CESIRE

ARC

Correus periòdics

Subscriure'm



Joomla : CESIRE - CREAMAT

Àmbits CESIRE

aulatec
cesire cdec
cesire cirel

 

Portals

mmaca
 
Edu 365
Image

 

Pi-relats pel Dia de Pi (2017)

Un Pi-relat és un microconte on s'amaga el nombre Pi. Cada paraula, ordenadament, ha de tenir la quantitat de lletres dels dígits de Pi. És una idea que agafem de la Universitat d'Alacant i que sabem que s'ha realitzat també alguns centres educatius. Us posem un exemple dels que han participat a la convocatòria de la UA on, a les bases, posen el límit a un pi-relat de 20 paraules: "Oìa a Sara y Julia conversar de camino hacia sus casas. Mientras observaba entendí, conmovida, que al fin lograban amar". L'aproximació de Pi amagada és 3.1415926535897932384. Si continueu llegint podreu veure aquest exemple desenvolupat.

Si ens envieu els vostres Pi-relats ( Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessiteu que el JavaScript estigui habilitat per a mostrar-la ) els anirem publicant en aquesta secció. En aquest enllaç tens una petita aplicació que et pot ajudar a comptar les lletres (tot i que de vegades no funciona l'enllaç). També podeu descarregar aquest full de càlcul que compta les lletres de cada paraula i mira si coincideix amb el decimal corresponent. Ens ha estat cedit per Pilar Bueno de l'INS Alba del Vallès de Sant Fost de Campsentelles.



Pi-relats 2017


Escola Univers (Barcelona)

5è de Primària

 

  • Sóc a casa i menjo crispetes, ha! Perquè penso que ajuda. (Tarek i Agustí)
  • Sóc a Roma i estic observant el jersei marró d’un desig enfonsat. (Pau i Chenxiao)
  • Sóc a casa i estic escrivint al llitet bonic. (Aina, Saray i Gaia)
  • Sóc i seré a terra, investiga tu, passat temps del sopar. (Joana, Keyra i Elena)
  • Ric i tinc l’ànima totalment en sentit happy. Bec tanta cocacola! (Dabret, Llúcia i Albert)
  • Sóc a Japó i estic desitjant el pingüí blanc del Nepal oriental, degustant sashimi. (Aran i Jana)

Escola Horitzó (Barcelona)

1r ESO

  • Pol i Rita i Joana divendres no tenien amics per raons diverses personals socials. (Col·lectivament)

Grup Waldi (11-12 anys)

  • Fui a casa y pinté bastantes de flores: rosas muy monas, naranjas, amarillas, moradas, perfectas mua! (Margarita, Lola i Jordi)
  • Per a ella l'últim trimestre és divers. Abans era fàcil. Novament, estudiarà exàmens culturals del sr. Pau Martinez Cots. (Carlota, Irina i Guillem)
  • Per a Lola i Jordi Rodríguez és millor saber més coses. (Carlota, Irina i Guillem)
  • Pol y Laia y David, almuerzan un pastel lleno del gusto favorito: chocolate ciruela, avellanas... Con el sol derritió todo. (David y Pol)

INS Poeta Maragall (Barcelona)

4t ESO

  • Van a casa y comen espinacas en Lérida. Luego, con aquel ganadero estupendo. Después, fingiendo, con el pan comieron pato. (Alex Baldelomar) 
  • Leo y bebo y corro destinada al triste cielo que sueña excitado mariposas rojizas envueltas por un mar enfadado azul. (Mar Córdoba)
  • "Toc" y miré y sentí, distintos: el pájaro volar, ave rumbo buscando, emigrando, soñando. Liberando una fe con supuesto aire. (Angélica Cahuasquí)
  • Mar y aire. A unión verdadera va. Siente subir. Ama subir. Despacio. Intimidad. Soledad dramàtica sin su muy valorada alma. (Amanda Gener)
  • Hoy y ayer o jamás amanecerá. No podrás vivir más. (Santi Luján)
  • Sol y nube y hasta finalizar tu cantar. (Gabriela Sánchez)
  • ¿Qué o cómo o dónde esconderá la verdad? Grita sin poder entender (Alba Fernández y Raisa Pocino)
  • Hoz y paja. A volar infinito. El último pasto fue. (Mario Pérez y Borja Canals de Echenique)

La Salle Bonanova (Barcelona)

4t ESO

  • Ana y Lara, a veces caminamos al CINESA solas, sin coche. Nosotras, contentas, miramos sonriendo con el mar enfrente como cuando es verano. (Ana Martí Barbeta)

INS Moisés Broggi (Barcelona)

1r ESO

  • Uno y tres y cinco sumandose no forman trece, dan nueve, piénsalo empollona. Vivimos razonando sin un día pudiendo amar. (Marta López i Alexia Costa)
  • Hoy y ayer y lunes tendremos un examen fácil. Nos gusta estudiar esperando aprobar locamente. Qué es tan aburrido como agosto? (Sara Muñoz i Júlia Polo)

2n ESO

  • Sol a casa i trist, investigo al canari blanc com menja taronges emocionat. Observo humilment els de les blanques ales. (Camil·la Casas i Mireia Roma)

1r Batxillerat

  • Ous i llet i sucre conformen el secret ocult per crear brownies, panellets, bombons perfectes per la Mar. Afegireu molt afecte al vostre plat. (Júlia Gras, Marcos Frías i Lucía Moreno)

Pi-relats 2016


Institut de Vilafant (Vilafant, Girona)

2n ESO

  • Són a dins, a paper, aprendreu, un sospir. Petit, ben desat, interior, apropa’t-hi! Explica, provocant ben bé una sensació alta. (Josep Mención Seguranyes)
  • Pol i Joel I Enric, esperaven al senyor Dídac per tirar estotjos platejats, mitjans, florejats amb un BMV grandiós. (Joel España Gutiérrez, Esther Ramos Hernández, Enric Barrionuevo Fernández)

INS Castellar (Castellar del vallès, Barcelona)

4t ESO

  • Leí y miré y sentí caminando el camino recto del sitio. Pensando cualquier sendero iluminado por el que regresar bien. (Cloe Pareja y Nerea Arcos)
  • Jan y Aron a Marta mostraban la genial tarea del nuevo pi-relato redactado. Molesta, respondió. ¡Eso es una tontería, tíos! (Aaron Pallarés, Jan Gili y Marta García)
  • Mar y aire o nubes perfectas yo quiero mover, así podré recordar historias bonitas, infinitas, con tu ser. Amándote, bebé. (David Martín e Iván Martínez)
  • Voy a casa a comer pepinillo en envase verde, con salsa especial carbonara. Después comeremos uno, no, dos plátanos feos. (Xavi López y Adrián López)
  • Fui a casa y Arnau observaba la lluvia caída del cielo grisáceo, iluminado, brumoso. Anochecía. Era un día invernal, frío. (Iván Andreu y Arnau Molina)
  • Vio a Sofi y Marta besándose al compás. Óscar las cogió excitado corriendo, mirando, cayéndose. Fue un día doloroso, loco. (Álex Herranz y Sergi Oller)
  • Vio a Rosa e Irene corriendo al sentir voces con furor. Miedosas esperaban sonidos ayudantes. Con el día supieron todo. (Carla Pintó y Núria Vicente)
  • Som a casa i mirem espantats la nevada forta. Les nenes saltaven contentes. Aquella admirable nit va ser especial, mare. (Juan Carlos Rivas, Tsehay Saló y Alba Amat)
  • Som a casa i mirem contentes el cadell petit que tenim. Observem inquietes, bastant sorpreses com un nen espantat fuig. (Paula Fernández, Ana López y Belén Castillo)
  • Vio a Neus y Carla galopando en Huelva. Lento iba aquel palomino bellísimo. Después corriendo fue el pío buscando amor. (Neus Núñez, Carla Peña y Ana Villena)

1r Batxillerat

  • Fui a casa y Marta, afectuosa, me abrazó. Sentí sus manos rodeando, apretando amorosa, constante, por lo que podíamos amar. (Claudia Lozano y Noelia Herrera) 
  • Fui a casa y David inspirado me chilló: "Corta, rey, corta". Entonces, anonadado, observé fijamente que su rol empezaba solo. (Adrià Girbau y David Pareja)
  • Fue a casa y habló fríamente al entrar. Todas las voces quedaron duramente heladas, asustadas por su tan maléfico tono. (Eulàlia Puig y Estefania Granados)
  • Fui a casa y David observaba la aurora. Todas las voces callaron vagamente, quietas admiradas por lo que hallaron allí. (Juanjo García, David López y Pol Jurado)
  • Ell i ella, i també vosaltres, al carrer antic del poble. Caminant feliçment, cantant tonteries amb el noi simpàtic gran. (Cesc Casanovas y Jordi Solano)
  • Vio a tres o cinco españoles de Málaga ligar con niñas noruegas demasiado bajitas empezando con el más inocente beso. (Montse Vicente, Anaïs Gassim y Eric Armendiz)
  • Mar i Blai i Arnau escrivien un romanç sobre els temes musicals, literaris. Guanyen campionat amb el seu caràcter fort. (Arnau Puyal y Arnau Munné)
  • Oui, j’aime l’amour follement, le regard jeune qui passe durement, lentement, partout. Retrouver ici, où une histoire dort. (Lidia Muñoz, Mar Portet y Josep Asensio (professor de Francès))
  • Fui a casa y María sonriendo me saludó. Sentí que María fallecía sintiendo soledad. Observaba que su día empezaba gris. (Marina Montero y Miguel Novillo)
  • Ver y amar. A veces olvidamos el mágico lugar con aquel susurrar repentino. Miraban fijamente con su ser. Profundo beso. (Marcelo Hoces y Blai Barrachina)
  • You, a star, a dream warranted to endure. While the loser affirmed undoubted victory recalling how we had promised life. (Yasmina Fernández y María Zafra)

 


Escola Horitzó de Barcelona (1r ESO)

  • Sol i llum a terra magnífica de planta verda amb colors elegants, brillants, deixant il·lusions per el qui encomani amor. (Mar B., Marta G. i Jordi M.)
  • Ell i ella a terra venusiana. Jo estava mesos amb molts Ferraris, rellotges, criades... Feliçment amb el meu personal jove. (Pol M., Daniel A.)
  • Sóc i seré a París, finalment el podrem veure. Què volem trobar-hi? Investiga...mirarem infinitat...per un bon interval gran. (Marcos E. i Jordi C.)
  • Sóc i seré a París observant un ratolí petit amb potes boniques precioses alegres brillants com un ull marronós gran. (Ada C. i Arnau P.)
  • Pol i Marc i Paula compraven un llibre. Títol era massa fastigós, determina aquesta divertida que ha fet somriure molt. (Brais S.,Víctor A. i Marc F.)
  • Mar y Pepa y Jordi desayunan en Murcia junto con Ester habiendo girasoles girando, brillando con el Sol ardiente allí. (Sara N. i Helena B.)
  • Bol i gots i plats recollíem de damunt molts ous verds. Companys envoltant amistat, intentant per un nen recollir amor. (Paula P. i Mariona S. )
  • Sou i éreu i sereu pensament de tothom feliç uns amors reviurem feliçment aquests fantàstic any on ets magnífic amic. (Helena C. i Marta B.)
  • Mar i cels i vents contemplo en roques dures com amors atresoro adolorits, traïció, naixement que fa mal trencant cors. (Patrik J. i Abuker H. )

Escola Sant Gervasi de Mollet (2n ESO)

  • Ell i ella a Lliçà, ballarien un ballet entre les demès parelles. Divendres anirien començant per un pas “rondejam”, sent aquell el millor dels que ell coneixia. Ell no aprenia qualsevol forma de - millorar. (Adrià Cuadrillero, Ivet Dilla, Paula Pérez i Laia Cabanillas) El guió representa un zero.
  • Ell i ells, a temps desiguals et ballen dansa pel poble acalorat. Abandonen ciutats, abandonen dos de dos amistats. Cada juliol al vespre tots dos fan màgiques nits al carreró. (Nuria Valverde i Queralt Bastida)
  • Era l’únic i  llarg divendres en aquell segon mes súper divertit.  Esperàvem alegres passejant  amb el meu carinyós amic. (Júlia Pérez)
  • Els 2, nois i noies abandonen la ciutat. També van pagar quaranta pastissos. (Toni Márquez, Xavi Inserte i Martí Creus)
  • Ves a casa i cuina Margarida! El llibre marró pot tenir receptes perfectes. Prepara macarrons per en Pau! (Pau Vilchez i Bet Duran)
  • Soy y seré, o sería, cualquier 1r cuento capaz del final espacial ocasionar. (Laia Costa, Ainhoa Lérida i Laia Molist)

Escola Thau de Barcelona (6è de primària)

  • Sóc a dins
    i somio:
    lluitador en rostre trist,
    amb estat defallit,
    totalment afligit,
    llagrimós,
    ple de dol.
    Enfonsat dins desigs,
    en dubtes muts,
    veu com somriuen
    amb un esperit optimista. 

(Paula Martrat, Lola Mas, Andrea Trias, Ona Canales)

  • Sóc a casa i estic justament al lavabo... L’hora del sopar. Estudiar filosofia, donaria moltíssim cap al Roc. Estudiar dels antics, un Egipte molt rar, del grandiós Cot el guerrer (Mateu Montesinos,)
  • Mar i Biel i Pablo, escalaven la caseta vella amb pluja. Parlaven juntament, menjant justament amb el peu enganxat dins. (Biel Martínez)
  • Som a casa i estem desitjant la Tardor, freda com fusta malèvola, tenebrosa, malvada, horrorosa. (Arnau Casacuberta)
  • Són i eren i seran bromistes de Lleida. Estan tan morts, demanant botifarra podrida juntament amb un suc congelat però dolent. (Daniel Villuendas)
  • Pau i Àlex i Mateu desperten de dormir. Miren una torre especial. Feliçment viatgen divertits per el món grandiós. Tots tapats de mantes. Tots amb les manoples, que el maregen. (Àlex Mas)
  • Ara i aquí i estic envoltada de termes grans. Les llums escalfen fortament miralls encastats del vi del menjador dels cosins. (Alèxia Valldosera)
  • Sóc i seré i viuré feliçment de rendes, joiós pel palau, grandiós, fantàstic, colorós, majestuós per el seu menjador. (Pau Sánchez)
  • Com, i quan, i quina veritable mà blanca actua com podrà contar-se aleshores. Aquella descarada; una mà, del diferent però sempre un seriós, únic Nil, pot escoltar tot el preciós, silenciós polar. - El suprimit inventor boig i increïble creador. (Mar Blanch) El guió és un zero.

Escoles Maristes de Montserrat

Pi-poemes

  • Pere Trepat

Som, i erem, i serem temeraris;
on arbres morts fan pànic brillant
nosaltres jugarem!

  • Ingrid Labata

Déu i home i senyor,
divinitat és,
estima sense cap límit bojament, fermament... CREENÇA! 

  • Clara Oliva

​Ell i ella i amors ​estiuencs, 
un viatge, plaer, pau, 
estiu suculent...
Agosarada luxúria!

  • Andreu Arbó

Ell a casa,
i Laura passejant la mirada fosca
per eixir suaument aglomerat radiant!

  • Gonzalo Roig

Fou i serà i segur perdurarà
en altres temps
com àtoms
adormits verdaders! 

1r ESO

  • Ian López

Per π radi 2,
podem imaginari,
el cercle màgic del colós intrèpid matemàtic,
voltant dolçament del do mut perfecte!

 

  • Marcel Miró

Uns i unes a Terra.
Estimaven al senyor Lluís,
que anava Euskadis,
enamorava llegums duplicats 
per al cos cel·lular gras!
 


INS Alba del Vallès de Sant Fost de Campsentelles

1r ESO

  • Sol i fred i calor carreguen el sentit vital per viure. Realment amistosos, sincers, preciosos,... són un bon exemplar pels adults de primer fins els més jovenets. (Col·lectivament)
  • Hoy 1 niño y cinco fantasmas de Mollet cogen dos gatos marrones contentos. Esperan mariposas por el río. Mientras tres perros en Madrid caen con dos persones por el Maresme ¡Pobrecito aquél! (Col·lectivament)
  • Uno y tres y cinco divididos en quince hojas son siete animales perezosos. Sumando con el pie amargado pero marrón. No tienen vida. (Col·lectivament)
  • Sol a casa i ningú imaginava, jo tampoc, poder fer mates superant fàcilment enigmes superiors als de les revistes pels majors de trenta anys. (Dídac Aparicio)
  • Sóc a casa i dormo, xiuxiuejo: Un dimoni ferit, tres dones, mantenen converses bastant divertides amb el gat divertit. Ahir estava al cinema quan ell amb rapidesa, era bo aquell endemonia ésser. (Selma Esbert)
  • Eva y Adán, a veces corretean en playas solas sin estar cansados, aburridos, tristes, agobiados por el día invernal como hacían en verano. (Pol Egea)
  • Pol y Aida, a veces cocinaban un pastel dulce, con limón, bizcocho, chocolate, plátano, avellanas, con su tía, mientras mamá tendía la colada. (Pol Egea)
  • Voy a casa a coger camisetas de antaño, botas, más otros atuendos. Disfraces caseros laboramos con el feo material. Risa alegre al vernos allí hoy. (Samuel Gonzélez)
  • Sóc i seré i serem perfectes. El millor xicot, amb molta qualitat, confiança, riquesa, esperança per al món aportarà molt futbol de nivell. (Jordi Mitjavila & Éric Sánchez)
  • Som a casa i estem estudiant un examen llarg per saber aquelles preguntes, ràpides constants. Ara el que pensarem serà parlar en català. (Aina Pérez)
  • Pep i Emma o Abril abraçaven al gosset trist amb plors aiguats cridaners. Sovint netejaven per la cara suaument quan queien al moflet. (Paula Ríos)
  • Hoy y ayer y nunca imaginaba un relato largo con corta solución. Paranormal, zombies, anormales,… una de las pobrezas, poco vistas de mínimo todo uno del universo. (Pol Tena)
  • Fan a Sort o París cansalada de pernil salat. (Roger Alacuart)
  • Sóc a casa i estic preparant la millor cuina amb dinar caríssim realitzat bastant complicat per el Pau Martínez Ríos. (Íngrid García)
  •  Eli i Marc i Nicol pregunten al senyor Pol Soler Martínez quan menjarà pastisos del pa del artesans. (Paula García, Yaiza Martínez & Ángela Rodríguez)
  • Sóc a casa i estic dibuixant un conill blanc amb botes violetes estudiant. Després, avorrides amb en Pep, responíem unes cartes en català. Deia que som hermoses per en Brandon. (Martina Julià)
  • Ell i ella a Suiza viatjaven. Al viatge llarg van tenir malefici. Enrabiats, correns, atabalats, per fi, ell controlava. (Nicolau Metidieri)
  • Caí y miré a aquel asteroide. Su simple forma era fuego. Ardiendo extrañaba aquella estrella. (Helena Rubio)
  • Sóc a casa i estic preparant un examen fàcil per saber resoldre clarament mètodes complexos. (Enric Soler)
  • Ell i ella a París compraven creps amb sucre xocolata. Passejant miraran Notre-Dame. Ell li diu enamorat, vols somiar? (Álvaro Jurado)
  • Voy a casa a jugar. Jugábamos al cuarto negro con Lucas mientras Alejandro cantaba. Asustados por la voz corrimos para callar al enorme niño. (Marc Pérez)
  • Iba a casa y Marta ablandaba el pienso hacia sus perros. Mientras anduvimos entendí, conmovida, que al fin admiraba leer. (Marta Almeida)
  • Oía a José y Marta conversar, de camino, sobre mis ideas. (Marta Almeida)
  • Mar, l’únic i bonic pensament és acabar, dèbil com sempre.  (Marta Almeida)

2n ESO

  • Ell i ella a Viena compraven un pastís sense cap fruit tropical. Divendres estaven escrivint una de les novel·les dels drames de lleons. Quan més vol escriure més li costarà acabar-les totes. (Col·lectivament)
  • Sóc i seré a Miami. Alejandro té moltes coses per veure: edificis, gratacels, platges,... Paradisos per el seu benestar. Aquí estarà bé. Altres dies són més avorrits que un dilluns estudiant mates. (Col·lectivament)
  • Sol i vent a Miami, agradable és cantar sobre les gotes caigudes lentament. Tronarà fortament com si una tempesta boja tornés de Canadà. Cada dia els ocellets van de famosos viatjants àrabs. (Col·lectivament)
  • Ell o ella o elles sortirien en mitges roses amb dotze puntetes vermelles. (Ana López)
  • Ell a vist a Manel Fernández, el forner màgic, fer trucs bestials: xocolates, cronuts, pastissos,... amb el xef televisiu de cuines Joan Mas. (Berta Puértolas) 
  • Títol Ying yang: Ese o este o aquel, cualquier es justo, atrae eso bueno, contiene perversas facetas, profundas, con el ala dirigida para lograr lo afable. (Estela Giménez)
  • Dos o tres o menos langostas de Canadá crían con seres deformes generando algunos problemas con el ser acuático como sucede en África. (Rubén González)
  • Pol i tots a mates suspeníem de moment. Algun nen llest s’esforça moltíssim, gaudint confiança per si sol. Estudiem molt sempre, no portem l’ESO del tot superada. Amb la decisió finalment presa, és planejar d’aprovar molt a gramàtica.  (Yanira Pargaña)
  • Hoy o soñé pensé historias de terror, miedo… ¿Fue falso? Verídico, inventado, virtual, imaginado, ¡buf! ¿No fue ficticio? Dudo… ¿Irreal?... Sí… Quizás, como ver las verdades con la certeza exclusiva, única. (Adrià Valcárcel)
  • Ell a casa i elles dibuixant el conreu petit del pagès Gratacòs. Aquarel·la taronja, retolador per el sol brillant però apagat.  (Mercè Borrisser)
  •  

4t ESO

  • Ana i Sara o Luigi arribaran de Madrid abans que elles caminant. Aleshores podrien feliçment fer un joc divertit tots. Mentre tu cantes ells fan una simfonia per un concert important d’avui. (Col·lectivament)
  • Sóc i seré a totes passejant la plaça, bella, amb grans recursos divertits, alegres, vagament. Sou un ben especial grup. (Col·lectivament)
  • Tot i així i sense cobrir-nos de glòria, fingim per força. Perdoneu mantenint record horribles amb la por tottemps fixa. (Alba Aguilera)
  • Cap a tres o dotze moviments de taules, som a punt, sortirà complicat polígon. Intentaré que no ens distregui molt. (Ana Perales)
  • Era a casa i sense esperança de sortir d’ella. Cap renou diferent, tranquil, temorós, aterridor... Sol, sí era solitud real jugant de puntes. (Shara Codina)
  • Sóc a casa i menjo macarrons de formes xules amb plats colorits. Originals postres congelats amb un toc divertit, dolç, picant, bo. (Sílvia García)
  • Sóc a Perú i menjo macarrons d’Itàlia. Surto amb amics. Festegem carnavals xerrant feliçment amb tu. Som creatius fent dibuix. (David Furniet , Roger Méndez & Tània Torres)
  • Sóc a fora i canto cançoners en anglès fatal. Els grans bromegen divertits, alegres, bromistes, amb el meu recurset boig. (Marta Pérez)
  • Som a Cuba i sabré fantàstic és ballar junts amb ganes realment positives cançons italianes. Són un bon relaxant real.  (Maria Ros) 


1r Batxillerat

  • Sóc a Roma i estic fascinada. La ciutat roman com fosca, adormida, expectant,... Absorta presencio com el sol difumina suau damunt la cúpula. Suau com els llençols que ja tristos romandran freds. (Col·lectivament)
  • Niu d’amor i dolça infantesa. Un record màgic del somni innocent descobert. Malgrat despertar amb un sol propòsit pots pensar en aquell amor que fou platònic. Viu el present; disfrutem junts. (Col·lectivament)
  • Sóc a casa i estic observant el carrer sobre les meves elevades finestres. Escolto, estudiant, els “pi” que ressonen dels cotxes. (Martha Alegría)
  • Sóc a casa i busco fantasmes, en Ferran també els busca. Solament compartim records magnífics. Ell és com espantat pels gossos, un beagle gran com els dòberman, ens ha immutat brutament. (Albert Borrellas)
  • Com a molt a llapis, procurant no ratllar- Digué tot cofoi, pensant suspendre aquella generació que no pot entendre quan pencar, el mestre. (Judith Condal)
  • Hoy y ayer y antes, corriendo el viento hacia una ideal tormenta compuesta, pensada solamente por el gas flotando como pájaro en cielos gris. Por los senderos, mía es aquella sensación agria. (Judith Fernández)
  •  Sec a terra i penso bocabadat en aquell màgic dia. Feliç caminava, plenament relaxat, apreciant com el mar brillava. Dins aquest hi nedava algú alt. Vam enamorar-nos de seguida... (Ari Moreno)
  • Dia i nits l'amago dolçament. És pitjor veure que també tremoles. Convençut estaràs; compartim tot el que desitgem sens dubtar-hi! Camino sola pel pas destruït que no acabarà. Sentiment amarg... (Marta Múrcia)
  • Ese y este o aquel compraron el quinto libro del golpe fabuloso, increíble, radical… Enloquece con lo que pretende, dijo Marcos. Su abuelo leyó que dos revistas del “Un momento” regalaban miles. (Sergi Peinado)
  • Pau a casa i Maria passejant la Nineta, tenen una gossa petiteta blanqueta, rosseta. Divertida amb un nen especial està jugant. El petitó dóna dos mil petonets per la gosseta blanqueta dolça. (Núria Delgado)
  • Sol i aire, o terra escampada. La ràfega movia les veles blanques, lentament giraven. Únicament dos hi van resistir. Això potser és sentir, quan res pot aturar-te, que ni moments infeliços maten. (Belén Zurera)
  • Ven o vete, o mejor, aclárate si merece vivir así. Lucha, quiérete, afróntalo ¡Corazón, escúchame! Sal de ese jorobado coma. (Marina Escuder)
  • Som a fora i estem estirades al carrer. Busco les claus oxidades ràpidament. Donarem arguments per on Pau dels tres somnis. El clauer està fet per diamants. Sol, el buscarà ràpidament. (Paula García)
  • Sóc i seré, l'anhel passional de xifres. Màgia amb grans decimals, infinitat numeral: juntament fan pi. Tot perfecte; coma seguit de xifres. Posa ell, art apropiat del bé indicat. Incomplet, màgic! (Paola Veltri)


2n Batxillerat

  • Tot i així, a mates aprovarem un examen fàcil. Les demés matèries clarament estaran aprovades per la PAU. Observem, quan llegim un llibre curt, que les ciències són de friquis marginats bojos. (Col·lectivament)
  • Fui y tuve y perdí telarañas, No decidí tirar los dados, construí esperanza, escondí fantasmas ¿Qué se lee? Doloroso ayer. (Ona Aguilera)
  • Fue a casa y cogió lentamente su cuerno largo, que podía estar vibrando lentamente, callada introdujo eso en los agujeros. Tuvo placer, la señora cuya voz fue afalagada por su dormida inquietud libre. (Dani Barrientos)
  • Ana y Juan o ellos empezaron en Madrid dando sus besos queridos. Demasiado después increíble fea la vio. Entonces paró. Altivo se apartó allí. Era muy horrible. Así la lastimó duramente. (Marina Cabello)
  • Fui a unas y otras cavidades en marcha lenta con mucha, próspera esperanza. Buscaba, olvidadas, dos de las valiosas alas indias de varios años. Van dos intentos, sin la fortuna encontrar. (Natalia Gelada)
  • Uno y seis y cinco, sumándole el veinte, resta dos resultan increíble treinta. (Mertitxell González)
  • -Ven a casa ¿A dónde anhelabas ir? -Vuelvo donde soy natal: montañas, manantial, bosques frondosos... ¿Ves? De acá marcharé. Esta ciudad es veneno puro ¿Ves? Nos corrompe. Ven, sí, huyamos… Imagínalo. (Juan Liébana)
  • Ven y mira. A veces idealizas un bonito mundo sin nadie corrupto, arrogante, egoísta, vengativo, por el que pasearán amor, cariño... La bondad como don que alimenta. Por él debemos locamente velar. (Anna Martín)
  • Iba a casa y cinco mariposas de formas raras que suben calmadas admirando lugares ricamente, van al sol buscando algo bonito de adorno para sus más queridos. (Júlia Martínez)

Professorat

  • Iba a caer a fuera, sintiendo su fuerza antes del golpe. Admiraba asombrada, viajera acelerada por el mar engañoso, como seguia su camino. (Cristina Curto)
  • Jeu a casa i rumia preocupat on passen penes els homes evacuats. Aventures eternes obligades per la por. Patidors erms damunt la reunió boja del cor congelat. Viu el present feliçment rebel. (Anna Moneo)
  • Veu a prop i encar espantada la imatge clara del cotxe esclafat. Incendiat darrere muntanyes com si fos possible unir flames de metall gris amb els vessants. Seu al llindar clarament dèbil. (Anna Casarramona)
  • Cau a fora i troba esquerdat el fusell antic. Sol, entre pistoles fumejants, observà lentament com la por dominava dels racons sa ànima. Fort com les muralles era un guerrer dissortat, fidel. (Núria González)
  • Alt i fort, a zones elevades, el trobem arreu del terra pirinenc. Escoltant sorolls salvatges amb el cor encongit, ella espera la música bona que les branques del pi donaran territori enllà. (Jordi Gratacós)
  • Cor i sang a llocs solitaris on sempre havia set traït. Avançant lentament darrere, capficada, ella. Un gos adolorit mira calmós. El futur tria que amb crueltat per la paraula amenaçant anirà. (Anna Cuenca)
  • Voy a casa y busco pedigüeño tu cariño. Exijo tus besos ausentes, marchitos. Mentira lastimosa que me dio infinito amor. ¡Quiero tu cuerpo aquí! Sin tus caricias soy un errante vagabundo. (Laura Cuéllar)
  • Voy a casa y nadie revolverá mi mirada hasta las cinco. Cuidados, arrumacos, besitos,... Mermelada que me voy comiendo para sentir tu cariño ¡Pero ven! Hoy esperaré por ti cansada, despierta, dulce,… (Pilar Bueno) 

Escola Sant Ignasi de Sarrià (Barcelona)

1r i 2n d'ESO

  • Ana y Juan y Pablo desayunan un pastel dulce con leche caducada. !Asqueroso líquido! Exclamaba Ana al ver vomitivo ente. (Víctor, Jaime, Alvaro, Jan i Eduard)

2n Batxillerat

  • Pi-poema Desdicha de Pi amb 60 xifres significatives d'Oriol Cartiel. Cada π representa un zero.

¿Soy y eres?¿O somos?
Abandonar es mustio,
mirar sin saber,
pajarean, persiguen, duermen.

Productos sin un por,
vendados iris migren,
de arriba huyó
con don arcangel.

Soy si fuistes,
obtenible sueño, π no obedecía.
¡Calladle! dijo, y desatendí.
¡Declara! Y recitó decimales.

Mis tristezas embotellé,
del séptimo lloro.
¡Y π! Ahora sollozos de π amainaron,
circulo supo perímetro suyo.

  • Pi-poema Ser amb 78 xifres significatives de Javier Geli (2n Batxillerat). Cada guió representa un zero.

Ser,
O está o vence,
Enloquece al tender hacia sus besos; anochece.

Perfectos cuerpos conjuntan,
Ven al ser pensando, pero parece su acción;
Pues ese lid preocupa.

Por su empresa perdieron almas -,
Al pensarse primeros,
Pero a finalizar combate y ataque presetan los famosillos marineros, veo.

Cuentan otros a - viles soldados
Si - seperados estamos,
Cuán distantes sois.
Tres veces estuviste al son -,
Batutas sonarían y apagas amor -,
prende tu malestar, prende su -interior.


Escola Sant Gregori de Barcelona (3r d'ESO)

  • Ana i Olga i Irene descansen de buscar flors que foren suaument colorides, petites, brillants amb un bon relaxant olor. (Bruno Bordoy i Miquel Tort)

Escola Sagrada Família d'Horta

3r d'ESO

  • Fuí a casa a estar tranquila. La mañana nacía sin prisa, entonces cocinamos algunos caracoles que no nos gustaron nada (escrit col·laborativament entre tota la classe)
  • Soy y seré y nunca fracasaré. Mi pasión nunca fue crear teoremas. Conseguir grandes objetivos fue mi más profunda meta. (escrit col·laborativament entre tota la classe)
  • Fuí a casa a hacer problemas de raíces, hacía sol, hasta Elisabet pensativa cantaba potencias con su voz refinada. (Gemma Herráez, Pau Rubió i Dani Fernández)
  • Soy y seré y nunca resolveré sumas. (Judith Bosch, Carla Aguilera, Eduard M., Artem Suskov)

4t d'ESO

  • Voy a reír, y saber compartir mi bondad. Todas mis penas acabarán, expirarán contigo. Recuerdos que no son penurias sólo. (escrit col·laborativament entre tota la classe)
  • Voy a casa y luego merendaré un bocata bueno con jamón, pimiento, longaniza. Después comentaré con mi tío favorito como jugará el Madrid (Treball cooperatiu de tota la classe)
  • Mar y agua, o arena desértica de países secos, son meros símbolos. Anochecer sombrío envueltos con la mar revuelta pero cálida. (Treball cooperatiu de tota la classe)

1r Batxillerat

  • Fui a caer a pozos profundos de engaño. Salir sin ayuda mientras recordaba aquella madrugada por la que caminaba solo. (Treball cooperatiu de tota la classe)
  • Ese y este y aquel mirándose el camino largo que pisar, mientras superaban grandes problemas que el día mostraba. Solo juntos se podían reír con ese misterio (Sonia, Marta, Rut i Paula)

2n Barxillerat

  • Voy a casa y sueño recuerdos de verano. Nadar con peces, pedalear tranquilo, caminar pensativo por el rio. Compañía, amor. (Treball cooperatiu de tota la classe)
  • Oye y mira a quien permanece en estado feliz, que quizá deberías conseguir alegría sintiendo que un día faltarás aquí. (Treball cooperatiu de tota la classe)
  • Fui a casa y sueño recuerdos de verano dulce por arena ardiente Tranquilo piensas caminando por la mar infinita azul. (Treball cooperatiu de tota la classe)

Pi-relats 2015


Escola Sant Gervasi de Mollets del Vallès (4t d'ESO)

  • Pau y Abel y Julio compraron un camión desde sus casas. (Abel Pla)
  • Pau i Sara ; miren lentament el pingüí petit que plora adolorit rebuscant tonyina. (Andrea Urbieta)
  • Ves i para a l’home anomenat en Victor ràpid, que porta quaranta hectàrees plenes, juntament amb el Pau buidades pels obrers. (Ester Masip)
  • Nen i nena i pares abandonen al pobret monet. (Guillem Ternero)
  • Sol i llum i aigua, abandonen un sentit trist. (Raúl Parramon)

Escola Aula (Barcelona)

6è de primària

  • Voy a casa a jugar, conversar de varias cosas con Rubén. Cantando observaba Sevilla, extasiado. ¿Era el fin? ¿Acababa todo? (Rubén Laorden, Pau Francitorra)
  • Voy y paro a Jorge corriendo. De camino hacia una calle conocida, Barcelona, pudimos descansar. Nos ha ido bastante bien. (Pau Masdeu, Jan Tarrats)
  • Sóc a casa, i estic totalment en remull entre els dotze edredons verdosos, estrets. Totalment sol en una història boja. (Nora Cortés i Paula Juan) 
  • Hoy y ayer y antes estuviste en Berlín, hasta que acabé hallando respuesta. Entendí muchísimo que al fin estabais bien. (Martina Muedra, Ingrid Palou Ariadna Forcada)

1r ESO

  • Els 4 déus i Hades lluitaren de manera bruta amb dures defenses, armadures, espases blindades amb or del perfecte Zeus. (David Mompel, Pol Ribas)
  • Caí y sentí a todos: monstruos en marcha, lobos sin temor, maldades infinitas, diablos dominados por el poderoso Dios. (Roger Espasa, Pablo Naval)

4t ESO

  • "Mar, l' únic i bonic pensament de Posidó,
    espai amb màgia guardada sàviament.
    Admirat humilment per la més venerada,
    Hera."
    (Paula Farran, Ana Palencia)
  • Pau i amor i dolor inundaven la màgica vil·la. Una brisa profunda provocava tristor. Esbravats, com el mar, murmuren tres coloms. (Anna Sallés)
  • Era l’hora i elles esperaven el tràgic final. Les noies cansades, nervioses, corrien embogides per la por. Cridaven fort. (Paula Guerrero, Isabel Tanco) 
  • Pic i pala i pedra. Lentament jo avanço ràpid pel túnel. Ambiciós caminador, sacsejo fortament, tot de cop, immensos murs. (Héctor Antona)
  • Són a casa i miren feliçment la nevada caure com grans perletes brillants baixant lentament, com si res importés aquí. (Álvaro Mas, Mireia Macià)
  • Cec a casa i deixat abandonat en néixer, ronda per Tebes. Antígona, bondadosa, clement, acompanya tot el seu trajecte fins l'exili. (Andrea Duch, Anna Sanahuja)

1r Batxillerat

  • "Sóc i seré,
    a llums nocturnes de febrer,
    caliu que àdhuc desitgen
    solitaris vagants;
    anhelants des de mai,
    duradors cors."
    (Roger Asensi, Berenice Areso, Mariona Latorre)

joan ms||*|| @joanms314

  • Veu i sent a tants individus de fètida moral que manté recloses il·lusions futures protegint amb fe les alegries dels nobles.
  • Per a quin o quins cavallers de negres idees hem estat cruament explotats? Xisclem finalment que en res acabaran sota femers.
  • Ets a prop i sento enyorança de tantes coses que estan perdudes, oblidades, gairebé mutilades que, de cop, rendir-me vull. 

 


INS Castellar (Castellar del vallès, Barcelona)

1r Batxillerat

  • Dos o tres a fuera, asustados, un sonido firme que rompe... Asomaban alarmadas cabezas inocentes. Fue en ese instante todo. (Judith Parés y Laia Estrada).
  • Oía o veía. Y sentía anonadada su cuerpo. Trata del pesar doloroso, estancado. Sublime oscuridad, por no expresar amor. (Eloi García, Gerard Nuñez y Óscar Cano)
  • Ama a ella y canta canciones de amadas bodas. Son temas amorosos, preciosos, típicos españoles por su paz. Enamorada ella. (Joan Subires y Oriol Urrutia)
  • Reí, y ella a ratos, admirante, no estaba activa. Las cosas absurdas cambiaban. Mágicas aventuras son lo que podíamos amar. (Joel Canelada y Jan Marc Roldán)
  • Uno y tres y cinco, sumándolos en Málaga, añoro los otros momentos olvidados. Perdido escuchando tus "uf",caí, llorando... amor. (Marc Estrada y Joan Aura)
  • Fui a casa y Pedro ilusionado se mostró ácido con Laura. Acechaba enamorada, perdida, anonadada con su ira, acabando sola. (Albert Larrosa y Oriol Cebrián)
  • Rey y niño. A veces necesitan un minuto junto sus camas. Viviendo contentos, felices, alegrados, con el ser admirado, amar.  (Oriol Molón y Arnau Pujol)
  • Ojo o alma, y dolor apuñalado tu mirada. Venid, vos, amada italiana. Prohibida nuestra felicidad aún si nos queremos, amor. (Núria Sans y Judit Moreso)
  • Ell i ella a Milan compraven un vestit blanc. Uns amics parlaven allunyats mentres caminaven cap al mar, direcció ells. (Núria Sans y Judit Moreso)
  • Era a Sara a quien, sonriente, la miraba. Tenía tez color avellana. Solamente después, conmovido, fue el que consiguió amar. (Sofía Cernadas  - alumna del master de secundària)
  • Fui a casa. Y quiso abrazarme la esencia con aquel llamativo, atractivo, curioso encuentro. Leí su más perfecto beso. (Sonia Martínez -professora de Castellà de l’INS Castellar)
  • Sol a casa i penso, tristeses, no pansiu idees amb plors. Turments solitaris cerqueu àvidament, per fi, amb mesquina sort. (Xavier Sallas  - professor de matemàtiques de l’INS Castellar).
  • Una o dues o quatre formigues al saltar, riuen per caure rodolant cruelment. Mosquit empipador, que va ser culpable aquí. (Mariona Gibert i Roser Sors)
  • Fue a Roma y cuando anonadada, lo sintió cerca, sus almas cruzaron emociones bonitas. Rompieron por él, ¡qué momentos, amor! (Laura Zapata y Carla Gallardo)
  • Vio a Dios y Pedro charlando de listas, gente con almas agotadas queriendo agradar. Aburridos, con el sol, fuéronse ansí. (Alicia Correa - alumna del màster de secundària)

4t d'ESO

  • Fui a casa a comer. Empachado me arrimé hacia los baños, dolorido. Asustados, quedaron aturdidos. Así, el sol amaneció, solo. (Cristina Verdugo i Ismael Soriano)
  • Ela y Lola o Ramón caminaron al bosque, hacia ese barro manchado, escondido. Estaban asustados por el día. Terrible todo. (Laia Vendrell i Ada Garsot)
  • Fue a casa y fuera esperaban. La señora abrió una valla. Callados esperaban aquella mujercita que en ese amanecer riñó. (Pili Do Nascimiento)
  • Fui a casa a jugar. Asombrado vi: Andrés blanco, con ojos cobardes. Solamente después, extasiado. Fue un día agotador; cayó. (Yohana Muriel y Mariam Hakobyan)
  • Leo y Cris, y amigo asombrado. Un sonido fuera, eso rompe silencio. Corriendo deprisa, asustados. Van en los camiones. Azar. (Víctor Torres)

     

@carme_tuit

Sóc a casa i penso: compraria un lluent vestit per mudar. Sorpresa majúscula m'enduré observant com en uns maniquís, ulls quiets jo espero, però fan les pupil·les tot de subtils moviments.

 


Escola Sant Medir (Barcelona)

2n ESO

  • Vio a Sara y Clara manipular un cuadro desde los altos arbustos plantados… Pensaba emocionada que algún día pintaría ella solita.(Daniel López)
  • Una i tres a casal escoltava la musica lenta del movil superxic, mentrestant cantaven lentament les de els disquets xics. (Josep Cabedo)








 

AddThis Social Bookmark Button