Premi Poincaré 2017

La Facultat de Matemàtiques i Estadística de la UPC convoca la tretzena edició del Premi Poincaré al millor treball de recerca de batxillerat en Matemàtiques i/o Estadística.

Inscripció: fins el 21 d’abril de 2017.

+ Mates 2017

Nova convocatòria del concurs +Mates, organitzat per ADEMGI i APaMMs. Aquest concurs, que pretén afavorir el raonament matemàtic i la capacitat de comunicació i d’argumentació matemàtica, té un format semblant al Fem Matemàtiques i complementa aquells cursos als que aquest no arriba: 5è de primària, 3r i 4t d’ESO i batxillerat. (Data límit d'inscripció: 3 de març de 2017; data límit de lliurament de treballs: 17 de març de 2017)

Formació: "Ara matemàtiques. Saber-ne més per ensenyar-les millor"

Durant aquest mes de gener i febrer a diferents CRP (un per cada Servei Educatiu) s'obrirà la inscripció al 2n mòdul dels cursos de formació destinats a mestes de primària Ara matemàtiques. Saber-ne més per ensenyar-les millor. Són cursos orientats a la millora en el coneixement dels continguts sense deslligar-los de la seva didàctica. Les sessions tenen un marcat aire pràctic centrat en la realització i anàlisi d'activitats concretes. No és imprescindible ha ver realitzat el mòdul 1 per inscriure's, encara que es prioritzarà a les persones que l'hagin fet. Els CRP on es realitzarà aquesta formació són els de Badalona, Tàrrega, St. Feliu de Llobregat, Girona, Reus, Amposta, Granollers, Barcelona i Rubí. Per consultar el calendari de cada formació s'ha de visitar el web de cada CRP concret.

XIV Jornada LLEIMAT

#Matematitza't

Organitzada per ICE  (UdL) i l'Equip ICE-LLEIMAT. Es presentaran les conclusions del passat C2EM i sis taules d'experiències, simultàniament, per a tots els nivells educatius

• Data: Dissabte, 21 de gener de 2017
  • Horari: de 9.00 a 13.30
  • LLoc: UDL – Campus de Cappont - Edifici Polivalent - CCCT (C. de Jaume II, 71, Lleida)
  • Adreçat a: mestres d'infantil i primària i professorat de secundària

II Concurs de Fotografia Matemàtica d'APMCM

L’APMCM (Associació de Professors de Matemàtiques de les Comarques Meridionals) convoca el II Concurs de Fotografia Matemàtica en el que poden participar els centres de primària i secundària. L’objectiu és el de fomentar en els diferents centres l’activitat didàctica de Fotografia Matemàtica, com a forma d’aprendre a descobrir conceptes i objectes matemàtiques del nostre voltant. Es valorarà tant la qualitat de la imatge com el contingut matemàtic a què faci referència el títol. La inscripció l’haurà de formalitzar un professor responsable de cada centre abans del dia 26 de febrer del 2017.

5è concurs de dibuixos matemàtics de l'ABEAM

Amb l’objectiu de potenciar el desenvolupament de les competències matemàtiques, de fomentar la creativitat matemàtica i el gust per a ella, i  tot aprofitant la celebració del Dia Escolar de les Matemàtiques, ABEAM (Associació de Barcelona per a l'ensenyament i l'aprenentatge de les matemàtiques)   convoca el seu 5è Concurs de Dibuixos Matemàtics, adreçat als alumnes. La inscripció es podrà fer entre el 9 de gener i el 28 de febrer de 2017.

Treball per projectes en àmbits STEM

El CESIRE, amb la col·laboració de la Fundació Catalana per la Recerca i la Innovació, organitza les Jornades de formació sobre el treball per projectes en àmbits STEM. Adreçades a professorat de secundària en actiu, de les àrees de Ciències Experimentals (Biologia i Geologia, Física i Química), Matemàtiques i Tecnologia, les sessions inclouran ponències i tallers pràctics en què els participants desenvoluparan propostes de projectes amb l’ajut de professors experts. Les dues primeres sessions s’orienten a projectes dins i des de l’àrea (Tecnologia, Matemàtiques o Ciències), la tercera a projectes interdisciplinaris, i la darrera a espais fora dels instituts on els adolescents aprenen per projectes.

"Experiències matemàtiques" a Tarragona

L'exposició Experiències matemàtiques del MMACA s'instal·larà al Tinglado 4 del Moll de Costa de Tarragona des del 16 de febrer de 2017 fins al 7 de maig. Les reserves de visites escolars es fan a través de Còdol educació (web, Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessiteu que el JavaScript estigui habilitat per a mostrar-la , telèfon: 977 327 362)

Concurs de fotografia matemàtica de l'ABEAM i banc d'imatges

Convocada la divuitena edició del Concurs de fotografia matemàtica de l’ABEAM. Una proposta ben consolidada i que al llarg dels anys ha anat aplegant una interessantíssima col·lecció d’imatges matemàtiques que podem fer servir també a les nostres aules. Al web del concurs trobareu un magnífic banc d'imatges amb les fotografies d'anys anteriors que es poden cercar per etiquetes temàtiques. També a la secció de recursos didàctics, podeu trobar propostes d'activitats per a l'aula a partir de fotografies concretes.

El termini d'inscripció acaba el proper 24 de febrer de 2017.

Pluja de probabilitats (Clàudia González Blanco) 1r premi, 2n cicle ESO 2016

Curs ICE Universitat de Girona

Eines per a l’Ensenyament de l’Estadística a secundària (3E). Curs telemàtic de 40 hores que es realitzará entre el 27 de gener i el 25 d'abril de 2017. Inscripció oberta fins el 29 de gener.

<< Inici < Anterior 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Següent > Final >>

Pàgina 1 de 10