Àlia. "3x2? No m'ho crec!! "

Primer capítol: "3x2? No m'ho crec!! "

El dilluns dia 31 de març es va estrenar Àlia, una sèrie del K3 en la qual una noia aficionada a les matemàtiques es troba en diferents i divertides situacions de la vida quotidiana que resol emprant eines i raonaments matemàtics. Felicitem aquesta iniciativa de Televisió de Catalunya i de Mortimer Produccions en la qual el CREAMat ha tingut el plaer de col·laborar i desitgem que tingui molt d'èxit.

Durada: 10 minuts
Continguts que permet treballar: Principalment proporcions i percentatges. També arrodoniments, unitats de capacitat i mesura del temps.
Cursos on pot ser adequat: 6è de Primària, 1r d’ESO, 2n d’ESO i, per algunes activitats amb full de càlcul, 3r d’ESO i 4t d’ESO.

Suport didàctic .

La sèrie està pensada bàsicament per a alumnes d'ESO i té un fort component didàctic que, des del nostre Centre volem reforçar a través de blocs de suport a cada capítol amb propostes pel treball a l'aula.

Respecte d’aquests blocs cal fer algunes observacions:

La indicació dels continguts que permet treballar cada capítol i dels cursos on poden ser adequats és molt oberta. Cada professor o professora pot trobar-hi aspectes que no es contemplen a la proposta i que poden resultar útils en la seva classe.

Les activitats proposades, totes amb una forta presència de contextos, són de dificultat i estils diversos i formen tan sols una mostra de les que es poden portar a terme. El professorat, si ho considera convenient, escollirà aquelles que s’adeqüin millor als seus propòsits didàctics i a les necessitats del seu alumnat o en dissenyarà de noves. Naturalment el seu criteri docent és qui establirà, en cada cas, l’aplicació concreta de les oportunitats que ofereix cada capítol de la sèrie.

En l’exploració de la contribució que les diverses activitats fan a l’assoliment de les competències bàsiques ha de tenir-se en compte que el treball en aquest àmbit sempre és molt integrat i associat no tan sols al que es fa a classe sinó al com es fa. Per això la identificació de les competències de major presència en una activitat sempre s’ha de fer de manera molt oberta.

Més informació d'Àlia