CESIRE

ARC

Correus periòdics

Subscriure'm



Joomla : CESIRE - CREAMAT

Àmbits CESIRE

aulatec
cesire cdec
cesire cirel

 

Portals

mmaca
 
Edu 365
Image

 

RSS

feed-image RSS
Matemáticas: El alfabeto del Universo
  • Autora: Guadalupe Castellano
  • Editorial: Guadalmazán (ISBN: 9788494155222)

Què comparteixen els errors de laboratori, l'estatura dels espanyols i el nivell de concentració dels estudiants? En què s'assemblen un formatge de tetilla, un anell, una pilota de rugbi, el far d'un cotxe i alguns estels? Què comparteixen les estrelles, els ànecs, els signes del zodíac, les parabòliques, la mel, els míssils, l'ADN, els rius, el reggaeton, els gossos, el microones, el arc de sant Martí, les guitarres o l'estatura? No ho dubtem ... les matemàtiques!


AddThis Social Bookmark Button
 
MatesQuizzes

Paraules clau: qüestionaris adaptatius, aprenentatge personalitzat, matemàtiques, matemàtiques per a C.Socials

 

Matesquizzes és una activitat del programa CIRAX. Aquest projecte té com a objectiu, entre d’altres, publicar en obert una col·lecció de qüestionaris digitals que permetin als estudiants que els realitzin fer-se un seguiment i una avaluació automàtica dels continguts de la matèria de Matemàtiques o de Matemàtiques per a Ciències Socials. També pretén arribar a estudiants de nivell universitari. Matesquizzes és un conjunt d’exercicis presentats en forma de qüestionaris que permeten la seva resolució de manera adaptativa.

 

AddThis Social Bookmark Button
 
La geometría del diseño
  • Autora: Kimerly Elam
  • Editorial: Gustavo Gili (ISBN: 978-84-252-2638-0)

Què tenen en comú l'Escarabat de Volkswagen, la casa Farnsworth de Mies van der Rohe, els cartells de Cassandre, el gravat Tauromàquia 20 de Goya i la catedral de Notre Dame? La comprensió profunda dels sistemes de proporció que reflecteix el seu disseny. Aquest llibre pretén explicar aquests principis de manera visual a través d'un aclaridor repàs dels sistemes de proporció clàssics (com la secció àuria i la seqüència Fibonacci, els rectangles arrel, les ràtios, la interrelació de les formes o les línies reguladores), i per mitjà de l'anàlisi detallada de 40 dissenys de cartells, objectes i edificis l'agut sentit de la proporció ha legitimat el pas del temps.


AddThis Social Bookmark Button
 
Nous llibres de l'editorial Puntodepapel

L'editorial Puntodepapel publica llibres infantils i llibres artístics que de fet són llibres artístics infantils i "notaninfantils". Anteriorment ja hem destacat algunes de les seves obres com La rebelión de formas, Menudo punto i A infinito. Tots tres contenen elements matemàtics. Ara en destaquem alguns títols nous que també hi juguen amb elles.

Theresio, Paulhexaedro i Fantasmilla

AddThis Social Bookmark Button
 
365 acertijos y retos de ingenio
  • Autor: Miquel Capó
  • Editorial: Montena (ISBN: 9788490432945)

Un nou llibre de Miquel Capó on es proposa un petit repte per a cada dia de l'any perquè activem les nostres neurones: problemes clàssics de recreació matemàtica, petites endevinalles, jocs de lògica,,,


AddThis Social Bookmark Button
 
Tremendo universo: las mates, en verso
  • Autora: Marta Muñoz carrión
  • Editorial: Brief (ISBN: 9788495895912)

A través de comparacions, jocs, mesures, endevinalles i històries, contades en vers l'autora pretén transmetre als nens el seu amor per les matemàtiques.

AddThis Social Bookmark Button
 
Investiguem amb problemes del Fem matemàtiques i +Mates (Investiguem! Proposta 1 - Octubre 2014)

En la nostra primera proposta quinzenal us volem fer una invitació a participar en dos dels concursos que es fan a Catalunya que tenen com a objectiu propiciar la investigació matemàtica i la resolució de problemes a les nostres aules: el Fem matemàtiques (per a 6è de primària, 1r i 2n d’ESO) i el +Mates (per a 5è de primària, 3r i 4t d’ESO i batxillerat). I la forma de convidar-vos és presentar-vos alguns dels problemes que s’han anat proposant per si els voleu treballar. Per als cursos que no “entren en concurs” hem adaptat algunes de les propostes.


AddThis Social Bookmark Button
 
vídeoMAT 2015 | matemàtiques per respondre preguntes

De nou arrenca el vídeoMAT, tercera edició d’un projecte en el qual els i les alumnes creen vídeos on es responen preguntes que posen de manifest les aplicacions de les matemàtiques o la seva presència en l’entorn.

La segona edició va comptar amb una participació de 2000 alumnes que van realitzar 108 vídeos, dels quals 40 han passat a formar part de la col·lecció permanent que pot ser emprada pel professorat en les seves classes.

Us animeu a participar-hi?

AddThis Social Bookmark Button
 
Entrevista a "Savis": Maria Antònia Canals

Dimecres 7 d'octubre, al programa Savis Josep Puigbó va conversar amb Maria Antónia Canals, autèntica referència en didàctica de les matemàtiques. Maria Antònia Canals (Barcelona, 1930) és llicenciada en Ciències Exactes i, a banda d'ensenyar matemàtiques, ha dedicat bona part de la seva vida a la formació de mestres. Fundadora de l'Associació de Mestres Rosa Sensat.

AddThis Social Bookmark Button
 
Revistes de matemàtiques i didàctica de les matemàtiques

Us presentem un llistat de revistes dedicades a les matemàtiques i al seu ensenyament que es poden consultar total o parcialment en línia.

AddThis Social Bookmark Button
 
Experincingmaths en català

S'ha dut a terme la traducció al català de la web Experiencingmaths, a iniciativa de la Comissió Nacional Andorrana per a la UNESCO, amb el suport del Centre de Recerca Matemàtica i el Departament de Matemàtiques de la Universitat Autònom de Barcelona.

Aquesta exposició virtual s'adreça al professorat de matemàtiques, als seus alumnes - especialment als d'educació secundària - i a totes aquelles persones interessades en les matemàtiques i les ciències en general. Mostra més de 200 situacions matemàtiques que proposen als estudiants experimentar, temptejar, fer hipòtesis, provar-les, intentar validar-les, provar de demostrar i debatre sobre propietats matemàtiques.

AddThis Social Bookmark Button
 
Fer-se preguntes (Investiguem! Proposta 3 - Novembre 2014)

La paraula problema prové del grec antic. El prefix Προ (pro,) significa «davant» i el terme βλημα (blema), «llançar, projectar», és a dir, “llençar endavant”. Literalment potser no té gaire sentit, però es pot interpretar com "exposar davant dels ulls una qüestió". De fet, tant al llatí com al grec tardà s’interpretava com “enigma, tema de debat”. Quins és, doncs, el motiu que ens mou a “projectar-nos endavant”? El repte de descobrir alguna cosa. I aquest repte, sovint, es presenta en forma de pregunta. La nostra proposta d’aquesta quinzena tracta sobre com fer-se preguntes.

 

AddThis Social Bookmark Button
 
Treballem amb nombres (Investiguem! Proposta 2 - Novembre 2014)

Els nombres són abstractes però de vegades tenen un cert punt de concret. Aquesta sensació la tenim quan els manipulem, quan “fem coses” amb ells. Tant és així que sovint són objecte de joc o material de repte. En aquesta nova proposta quinzenal us convidem a fer algunes investigacions numèriques.

AddThis Social Bookmark Button
 
Exposició virtual: Martin Gardner

Enguany se celebra el centenari del naixement de Martin Gardner, un dels grans divulgadors de les matemàtiques dels nostres temps. El CRAI Biblioteca de Matemàtiques li ret homenatge recordant la seva immensa contribució a l'hora d'apropar les matemàtiques al gran públic, des d'una perspectiva lúdica i atractiva, però sempre rigorosa.

AddThis Social Bookmark Button
 
PiTV

PiTV és un projecte del cicle superior de primària del Colegio Alameda de Osuna de Madrid on el propi alumnat prepara vídeos amb explicació de continguts, recreacions matemàtiques, entrevistes... Una idea que pot inspirar-ne d'altres per portar-les a terme al nostres centres.

AddThis Social Bookmark Button
 
Granazarí: l'experiència del mosaic a l'Alhambra

En aquest vídeo, de Samu Díaz, es mostren d'una forma molt clara alguns dels principis geomètrics més senzills dels principis de disseny d'algunes dels mosaics més coneguts de l'Alhambra de Granada.

AddThis Social Bookmark Button
 
Bojagi: un trencaclosques multiplicatiu

L'objectiu del joc que proposa aquest applet és omplir la trama de sortida amb rectangles, que no es superposin, de les mides que indiquen els nombres que apareixen. El valor afegit és que podem contsruir els nostres propis trencaclosques o resoldre el que han proposat altres jugadors. Un joc relativament senzill que pot fer un bon paper a primària.

AddThis Social Bookmark Button
 
<< Inici < Anterior 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Següent > Final >>

Pàgina 10 de 15