilluns 22 de maig a la seu del CESIRE (Avinguda Drassanes 10, Barcelona).

Amb aquestes activitats es fomenta l'interès per l'escriptura així com la valoració de la llengua com a element lúdic i creatiu.  Alhora també s'impulsa el tractament integrat de llengües al centre i el treball col·laboratiu entre l'alumnat.

Dinàmica de l’activitat i regles del joc de la primera fase: "Contes a l'esprint"
Projecte contes a lesprint - Concurs Contes a l'Esprint

Dinàmica de l’activitat i regles del joc

"Les experiències viscudes i l’observació d’aula ens diuen que escriure és una activitat individual, solitària i que demana temps."

Contes a l'Esprint és un projecte que requereix d'una escriptura col·lectiva, acompanyada i a contrarellotge, amb la creació de grups heterogenis per formar l’equip de joc.

El professorat dinamitzador reparteix a l’atzar uns objectes (un cofre, un globus, un mitjó...), de diferents colors, que contenen les instruccions de joc. L'objectiu és que els alumnes construeixin un relat col·lectiu en un temps concret, 2 h. 30 min.í que també creïn un objecte associat a la temàtica de la història que estiguin desenvolupant.

Trobareu les instruccions i els materials Llegeix-ne més.

Llegeix-ne més...

Dinàmica de l'activitat segona fase: "Escenes a l'esprint. Adaptem el nostre conte"
Projecte contes a lesprint - Concurs Contes a l'Esprint

En aquesta segona fase, en què l'atzar continua tenint un paper preponderant, concursen els grups finalistes dels diversos centres que han participat en la primera fase. Per fer-ho porten preparat el conte que han escrit per representar-lo davant d'un auditori; serà l'atzar qui facilitarà l'ordre d'intervenció dels participants i les frases i gestos que hauran d'incorporar a la seva representació.

Un jurat seleccionat és l'encarregat de valorar les diverses representacions i triar els grups guanyadors (un per a primer i segon d'ESO, i un altre per a tercer i quart d'ESO). Els aspectes que es tenen en compte a l'hora de fer-ho són la coherència del relat, la participació de tots els integrants del grup en la representació, la incorporació d'elements inesperats, la utilització de l'expressió corporal i el llenguatge no verbal, la creativitat, el domini de l'oralitat. la utilització d'atrezzo i vestuari així com l'ajustament al temps previst per a cada actuació.