Matemàtiques a les escoles d’estiu

Us presentem un recull dels cursos i tallers proposats a les diferents escoles d’estiu de Catalunya on es treballaran aspectes relacionats amb l’educació matemàtica.

Presentació del llibre "Els números canten" un llibre per l’aprenentatge dels més petits.
Maria Bras, professora de la URV, i Toni Giménez, pedagog i cantant, presentaran el seu llibre de cançons per aprendre matemàtiques, a la Seu de l’Institut d’Estudis Catalans. El llibre recopila 65 cançons i cantarelles de nombres, pensades per a infants de dos a set anys i explica les aplicacions pedagògiques de cada tipus de cançó. És un acte adreçat a mestres d’educació infantil,  famílies i infants de dos a set anys i professionals interessats.

VI Jornada Pedagògica a la Catalunya Central …va de matemàtiques!

Jornada al voltant de l'educació matemàtica organitzada pels CRP de l'Anoia, Bages, Berguedà, Osona i Solsonès. Hi haurà xerrades i tallers adreçats a educació infantil, primària i ESO.

Dia Escolar de les Matemàtiques

Un any més el dia 12 de maig es celebra el Dia Escolar de les Matemàtiques coincidint amb l’aniversari del naixement de Pere Puig Adam. Amb aquest motiu la  FESPM publica anualment una proposta de matemàtiques a la vida quotidiana. Aquest any tracta els sistemes electorals:  “Matemáticas y el poder de los votos”. El dossier l’ha escrit l’Antonio Moreno Verdejo, professor de secundària i a la Universidat de Granada.

Anar al dossier del Dia Escolar de les Matemàtiques 2018

Anar a dossiers d’anys anteriors.

Exposició virtual: "Matemàtics catalans: Pere Puig Adam"

Organitzada pel CRAI de la UB tenim aquesta exposició virtual sobre la figura de Pere Puig Adam, un dels matemàtics més influents en la didàctica d'aquesta matèria tant al nostre país com internacionalment. Trobarem apunts sobre la seva biografia, el seu famós Decàleg de la didàctica matemàtica mitjana, i un llistat molt exhaustiu de la seva blibliografia i la relacionada amb el seu treball. Una oportunitat per descobrir-lo per aquells que no el coneixen prou i per revisitar-lo aquells que ja saben d'ell.

Jornades "Gràcia Barri matemàtic"

Gràcia, barri matemàtic és un projecte del CRP de Gràcia que comprèn diverses activitats i actuacions entorn a l'ensenyament de les Matemàtiques a l’educació primària des d’una òptica competencial, productiva i manipulativa. És un espai d'informació i formació, però també vol incitar l'experimentació i la divulgació d'activitats, materials i reflexions entre el professorat de la nostra zona. Al llarg d'aquest curs organitza quatre xerrades al voltant de l'experimentació a l'aula o la planificació i avaluació pensant en les competències. Les xerrades aniarn a càrrec d'Anton Aubanell amb Jordi Font (27/11/17), Cecilia Calvo (31/1/18), Carme Burgués (28/2/18) i Claudi Alsina (27/6/18).

Màster Universitari en Innovació en Didàctiques Específiques (UVic)

La Universitat de Vic organitza un màster per aprofundir en el coneixement de diferents didàctiques, entre les que també hi són les matemàtiques, aplicable a les etapes d'Educació Infantil i Primària (3-12 anys). La realització del Màster ha de permetre l'adquisició de les competències necessàries per liderar, desenvolupar i avaluar projectes de centre que tinguin com a horitzó la innovació i la millora de l'acció educativa en aquestes àrees curriculars.

Pi-relats pel Dia de Pi (2018)

Un Pi-relat és un microconte on s'amaga el nombre Pi. Cada paraula, ordenadament, ha de tenir la quantitat de lletres dels dígits de Pi. És una idea que agafem de la Universitat d'Alacant i que sabem que s'ha realitzat també alguns centres educatius. Us posem un exemple dels que han participat a la convocatòria de la UA on, a les bases, posen el límit a un pi-relat de 20 paraules: "Oìa a Sara y Julia conversar de camino hacia sus casas. Mientras observaba entendí, conmovida, que al fin lograban amar". L'aproximació de Pi amagada és 3.1415926535897932384. Si continueu llegint podreu veure aquest exemple desenvolupat.

Si ens envieu els vostres Pi-relats ( Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessiteu que el JavaScript estigui habilitat per a mostrar-la ) els anirem publicant en aquesta secció. En aquest enllaç tens una petita aplicació que et pot ajudar a comptar les lletres (tot i que de vegades no funciona l'enllaç). També podeu descarregar aquest full de càlcul que compta les lletres de cada paraula i mira si coincideix amb el decimal corresponent. Ens ha estat cedit per Pilar Bueno de l'INS Alba del Vallès de Sant Fost de Campsentelles.

Materials de la 1a Jornada de didàctica de les matemàtiques de la Facultat de Matemàtiques i Informàtica de la UB

Organitzada pel Grup Cúbic de la Facultat de Matemàtiques i Informàtica de la UB el passat 17 de novembre de 2017 és va realitzar la 1a Jornada de didàctica de les matemàtiques sota el títol “Recordant Puig Adam en els 60 anys de la seva exposició de materials en ocasió de la XIa reunió del C.I.E.A.E.M.” Ja estan publicats els materials de la jornada on, a més de recordar el decàleg de Puig Adam, hi va haver també un interessant taller sobre còniques.

Contrarellotge matemàtica!

Contrarellotge matemàtica és un projecte impulsat per Víctor López. Periòdicament es proposa un "problema del mes" i, al llarg del curs, es convoquen  nou contrarellotges pels nivells de 2n d'ESO, 4t d'ESO i 2n de Batxillerat. Les primeres del 2017 estan convicades pel mes d'octubre. Els problemes que es proposen en aquestes contrarellotges tenen un estil que recorda molt als problemes del Cangur. Hi trobareu també un concurs de prova per poder veure el funcionament.

<< Inici < Anterior 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Següent > Final >>

Pàgina 1 de 9