Pla d’acollida matemàtica per a l’alumnat nouvingut a l’ESO

Autor: Sergio Gracia Cantador  Curs: 2007/08  Tipus: A

Durada vídeo

2,5 minuts

Memòria

El treball tracta d’establir un pla d’acollida per a l’alumnat nouvingut a les classes de matemàtiques de l’ESO. Més concretament, tracta d’orientar i millorar les actuacions en el dia a dia dels professors de matemàtiques envers l’alumnat nouvingut, presentant-los una proposta de protocol o pla global i coherent que permeti donar resposta a les necessitats que aquests alumnes nouvinguts requereixen i que el nostre sistema educatiu ha de ser capaç d’oferir.

El treball consta de set parts bàsiques:

1. ACTIVITATS: amb un conjunt de 31 activitats per a ser descarregades en format Word.
  2. VOCABULARI: amb un total de 979 paraules o frases en ordre alfabètic, o segons temes i nivell.
  3. MALETA: amb un total de 48 objectes didàctics.
  4. METODOLOGIA: amb un conjunt de reflexions, indicacions i propostes en relació a la metodologia.
  5. FAMÍLIES: amb un conjunt de reflexions, indicacions i propostes en relació a les famílies.
  6. PAÏSOS: amb els aspectes més importants dels països de procedència i dels històricament acollidors.
  7. RACÓ DE L’ALUMNE: amb diccionaris i activitats en xarxa, uns vídeos i un bloc de cara al futur.