Seminaris (creamat)
Publicats a l'Ateneu els materials dels dos primeros mòduls de l'AraMat
Ara matemàtiques. Saber-ne més per ensenyar-les millor, és un curs de formació adreçat a professorat d'Educació Primària en el qual, a partir de propostes de d’activitats d’aula, es treballa per ajudar al professorat a ampliar el seu coneixement matemàtic en allò que té relació amb l’aprenentatge de l’alumnat. Des del convenciment que si sabem més matemàtiques es pot planificar millor l’aprenentatge, preveure les dificultats que poden sorgir i, per tant, ajudar a superar-les i fer més connexions entre continguts matemàtics, s’ha planificat el curs prioritzant per als dos primers mòduls aquells continguts que tenen més incidència en el treball diari a l’aula.

Cadascun dels dos mòduls que el formen està dividit en cinc sessions relacionades amb els blocs de continguts del currículum (Numeració i càlcul, relacions i canvi, espai i forma, mesura, estadística i atzar). Aquest projecte de formació presencial, sota el nom d'AraMat, es va iniciar el curs 2015-16 a diferents zones territorials. Aquest 2017-18 ja s'està realitzant el 3r mòdul i hi ha previst un 4t pel proper curs.

Com a material de formació podreu trobar petites presentacions i vídeos curts on es mostren les activitats, exemplificacions de gestió i, en alguns casos, produccions d'alumnes. Aquests materials han estat adaptats partint del que s'ha utilitzat a les sessions presencials. Els vídeos han estat realitzats a les sessions de formació realitzades a Barcelona durant el primer trimestre del curs 2017-18.

Exemple de vídeo del material de formació

El CESIRE-CREAMAT a les 17 JAEM

Aquí teniu les presentacions de la comunicació Impulsos matemáticos del CESIRE-CREAMAT i del taller Algoritmos históricos en el aula presentats a les 17 JAEM de Cartagena.

Jornada de presentació de materials de matemàtiques (projecte eduCAT1x1)

El curs 2010-2011 una gran quantitat de centres docents  s’incorporaran al projecte eduCAT 1x1 del Departament d’Educació. El creamat, per donar suport al professorat de matemàtiques, va organitzar una jornada de presentació de materials, eines i experiències docents en l’àmbit digital per a primer curs d’ESO que es va celebrar el passat 1 de juliol al Citilab (Cornellà).

A continuació us presentem enregistrades les diferents ponències acompanyades d'altres materials que es van utilitzar.

Cicle de tallers: "Els dimarts TOCA mates"

Cicle de tallers sobre materials manipulatius per a l’ensenyament de les matemàtiques, organitzat conjuntament per l’Espai Jordi Esteve i el creamat.

Contes matemàtics
Imatge En aquesta secció hi trobareu recursos per treballar contes matemàtics, per extreure idees matemàtiques d’altres que no tenen un contingut matemàtic explícit o per treballar les matemàtiques a partir de contes. Els documents han estat elaborats o proposats per les coordinadores dels seminari organitzat pel creamat "Fem servir contes per treballar matemàtiques".

Seminari de visualització i resolució de problemes
En aquest taller Abraham Arcavi, professor i investigador del Departament d'Ensenyament de les Ciències del prestigiós institut científic Weizmann, a Rehovot, Israel, ha proposat experimentar i discutir idees i problemes amb solucions que emfasitzin l’ús d’elements visuals i de sentit comú en els processos resolutius així com la seva connexió amb les matemàtiques formals. Image