Llengües Estrangeres/Plurilingüisme -
Propostes d'aula
|
Programa d'activitats per commemorar l'any Shakespeare. Engilish Learning Materials for students (British Council). 
|
Noves tecnologies per ensenyar l'anglès |
Llengües Estrangeres/Plurilingüisme -
Propostes d'aula
|
El reportatge següent d'AraVídeos mostra una proposta d'aplicació de les noves tecnologies per ensenyar l'anglès a l'aula, experimentada a l'escola Voramar del Poble Nou, Barcelona. http://www.ara.cat/arabassas/escola-Voramar-edomdo-angles_3_1213708627.html
|
El meu Portfolio de les llengües |
Llengües Estrangeres/Plurilingüisme -
Propostes d'aula
|

Implementació del Portfolio de les llengües en tres centres públics (2006).
Estratègies multilingües per afavorir l'aprenentatge de les llengües curriculars. Montserrat Creus. Llicència A. Els capítols 5 i 6 recullen propostes que poden ser útils per al projecte del Portfolio Europeu de Llengües. El Portfolio Digital. Un instrument per avaluar competències. Una breu introducció teòrica a l’eportfolio, una guia per a la seva implementació a l’ESO i un exemple d’implementació en llengua anglesa. Sònia Guilana (2008-09). Destaquem l’apartat: “Guia d’implementació” |
Llengües Estrangeres/Plurilingüisme -
Propostes d'aula
|

Secundària
En aquesta mini unitat didàctica es treballen continguts relacionats amb el discurs i les característiques d’un bon orador. Els alumnes cerquen informació sobre la vida de Martin Luther King i la seva influència a la història dels Estats Units i el racisme. Prenent com a model el famós discurs “I have a dream”, l’alumnat ha de crear un discurs nou que parli de la importància de les paraules en contra de la violència i presentar-lo oralment a la resta de la classe.
http://apliense.xtec.cat/arc/node/1671
|
Are you a fashion victim? |
Llengües Estrangeres/Plurilingüisme -
Propostes d'aula
|

Secundària
En aquesta unitat didàctica es treballen continguts relacionats amb la descripció i la manera de vestir. També es treballa l’estructura del diàleg, tant per escrit com oralment. Els alumnes amplien el vocabulari relacionat amb el món de la moda: roba, accessoris, joies, etc. i practiquen les estructures lingüístiques necessàries per descriure. El producte final d’aquesta proposta és una presentació oral sobre una desfilada de models.
http://apliense.xtec.cat/arc/node/1672
|
Llengües Estrangeres/Plurilingüisme -
Propostes d'aula
|
Secundària
En aquesta unitat didàctica es treballen continguts relacionats amb el passat simple i l’estructura de la frase i el text, bàsicament biogràfic. L’alumnat llegeix i escolta com altres parlen d’aspectes del passat de la seva pròpia vida i elaborauna presentació audiovisual explicant el seu passat.
http://apliense.xtec.cat/arc/node/1181
|
Llengües Estrangeres/Plurilingüisme -
Propostes d'aula
|

Secundària
L’objectiu d’aquesta unitat és la de conèixer per, més endavant enregistrar un lipdub entre tots els nens i nens de la classe. La primera part de la unitat treballa sobre el tema dels lipdubs, tot definint-los i cercant informació sobre el seu creador. La segona part de la unitat es centra en la pràctica de la pronunciació de la frase que cada alumne ha de doblar i en la preparació de l’enregistrament. Finalment, el lipdub s’enregistra i penja ala pàgina del centre.
http://apliense.xtec.cat/arc/node/921
|
Going shopping with dollars! |
Llengües Estrangeres/Plurilingüisme -
Propostes d'aula
|

Primària A partir d’una activitat real, anar a comprar amb diners, l’alumnat practica el vocabulari i expressions en una dramatització a la classe d’anglès. Aquesta dramatització ofereix l’oportunitat de treballar els dos rols, el de comprador i el de venedor, a la vegada que la de practicar la llengua necessària per aquesta activitat comunicativa. Per donar més realisme a l’activitat que es planteja es suggereix la utilització de monedes i bitllets de joguina.
http://apliense.xtec.cat/arc/node/1618
|
Illustrating a song (primària) |
Llengües Estrangeres/Plurilingüisme -
Propostes d'aula
|

Primària Treballar cançons és un dels principals recursos en l’ensenyament – aprenentatge de la llengua per practicar el ritme i la pronunciació i per introduir o repassar vocabulari i estructures gramaticals. Hi ha moltes maneres de treballar les cançons i les lletres amb activitats com “fill the gaps”, “sing along”, karaoke, “sing and do the actions”, o simplement “ join and sing”.
En aquest projecte s'il·lustra una cançó amb fotografies fetes pels alumnes, tot relacionant frases i vocabulari amb imatges pensades i produïdes per ells. http://apliense.xtec.cat/arc/node/1533
|
|
|
|
|