Projecte contes a l'esprint




Dinàmica de l’activitat i regles del joc de la primera fase: "Contes a l'esprint"
Projecte contes a l'esprint - Concurs Contes a l'esprint

Dinàmica de l’activitat i regles del joc

"Les experiències viscudes i l’observació d’aula ens diuen que escriure és una activitat individual, solitària i que demana temps."

Contes a l'Esprint és un projecte que requereix d'una escriptura col·lectiva, acompanyada i a contrarellotge, amb la creació de grups heterogenis per formar l’equip de joc.

El professorat dinamitzador reparteix a l’atzar uns objectes (un cofre, un globus, un mitjó...), de diferents colors, que contenen les instruccions de joc. L'objectiu és que els alumnes construeixin un relat col·lectiu en un temps concret, 2 h. 30 min.í que també creïn un objecte associat a la temàtica de la història que estiguin desenvolupant.





Llegeix-ne més...
 
Segona edició (curs 2015-2016)
Projecte contes a l'esprint - Edicions anteriors

En la segona edició, curs 2015-2016, en el concurs Contes a l'Esprint:

En la primera fase, Escriu el teu conte, hi han participat els centres següents: 

Institut Mercè Rodoreda (Hospitalet de Llobregat), Institut Jaume Vicencs Vives (Girona), Institut Brugulat (Banyoles), Institut Carles Rahola (Girona), Institut Nou de Girona (Girona), Institut Montililvi (Girona), Escola Annexa Joan Puigbert (Girona), Escola Carme Auguet (Girona), La Salle (Girona), Escola Verd (Girona), Secció Institut Salvador Sunyer i Aimeric (Girona), Saint’s George School (Girona), Escola Dr. Masmitjà (Girona), Institut Jaume Balmes (Barcelona), Institut Baix a mar (Vilanova i la Geltrú), Institut Lluís Companys (Ripollet), Oak House School (Barcelona), Institut Moisès Broggi (Barcelona), Institut Puig de la Creu (Castellar del Vallès), Escola La Miranda (St Just Desvern), Institut Torredembarra (Torredembarra), Institut Sant Quirze del Vallès (Sant Quirze del Vallès), Escola Grèvol (Barcelona). Escola Pere Vergès (Badalona).

Contes Guanyadors Edició 2015-2016

En la segona fase, Explica i interpreta el teu conteels centres finalistes participants han estat:

Escola Annexa-Joan Puigbert (Girona),  Escola Dr Masmitjà (Girona),  Institut Baix a mar (Vilanova i la Geltrú),  Institut Jaume Balmes (Barcelona),  Institut Jaume Vicens Vives (Girona), Institut Moisès Broggi (Barcelona), Escola La Miranda (Sant Just Desvern),  Oak House School (Barcelona),  Escola Pere Vergès (Badalona).


 
Comença el concurs Contes a l'esprint
Projecte contes a l'esprint - 4a edició (curs 2017-2018)

El Concurs Contes a l'esprint inicia la seva 4a edició. Us hi podeu apuntar en el formulari que trobareu en aquesta pàgina.

El concurs es pot realitzar paral·lelament a la realització del concurs "Problemes a l'esprint", per tant, les dates per fer Contes a l'esprint seran:

  • 13 de desembre de 2017, per a primer cicle d'ESO
  • 21 de febrer de 2018, per a 2n cicle d'ESO.

El centre pot triar també la data de realització del concurs que s'adeqüi a les seves necessitats, preferiblement fins al 23 d'abril,diada de St. Jordi.

Per participar en el concurs caldrà inscriure-s'hi i enviar els contes guanyadors abans del dia 28 d'abril de 2018 amb format digital i seguint el model que trobareu a l'enllaç.

Adreça per enviar els contes: a8922253@xtec.cat

Model per a la publicació del conte


 
Dinàmica de l'activitat segona fase: "Escenes a l'esprint. Adaptem el nostre conte"
Projecte contes a l'esprint - Concurs Contes a l'esprint

En aquesta segona fase, en què l'atzar continua tenint un paper preponderant, concursen els grups finalistes dels diversos centres que han participat en la primera fase. Per fer-ho porten preparat el conte que han escrit per representar-lo davant d'un auditori; serà l'atzar qui facilitarà l'ordre d'intervenció dels participants i les frases i gestos que hauran d'incorporar a la seva representació.

Un jurat seleccionat és l'encarregat de valorar les diverses representacions i triar els grups guanyadors (un per a primer i segon d'ESO, i un altre per a tercer i quart d'ESO). Els aspectes que es tenen en compte a l'hora de fer-ho són la coherència del relat, la participació de tots els integrants del grup en la representació, la incorporació d'elements inesperats, la utilització de l'expressió corporal i el llenguatge no verbal, la creativitat, el domini de l'oralitat. la utilització d'atrezzo i vestuari així com l'ajustament al temps previst per a cada actuació.



 
Segona edició Escenes a l'esprint (curs 2016-17) Adaptem el nostre conte
Projecte contes a l'esprint - Edicions anteriors

RODA DE REPRESENTACIONS 2017

Gaudiu veient les representacions dels alumnes del concurs "Escenes a l'esprint. Adaptem el nostre conte, que es va realitzar, el passat 22 de maig, al CESIRE. Després d'haver elaborat la seva proposta escència del seu relat i fer-ne un assaig, aquests són els productes finals.

Comença el teatre!

 
Jornada - Taller 4a edició Contes a l'esprint
Projecte contes a l'esprint - 4a edició (curs 2017-2018)

Us convidem a participar a la jornada informativa-taller de la 4a edició de Contes a l'esprint per poder conèixer les novetats del concurs, compartir experiències i particpar en un talleret amb sorpreses que descobrireu el proper dia 4 de desembre. Us animem a participar-hi i a formar part d'aquest projecte d'escriptura lúdico-creativa a partir de la creació d'un conte col·lectiu guiat que ja fa quatre anys que s'està desenvolupant amb èxit a diversos centres de secundària d'arreu del territori. Us hi esperem!

La jornada-taller es realitzarà el proper dilluns, dia 4 de desembre del 2017, a les 18.00h, a la seu del CESIRE (Avda. Drassanes núm. 10, Barcelona).

Inscripció a la jornada


 
Segona edició Escenes a l'esprint (curs 2016-17) Adaptem el nostre conte
Projecte contes a l'esprint - Edicions anteriors

GUANYADORS CONCURS 2017

Premi categoria primer cicle d'ESO

Escola Garbí Pere Vergés Badalona




Premi categoria segon cicle d'ESO

Escola Garbí Pere Vergés Badalona

                        

Premi Jurat Popular

Escola Garbí Pere Vergés (Badalona)



Accèssit -Institut Brugulat (Banyoles)



 
Segona edició Escenes a l'esprint (curs 2016-17) Adaptem el nostre conte
Projecte contes a l'esprint - Edicions anteriors

GUANYADORS DEL CONCURS "ESCENES A L'ESPRINT. ADAPTEM EL NOSTRE CONTE" 2017

Aquí teniu el vídeo en què es dona a conèixer la deliberació del jurat del concurs.

 
Segona edició (curs 2015-16) Compartim experiències de la primera fase
Projecte contes a l'esprint - Edicions anteriors

 

 
Segona edició Escenes a l'esprint (curs 2016-17) Adaptem el nostre conte
Projecte contes a l'esprint - Edicions anteriors

ELABORACIÓ D'ESCENES I ASSAIG 2017

La primera part de la fase final de concurs consisteix a elaborar la proposta escènica de cada conte finalista i fer-ne l'assaig. Els alumnes, per equips, a l'esprint, fan el guió de la seva proposta, la transformen en escenes i en fan un text teatral. Posteriorment, en fan l'assaig per concursar en la roda de representacions. I tot en un temps rècord de 2 hores. A l'esprint!

Aquí teniu el vídeo. No us el perdeu!

 
Segona edició curs 2015-2016: Dinàmica de l'activitat "Explica i interpreta el teu conte"
Projecte contes a l'esprint - Edicions anteriors

Durant el curs 2015-2016 hem iniciat aquesta segona fase del projecte Contes a l'esprint: "Explica i interpreta el teu conte".

En aquesta segona fase, en què l'atzar continua tenint un paper preponderant, concursen els grups finalistes dels diversos centres que han participat en la primera fase. Per fer-ho porten preparat el conte que han escrit per representar-lo davant d'un auditori; serà l'atzar qui facilitarà l'ordre d'intervenció dels participants i les frases i gestos que hauran d'incorporar a la seva representació.

Tríptic de la jornada

Un jurat seleccionat és l'encarregat de valorar les diverses representacions i triar els grups guanyadors (un per a primer i segon d'ESO, i un altre per a tercer i quart d'ESO). Els aspectes que es tenen en compte a l'hora de fer-ho són la coherència del relat, la participació de tots els integrants del grup en la representació, la incorporació d'elements inesperats, la utilització de l'expressió corporal i el llenguatge no verbal, la creativitat, el domini de l'oralitat. la utilització d'atrezzo i vestuari així com l'ajustament al temps previst per a cada actuació.

El concurs es va realitzar el passat 25 de maig a la seu del CESIRE. Ha estat una oportunitat per compartir les diferents representacions i perquè alumnes i professors de diferents centres es puguin conèixer i gaudir de l'experiència.


 
<< Inici < Previ 1 2 Següent > Final >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL