Propostes d'aula
Blog [Entre] lecturas

Blog molt interessant de Diego Bernal, professor de llengua i literatura.  Propostes de llengua i literatura que us poden ser de gran utilitat. Entre d'altres: Romeo & Julieta today, Directo Lucanor, Libros por un tubo, Literaclip...

 
Concursos de relats col·lectius

La plataforma 4 Ratlles proposa concursos on line entre diferents narracions escrites col·lectivament. Els equips els formen escriptors professionals, que són els que inicien el text, i d'altres que s'inicien en l'art d'escriure.


 
La Fundació Joan Brossa amb les escoles!

La Fundació Joan Brossa proposa un seguit d'activitats, tallers, itineraris i projectes educatius que fomenten la creativitat, el diàleg, la reflexió i la participació activa de l'alumnat.


 Més informació al blog "Laberints brossians"



 
Dues experiències d'escriptura semblants i una única mirada competencial

EDUCALAB(CEDEC) i ARC(CESIRE) donen a conèixer experiències d'aprenentatge-ensenyament semblants que mostren canvis en l'enfocament de l'aprenentatge de la llengua: "Quieres conocer mi localidad" i "Una guía alternativa: nuestras calles".

  • Llegeix-ne més a:

¿Quieres conocer mi calle?

Una guía alternativa: nuestras calles

Llegeix-ne més...
 
Contes per llegir, contes per crear

L'Escola de Bambú, programa d'educació intercultural i inclusiva de Casa Àsia, enceta el nou curs 2014-2015 amb alguns projectes molt engrescadors i amb la possibilitat de fer les activitats a la seva nova seu si el centre educatiu ho prefereix.

"Contes per llegir, contes per crear", Projecte d'Aprenentatge i Servei (APS) que fomenta les competències lectores i d'expressió oral i escrita de l'alumnat, alhora que els apropa al conèixement d'un país d'Àsia o de la regió del Pacífic concret i els engresca a aprendre oferint un servei a la comunitat a través de la lectura de contes utilitzant diferents formats tradicionals asiàtics. Aquests contes, ambientats en la regió esmentada, són el resultat d'un procés de creació col·lectiva, tant en el text com en les il·lustracions. Projecte per a CSP i PC d'ESO.

Llegeix-ne més a:

 
El Gallifoscam: Una pel·lícula d'animació

El Gallifoscam: Una pel·lícula d'animació

Proposta d'aula de l'escola César Martinell, de Pinell de Brai, duta a terme pels alumnes de 3r de primària, durant el curs 2013-2014.

A partir de la lectura del conte El Gallifoscam, de Pep Albanell, s'ha fet un projecte de treball per tal d'arribar a un producte final digital: un curmetratge d'animació, produït pels alumnes, en format DVD, i s'ha creat un segell de producció cinematogràfica de centre, Coopi Films, Escola Emprenedora.


Llegir més: http://apliense.xtec.cat/arc/node/30163

Llegeix-ne més...
 
Cómo expresar y argumentar opiniones (4ESO)



La actividad propone aproximar la práctica de la expresión escrita desde los contenidos curriculares de otras áreas. Se parte de la lectura de textos argumentativos de distintas temàticas, del reconocimiento de sus características textuales, discursivas y lingüísticas, para acabar con la elaboración de un texto argumentativo.

Llegir més: http://apliense.xtec.cat/arc/node/1617

 
Una Webquest sobre el Lazarillo de Tormes (3ESO)



Se centra en la lectura del Tratado I del Lazarillo de Tormes y se estructura a través de una webquest. La tarea que deben llevar a cabo los estudiantes en grupo es la creación de un nuevo episodio que imite el estilo del original. Para esta tarea, será necesario realizar una serie de actividades: leer el primer tratado de la obra, responder a unas preguntas para asegurar la comprensión, buscar información sobre la novela y sobre la Salamanca del siglo XVI y, por último, crear el nuevo episodio.

Llegir més: http://apliense.xtec.cat/arc/node/1234

 
Avaluar webs (1ESO – 2ESO)



Es de fiar la informació que trobem a Internet? Ens plantegem les intencions i els propòsits que hi ha darrere dels webs que visitem?

En les activitats següents es treballen estratègies per valorar la credibilitat dels webs, saber on s’ha arribat després d’una cerca, analitzar la pàgina inicial, i reconèixer-hi la visió del món que ens dóna, entre d’altres.

Llegir més: http://apliense.xtec.cat/arc/node/861

 
Contes per a un planeta millor (1ESO)


Creació d’un text narratiu literari, després de conèixer les característiques d’aquest tipus de text, a partir de la lectura i l’anàlisi del conte d’Enric Larreula, París-Dakar. La proposta inclou l’elaboració d’un diari de lectura, l’adquisició de models narratius, la identificació dels recursos lingüístics del text narratiu, per acabar amb la producció d’un conte, que s'aplegarà en el llibre d'aula titulat: Contes per a un planeta millor.

Llegir més: http://apliense.xtec.cat/arc/node/1128

 
Propuestas de trabajo a partir de la lectura de "Manzanas rojas" (1ESO)


Wiki colaborativo que reúne diferentes propuestas de lectura de la obra de teatro Manzanas rojas, de Luis Matilla, en diferentes centros educativos. Entrando a la página nos encontramos los nombres de los colaboradores y sus centros de trabajo, así como una carta de agradecimiento del autor. También aparecen enlazados los proyectos con el nombre del centro educativo. Pulsando en cada uno de ellos accederemos a las actividades propuestas.

Llegir més: http://apliense.xtec.cat/arc/node/695

 
Per què llegim? (1ESO)


Activitats que giren al voltant dels objectius de la lectura. Es parteix de la idea que no sempre hem de llegir de la mateixa manera. Les activitats practiquen l’adequació lectora a l’objectiu lector. Les activitats proposades prenen la forma de joc i faciliten la comprensió de la part teòrica. El material de l'alumnat es presenta en format d'unitat de curs moodle.

Llegir més: http://apliense.xtec.cat/arc/node/559