CESIRE - CREAMAT
Open Data BCN

Open Data BCN és una proposta que s’integra dins el marc de Barcelona Ciutat Digital

Adreçat al món educatiu, el Repte Barcelona Dades Obertes és un concurs on els alumnes dels centres participants de la ciutat, tutelats pels seus professors, desenvolupen projectes amb dades publicades al portal Open Data BCN. En l’edició de2018 els guanyadors del repte han estat els alumnes de 4t d’ESO de l’Institut Ferran Tallada que han presentat el projecte “La cohesió social va per barris”

Simetries i translacions al "Good morning" de "Cantant sota la pluja"

Aquest vídeo es va editar per l'acte de lliurament dels premis del vídeoMAT 2017. En ell podem veure el conegut número músical Good morning de la pel·lícula de 1952 Cantant sota la pluja amb Gene Kelly, Donald O'Connor i Debbie Reynolds com a protagonistes. Hi podem veure com s'utilitzen dinàmicament simetries i translacions.

Publicats a l'Ateneu els materials dels dos primeros mòduls de l'AraMat
Ara matemàtiques. Saber-ne més per ensenyar-les millor, és un curs de formació adreçat a professorat d'Educació Primària en el qual, a partir de propostes de d’activitats d’aula, es treballa per ajudar al professorat a ampliar el seu coneixement matemàtic en allò que té relació amb l’aprenentatge de l’alumnat. Des del convenciment que si sabem més matemàtiques es pot planificar millor l’aprenentatge, preveure les dificultats que poden sorgir i, per tant, ajudar a superar-les i fer més connexions entre continguts matemàtics, s’ha planificat el curs prioritzant per als dos primers mòduls aquells continguts que tenen més incidència en el treball diari a l’aula.

Cadascun dels dos mòduls que el formen està dividit en cinc sessions relacionades amb els blocs de continguts del currículum (Numeració i càlcul, relacions i canvi, espai i forma, mesura, estadística i atzar). Aquest projecte de formació presencial, sota el nom d'AraMat, es va iniciar el curs 2015-16 a diferents zones territorials. Aquest 2017-18 ja s'està realitzant el 3r mòdul i hi ha previst un 4t pel proper curs.

Com a material de formació podreu trobar petites presentacions i vídeos curts on es mostren les activitats, exemplificacions de gestió i, en alguns casos, produccions d'alumnes. Aquests materials han estat adaptats partint del que s'ha utilitzat a les sessions presencials. Els vídeos han estat realitzats a les sessions de formació realitzades a Barcelona durant el primer trimestre del curs 2017-18.

Exemple de vídeo del material de formació

Revistes de matemàtiques i didàctica de les matemàtiques

Us presentem un llistat de revistes dedicades a les matemàtiques i al seu ensenyament que es poden consultar total o parcialment en línia.

El hombre que conocía el infinito

El 13 de maig s'estrena al nostre país la pel·lícula El hombre que conocía el infinito sobre la vida del matemàtic Srinivasa Ramanujan i la seva relació, a Cambridge, amb el també matemàtic G.H. Hardy. Podeu trobar algunes propostes de traball a l'aula sobre Ramanujan en aquest enllaç.

<< Inici < Anterior 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Següent > Final >>

Pàgina 1 de 54