Hem vist...
Open Data BCN

Open Data BCN és una proposta que s’integra dins el marc de Barcelona Ciutat Digital

Adreçat al món educatiu, el Repte Barcelona Dades Obertes és un concurs on els alumnes dels centres participants de la ciutat, tutelats pels seus professors, desenvolupen projectes amb dades publicades al portal Open Data BCN. En l’edició de2018 els guanyadors del repte han estat els alumnes de 4t d’ESO de l’Institut Ferran Tallada que han presentat el projecte “La cohesió social va per barris”

Segona fase del Fem matemàtiques

Si voleu saber quin és l'ambient que es respira a una segona fase del Fem Matemàtiques, no us perdeu aquesta video-crònica de la Bisbal d'Empordà del 14 d'Abril de 2018.

Igual i diferent

El web  "same but different" ens proposa parelles d'imatges que tenen alguna semblança, en algun aspecte, però diferències per altra. Una bona idea per portar imatges a l'aula i promoure la conversa matemàtica i el raonament

També hi ha altres enllaços semblants com el blog "same or different", que a més d'imatges proposa petits vídeos.

Articles i xerrades del PuntMat

Des de fa un temps al blog del PuntMat (@PuntMat) trobem una secció fixa on estan recopilats tots els articles i vídeos de xerrades que David Barba (@DavidBarba2) i Cecília Calvo (@CcBcnMvd) han anat fent, amb una atenció especial, encara que toquen altres temes, als aspectes relatius al càlcul a primària. Cal destacar la sèrie d'articles alliberats de la revista Suma de la secció fixa "Ell@s tienen la palabra"

Claudi Alsina. Estimar les matemàtiques

En aquest web de Claudi Alsina, figura imprescindible en la didàctica i divulgació de la matemàtica del nostre país (i més enllà) ens podrem acostar, a més de a la seva trajectòria professional i personal, a les seves publicacions, conferències, demostracions... Una de les seccions que podem aprofitar millor és la de conferències, ja que les trobem totes redactades. Reproduim la pròpia presentació del web: "Si t’apassionen les matemàtiques, ets al lloc correcte. Em dic Claudi Alsina. Sóc matemàtic, divulgador i professor amb una llarga trajectòria docent i de recerca. Estimo les matemàtiques. En aquesta página hi trobaràs articles, conferències, demostracions visuals, publicacions i molta altra informació sobre la meva carrera professional. I si vols conèixer aspectes curiosos de les matemàtiques aplicades a la vida quotidiana, anima’t a visitar el bloc!"

App per a disposititus mòbils: "Jardí matemàtic"

En aquesta app de Maurici Carbó (nummolt, @macajo), autor d'altres ja comentades en altres ocasions, els nombres naturals es representen com a vegetals. Unes plantes semblants a les dents de lleó. El funcionament general és semblant al de les plantes: Les llavors, cauen del cel. S'han de plantar. I aleshores creix la planta corresponent a la llavor. Quan arriba el moment de fer la collita d'angelets, s'arrenca la planta. Aleshores s'alliberen les llavors que ha generat la planta. I les llavors tornen al cel.  El funcionament particular és semblant al dels números: Si se superposen dues llavors no plantades, es sumen. Si se superposen dues llavors plantades, les plantes es multipliquen. Les plantes s'estructuren en branques, bifurcant-se en funció dels nombres primers que composen la factorització del nombre. Cada planta genera tants angelets com el nombre que indica la seva llavor, tingui l'estructura que tingui. El programa disposa de 30 solcs un darrera de l'altre per poder anar plantant.

Patrons visuals

A la web Visual Patterns trobareu centenars de propostes de patrons visuals per treballar aspectes numèrics i d'introducció a l'àlgebra.  A cada proposta trobareu la "solució" per al pas 43 de la successió.

escuradents

Pattern #1, Squares in step 43 = 1849, Toothpicks in step 43 = 3784

Pattern #12, Diamonds in step 43 = 1936

Una app per practicar les proves Cangur

Una app per Android creada per Aleix Barreto Simón de l'Institut Miramar de Viladecans com a treball de recerca. Amb l'aplicació es poden fer exemples de proves de 5è de primària a batxillerat amb els enunciats del 2016. L’aplicació permet completar les proves amb les mateixes condicions que les reals amb la avantatge de conèixer la puntuació en el mateix temps que és realitzada. A més de la simulació real de la prova, es pot accedir a un gran nombre de qüestions classificades per nivells i per puntuació.

Dia escolar de les Matemàtiques a l'Escola l'Estació

Com cada any el dia 12 de maig els nens i nenes de tots els cicles de l'Escola L'Estació de Sant Feliu de Guíxols van celebrar el dia de les matemàtiques. Al 2017, Any Internacional del Turisme Sostenible, han fet una mirada matemàtica als llocs d'interés turístic de la seva ciutat. Us deixem l'enllaç al web del seu centre on ens ho expliquen amb més detall. So continueu llegint hi trobareu propostes d'anys anteriors. To un conjunt d'idees per agafar inspiració als nostres centres.

App sobre l'algoritme d'Euclides per trobar el m.c.d

Nova app per a dispostius mòbils amb Android de l'actiu Númmolt. La seva interfície no només ens mostra les divisions que es van fent i els redidus obtinguts sinó que ens ajuda a visualitzar-les. També ens calcula el m.c.m a partir del m.c.d.

Proper Fractions

L'incasable Maurici Carbó (Nummòlt) acaba de publicar una altra aplicació per a dispositius mòbils sobre l'equivalència de fraccions. Les fraccions es poden comparar sobre cercles, quadrats i situant-les a la recta numèrica. Aquesta aplicació està basada en una anterior del web Illuminations de la NCTM.

<< Inici < Anterior 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Següent > Final >>

Pàgina 1 de 18