Interdisciplinarietat i matemàtiques a primària

A càrrec de Juanjo Cárdenas i Saül Dalmau.

• Data i lloc:16 de novembre de 2011 a la sala d'actes del Departament d'Ensenyament

74 minuts

Resum

El títol de la sessió porta a parlar d’obvietats: que la matemàtica és una ciència que ajuda a comprendre i intervenir en l’entorn, que les activitats matemàtiques a l’escola han de partir de situacions properes a l’alumnat i que aquest entorn no està fragmentat per matèries sinó que és interdisciplinari. Creiem que les activitats que fem a les escoles haurien de partir d’aquests preceptes. Les activitats d’aula han de poder recobrir el currículum de forma competencial i en els espais que sigui possible tenir un caràcter interdisciplinari a partir de cada una de les àrees. Treballar d’aquesta manera demana fer un curós seguiment del currículum i anar modificant o eliminant altres activitats específiques de l’àrea programades o incloses en el llibre de text.

Mostrarem alguns exemples d’activitats riques i les eines més adients per a poder efectuar un seguiment acurat del currículum a partir d’un treball interdisciplinar.

Juanjo Càrdenas i Saül Dalmau són mestres de primària, formadors del departament i actualment treballen en els Serveis d'Innovació i Formació de l'Educació Infantil i Primària i de l’Educació Secundària del Departament d’Ensenyament.
  • Destinada a: Professorat d’educació primària i altre professorat de matemàtiques interessat en el tema.