CESIRE

ARC

Correus periòdics

Subscriure'm



Joomla : CESIRE - CREAMAT

Àmbits CESIRE

aulatec
cesire cdec
cesire cirel

 

Portals

mmaca
 
Edu 365
Image

 

Comunicaemat

COMUNICAEMAT Comunicant Objectius Matemàtics Unint Nombres,Càlcul, Algebra,Espai,Mesura,Anglès i Tecnologia

COMUNICAEMAT vol ser un espai de reflexió en l'àmbit de la formació plurilingue, per tal de reconèixer els valors de les experiències que tenen en compte el treball de continguts curriculars en una llengua estrangera (en el nostre cas, l'anglès). Es vol constituir la reflexió com un marc integrador escolar, i com a recerca pluridisciplinar que enfoca tant els efectes del plurilinguisme sobre la formació matemàtica, com les influències del treball realitzat sobre la funcionalitat social comunicativa de la llengua. Per això, es preten identificar per mitjà d'estudi múltiple de casos les experiències reeixides que es donen a Catalunya. I amb ajut de Teoria de l'activitat analitzar processos de formació i mediadors de desenvolupament professional dels docents implicats. Al mateix temps, analitzar l'assoliment de competències comunicatives generals i comunicatives matemàtiques de l'alumnat. Volem crear, també un pont d'unió entre les experiències escolars realitzades i la formació inicial dels docents especialistes en llengua estrangera en l'àrea de Matemàtiques. El Projecte es proposa finalment, donar a conèixer les experiències realitzades en els fòrums de discussió especialitzats.
 


 

Objectius

Com a treball d’innovació.

  1. Recollir i inventariar coneixements i experiències sobre l’aprenentatge de les matemàtiques en anglès com a segona o tercera llengua. Identificar en elles els principis plurilinguistics que s’hi inclouen, i el treball matemàtic específic realitzat.
  2. Integrar experiències de treball de formació inicial en educació matemàtica d’ensenyants en llengua estrangera per a fer-los viure des de ben aviat l’experiència escolar integradora de matemàtiques i anglès.
  3. Coordinar experiències escolars que es fan en l’aprenentatge de les matemàtiques en llengua anglesa com a tercera llengua, i promoure el contacte entre professorat que fa matemàtiques amb Anglès i el col•lectiu de docents. Contactar amb especialistes estrangers que ajudin als processos de reflexió i recerca.
  4. Enriquir les experiències de llocs web específics (com webclip o edu365), amb propostes per al treball matemàtic per a alumnat de Primària i ESO, de manera que no siguin només enllaços a experiències de fora, ampliant tant les pàgines per als alumnes com per als docents. Especialment ens proposem la creació d’una pàgina de problemes de matemàtiques amb anglès i alguns segments de vídeos amb experiències curtes de reflexions dels nens i nenes sobre matemàtiques.

Com a treball de recerca:

  1. Reconèixer i analitzar algunes de les propostes escolars de matemàtiques en anglès realitzades fins ara, des de la perspectiva especialitzada de l’educació integradora de llengua i matemàtiques, ajudant a definir millor els seus objectius com a espai interdisciplinari i integrador en el marc pluringüista usant les TIC i amb això, identificar habilitats i objectius propis dels aprenentatges integrats de matemàtiques en anglès.
  2. Identificar elements inicials necessaris per a una formació matemàtica i didàctica especifica per als futurs ensenyants que es formen en llengua estrangera partint d’una pràctica, així com detectar algunes dificultats observades, i Identificar elements d’interès i dificultats a la formació dels ensenyants que han estat fent matemàtiques amb anglès aquests darrers anys a l’Educació Obligatòria, de manera que contribueixi a vehicular–les adequadament en espais de recerca i desenvolupament professional.

Grup de recerca: Comunicaemat

Participants

  • Responsable: Joaquim Giménez Rodríguez ( Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessiteu que el JavaScript estigui habilitat per a mostrar-la ) (UB)
  • Professorat universitari:
    • Carme Burgués Flamarich (UB)
    • Miquel Llovera Cànaves (UB)
    • Núria Rosich Sala (UB)
    • Àngel Alsina Pastells (UG)
  • Professorat no universitari:
    • Teresa Serra Santasusana (CEIP Vila Olímpica, Barcelona)
    • Montse Canet Punsola (CEIP Les Clisques, Port de la Selva)
    • Rosa Maria Ramírez Palau (CEIP Vila Olímpica, Barcelona)
    • Manel Sol Puig (IES Vilatzara, Vilassar de Mar)
    • Gemma Celma Gascó (CEIP Vila Olímpica, Barcelona)
    • Rosa Latorre Sarlé (CES Guinardó)

Descarregar memòria del projecte (3,8 Mb)

AddThis Social Bookmark Button