VIII Gimcana Matemàtica a Manresa

Us presentem una activitat intercentres que pot servir d’inspiració per portar-la a terme a altres poblacions del nostre territori.

El 10 d'abril de 2013, es va celebrar pel centre de Manresa la VIII Gimcana Matemàtica, adreçada a l'alumnat de 1r d'ESO. Hi van participar més de 700 alumnes dels centres de secundària de Manresa i comarca.

Es va fer en dos torns al llarg de tot el matí. Els i les participants, tot seguit, van anar resolent el seguit de proves matemàtiques (de càlcul, mesura, formes geomètriques,....) relacionades amb l'entorn que se'ls havia preparat. Les activitats van tenir lloc pel casc antic de Manresa i al llarg del recorregut hi havia diverses parades on els alumnes de 4t d'ESO dels centres participants ajudaven i supervisaven les proves que anaven resolen els nois i les noies.

Aquesta activitat s'ha anat preparant durant tot el curs, en el marc d'un grup de treball organitzat des del Centre de Recursos Pedagògics del Bages, i en el que hi participen el professorat dels centres participants.