Mapa de recursos
Portal de la llengua de signes catalana
Llengua oral - Mapa de recursos

La llengua de signes catalana (LSC) és la llengua pròpia de la comunitat de signants de Catalunya. Des del 2004 l’IEC ha donat suport a tot un seguit d’iniciatives de recerca i difusió d’aquesta realitat lingüística i cultural i ha intervingut activament en el seu procés de reconeixement legislatiu tant en l’àmbit català com en l’estatal. La Secció Filològica ha incorporat la LSC com un objecte més de la seva activitat científica i col·labora regularment amb la Federació de Persones Sordes de Catalunya i amb les universitats en activitats de recerca i promoció de la LSC

Com es pronuncia en català?
Llengua oral - Mapa de recursos

Web Guies de pronunciació del català

L'espai Web Guies ofereix materials d'aprenentatge per a la pronunciació en català com a segona llengua o llengua estrangera.

Llegeix-ne més...

Comcomunicar
Llengua oral - Mapa de recursos

Recurs interactiu per donar suport al professorat universitari a l'hora d'avaluar les exposicions orals de l'estudiant i ajudar-lo a millorar-ne la qualitat.

Banco de monólogos
Llengua oral - Mapa de recursos

Este es un recurso educativo para actores y actrices en formación sin ningún tipo de ánimo de lucro.

Consells pràctics per fer exposicions orals eficaces

Serveis i recursos lingüístics. Idiomes a la UPC

Enrola't.cat. Jocs de rol: una eina educativa per a la millora de la llengua oral
Llengua oral - Mapa de recursos

Enrola't.cat és un recurs tant per a l’alumnat com per al professorat per treballar la llengua oral a l’escola. Aplega un recull de situacions comunicatives amb la finalitat de fomentar la interacció entre els alumnes. La tècnica utilitzada és el joc de rol, també anomenat role-playing o representació de papers.

Web: Els sons del català
Llengua oral - Mapa de recursos

Espai web  on hi trobareu recursos i materials per facilitar l'aprenentatge de la fonètica i la fonologia catalanes, fomentareu l'aprenentatge autònom d'aquestes disciplines per part de l'alumnat, podreu millorar l'ensenyament del català com a llengua estrangera així com també proporcionar materials i recursos al professorat.

Música de poetes
Llengua oral - Mapa de recursos

Espai virtual per a la música i la literatura. Cançons que músics catalans han fet dels poetes, algunes de les quals, hores d’ara, són difícils de trobar al mercat. A més de les cançons, hi trobareu també una sèrie de continguts complementaris sobre recursos poètics.

Catàleg d’enllaços
Llengua oral - Mapa de recursos

Catàleg Delicious: Ensenyament i aprenentatge de llengües primeres i llengües estrangeres.

Com es pot avaluar l’exposició oral d’un treball?

Servei de llengües – UAB i UPC

Recurs interactiu per donar suport al professorat universitari per avaluar exposicions orals dels estudiants i ajudar-los a millorar-ne la qualitat. També útil per al segon cicle de l’ESO i per al Batxillerat.

Argumenta

L’exposició oral

Si bé la competència de parlar en públic s’adquireix amb la pràctica, conèixer les estratègies i adquirir habilitats metodològiques ajuda a escurçar el camí.

En veu alta

Institució de les Lletres Catalanes

El programa posa a disposició de l’escola una antologia de textos i un elenc de lectors per dir-los a l’aula.