Conferència: "Matemàtiques i emocions"

El MMACA ens convida el proper dimecres dia 29 de novembre de 2017 a una conferència de Sergio Belmonte, professore de matemàtiques i autor del blog Magia y matemáticas. La conferència girarà al voltant de la idea que per a treballar en l'objectiu de "Divulgar i estimular una imatge social positiva de les matemàtiques" s'ha d'aconseguir mostrar el seu costat emocionant.

Jornades "Gràcia Barri matemàtic"

Gràcia, barri matemàtic és un projecte del CRP de Gràcia que comprèn diverses activitats i actuacions entorn a l'ensenyament de les Matemàtiques a l’educació primària des d’una òptica competencial, productiva i manipulativa. És un espai d'informació i formació, però també vol incitar l'experimentació i la divulgació d'activitats, materials i reflexions entre el professorat de la nostra zona. Al llarg d'aquest curs organitza quatre xerrades al voltant de l'experimentació a l'aula o la planificació i avaluació pensant en les competències. Les xerrades aniarn a càrrec d'Anton Aubanell amb Jordi Font (27/11/17), Cecilia Calvo (31/1/18), Carme Burgués (28/2/18) i Claudi Alsina (27/6/18).

Fem Matemàtiques 2018

Ja s'han publicat elsproblemes de la primera fase del Fem Matemàtiques 2018. La inscripció s'inicia el 21 de novembre i finalitza el 15 de desembre. El FEM MATEMÀTIQUES és una activitat que té la finalitat de contribuir a desenvolupar la competència matemàtica en tot l'alumnat de sisè de Primària i primer cicle de l'ESO.

Curs: Didàctica de les Matemàtiques des d'una perspectiva STEM

S'ha obert la inscripció al curs de formació de 30 hores Didàctica de les Matemàtiques des d'una perspectiva STEM dintre del pla STEM.cat. Aquesta formació s'oferirà a tots els serveis territorials durant el curs 2017-18. En una primera s'ofereixen cinc cursos a diferents territoris i en una segona fase als que faltin. Us enllacem els formularis d'inscripció dels cursos oberts en l'actualitat.

6è concurs de dibuixos matemàtics de l'ABEAM

Amb l’objectiu de potenciar el desenvolupament de les competències matemàtiques, de fomentar la creativitat matemàtica i el gust per a ella, així com generar un conjunt de recursos matemàtics per a l’aula, ABEAM (Associació de Barcelona per a l'ensenyament i l'aprenentatge de les matemàtiques)   convoca el seu 6è Concurs de Dibuixos Matemàtics, adreçat als alumnes. La inscripció es podrà fer entre el 8 de gener i el 28 de febrer de 2018.

Xerrades-taller a la FME-UPC

Cinc xerrades-taller a les aules de l'Facultat de Matemàtiques i Estadística de la UPC adreçades a alumnat de secundària:

• Com mesuraven distàncies astronòmiques abans de Crist? (A càrrec de maria Rosa Massa) 26 d'octubre de 2017 i 22 de febrer de 2018 de 10.30 a 12 h
  • Des de quan es resolen equacions de segon grau? (A càrrec de maria Rosa Massa)  22 de desembre de 2017  i 15 de març de 2018 de 10.30 a 12 h
  • L’estadística és alguna cosa més que “les estadístiques”?  (A càrrec de Sara Fontdecava)  19 d'octubre i 16 de novembre de 2017 i 7 de març de 2018 (De 9:30 a 13:00)
  • Hi ha equacions que no es poden resoldre sense ordinadors? (A càrrec de Jaume Soler) 8 d'octubre de 2017 i 15 de febrer de 2018, de 10 a 13.30 h
  • Podem saber si un asteroide xocarà amb la terra? (A càrrec de jaume Soler) 15 de novembre de 2017 i 22 de març de 2018, de 10 a 13.30 h

#MyEcoMob Datathon

#MyEcoMob Datathon: Nous patrons sostenibles de mobilitat urbana és una activitat adreçada a alumnes de batxillerat, iniciar els joves a la ciència de dades (des de l'explotació fins a l'anàlisi, el disseny i la seva interpretació final) a la vegada que promoure una mobilitat eficient, sostenible i el més ecològica possible.Aquesta activitat ha estat impulsada pel CCCB, la UPF, el Consorci d’Educació de Barcelona i la Fundació Collserola amb motiu de l’exposició Després de la fi del món. La presentació es farà el dia 7 novembre a les 18 h, al Mobile World Centre (Carrer Fontanella 2, Barcelona).

Curs: "Activitats amb materials i TIC a l’aula de matemàtiques"

Activitat otganitzada per l'ICE Josep Pallach de la UdG dirigida a professorat de matemàtiques d’educació primària i secundària. La finalitat d’aquest curs és proporcionar i compartir amb tot el professorat de matemàtiques, activitats d’aula, eines i recursos per treballar les matemàtiques de forma més competencial i vivencial. Te un caràcter totalment pràctic i reflexiu.

• Dates: del 8 de novembre de 2017 al 14 de març de 2018 (40 hores)
  • Horari: de 17.30 a 20 h
  • Lloc: ICE Josep Pallach, Parc Científic i Tecnològic de la Universitat de Girona Edifici Jaume Casademont
  • Més informació i inscripció (fins el 5-11-17)

Oberta la inscripció al vídeoMAT 2018

Ja s'ha obert la inscripció al vídeoMAT 2018. Us podeu inscriure fins el 5 de març de 2018. El vídeoMAT és un projecte en el qual els i les alumnes creen vídeos on es responen preguntes que posen de manifest aplicacions de les matemàtiques o la seva presència en l’entorn.

Contrarellotge matemàtica!

Contrarellotge matemàtica és un projecte impulsat per Víctor López. Periòdicament es proposa un "problema del mes" i, al llarg del curs, es convoquen  nou contrarellotges pels nivells de 2n d'ESO, 4t d'ESO i 2n de Batxillerat. Les primeres del 2017 estan convicades pel mes d'octubre. Els problemes que es proposen en aquestes contrarellotges tenen un estil que recorda molt als problemes del Cangur. Hi trobareu també un concurs de prova per poder veure el funcionament.

<< Inici < Anterior 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Següent > Final >>

Pàgina 1 de 10