Inscripció als tallers "Anem x + matemàtiques"

La FEEMCAT (Federació d’Entitats per l’Ensenyament de les Matemàtiques a Catalunya) ofereix, com els darrers cursos, els tallers d’Anem x + Matemàtiques adreçats a l’alumnat de 4t de l’ESO, amb una certa destresa i gust per les matemàtiques, i més en concret per la resolució de problemes, que es realitzaran en sessions de 3 hores els dissabtes al matí o una tarda a la setmana. La participació es totalment voluntària i no implica cap cost per a l’alumnat.

Els tallers s'organitzen en cadascun dels àmbits d’actuació de les associacions de Feemcat: ADEMGI, APaMMs i ABEAM, APMCM i Lleimat. Ja estan obertes les inscripccions d'algunes de les associacions.

Els tallers consten de diferents sessions (al voltant de 10). En cada sessió s'ofereix a l’alumnat la possibilitat d'aprofundir en aspectes de les matemàtiques complementaris als del currículum oficial. Per exemple, temes d'història, relacions entre literatura i matemàtiques, jocs d'estratègia, criptografia, geometria dinàmica,... Els materials han estat dissenyats per la FESPM (Federación Espanyola de Sociedades de Profesores de Matemáticas), de la que formem part a través de FEEMCAT. La FESPM també s'ha encarregat de la traducció de tots els materials al català. En el web oficial del projecte, es poden veure els materials.

Els nois i noies assistents tenen l’oportunitat de poder gaudir i descobrir les matemàtiques en contextos molt diversos i quotidians, que sovint estan poc explorats dins l'aula. A més, els poden compartir experiències entre iguals, entre joves amb les mateixes inquietuds i capacitats; aquest és un dels aspectes més valorats pels alumnes participants d'anteriors edicions.

Si teniu alumnes que hi puguin estar interessats adreceu les vostres peticions, com ho feu pel Fem Matemàtiques, a l’associació que desitgeu. Cada associació decidirà el marc horari (dissabte al matí o tarda no lectiva) i el calendari concret de les sessions. Podeu adreçar-vos als coordinadors dels Tallers de cada associació, per a saber-ne més sobre horaris i dies.

• ADEMGI: Guillem Bonet Cabó < Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessiteu que el JavaScript estigui habilitat per a mostrar-la > Girona [Dimecres tarda (16-19) - inici dimecres 26 d'octubre de 2017]  Informació i Inscripció
  • APaMMs: Lourdes Vidal < Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessiteu que el JavaScript estigui habilitat per a mostrar-la > Mataró [dissabtes al matí - inici 28 d'octubre de 2017]
  • ABEAM: Barcelona: Iolanda Guevara < Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessiteu que el JavaScript estigui habilitat per a mostrar-la > i Manresa: Montse Alsina < Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessiteu que el JavaScript estigui habilitat per a mostrar-la > [dissabtes al matí - inici dissabte 21 d'octubre de 2017] Informació i Inscripció
  • APMCM: Ramon Masip < Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessiteu que el JavaScript estigui habilitat per a mostrar-la )< - Reus i Terres de l'Ebre