Publicats a l'Ateneu els materials dels dos primeros mòduls de l'AraMat
Ara matemàtiques. Saber-ne més per ensenyar-les millor, és un curs de formació adreçat a professorat d'Educació Primària en el qual, a partir de propostes de d’activitats d’aula, es treballa per ajudar al professorat a ampliar el seu coneixement matemàtic en allò que té relació amb l’aprenentatge de l’alumnat. Des del convenciment que si sabem més matemàtiques es pot planificar millor l’aprenentatge, preveure les dificultats que poden sorgir i, per tant, ajudar a superar-les i fer més connexions entre continguts matemàtics, s’ha planificat el curs prioritzant per als dos primers mòduls aquells continguts que tenen més incidència en el treball diari a l’aula.

Cadascun dels dos mòduls que el formen està dividit en cinc sessions relacionades amb els blocs de continguts del currículum (Numeració i càlcul, relacions i canvi, espai i forma, mesura, estadística i atzar). Aquest projecte de formació presencial, sota el nom d'AraMat, es va iniciar el curs 2015-16 a diferents zones territorials. Aquest 2017-18 ja s'està realitzant el 3r mòdul i hi ha previst un 4t pel proper curs.

Com a material de formació podreu trobar petites presentacions i vídeos curts on es mostren les activitats, exemplificacions de gestió i, en alguns casos, produccions d'alumnes. Aquests materials han estat adaptats partint del que s'ha utilitzat a les sessions presencials. Els vídeos han estat realitzats a les sessions de formació realitzades a Barcelona durant el primer trimestre del curs 2017-18.

Exemple de vídeo del material de formació