CESIRE

ARC

Correus periòdics

Subscriure'm



Joomla : CESIRE - CREAMAT

Àmbits CESIRE

aulatec
cesire cdec
cesire cirel

 

Portals

mmaca
 
Edu 365
Image

 

Notícies
Viquimarató Matemàtica Intermèdia 2017

La Viquimarató Matemàtica Intermèdia 2017 és una activitat amb l'objectiu de contribuir al manteniment de la qualitat de les pàgines de Viquipèdia amb continguts matemàtics dels nivells d’ensenyament que anomenem ’intermedis’, que són essencialment el Batxillerat i els cursos d’universitat de nivell bàsic. És un projecte de la Societat Catalana de Matemàtiques amb els suports d'Amical Wikimedia, de la Secció de Ciències i Tecnologia de l'IEC i de la Facultat de Matemàtiquesi Estadística de la UPC. Són especialment convidats a participar-hi els professors d’ensenyament secundari i de primer curs d’universitat (en actiu, jubilats o en formació) però també tota altra persona interessada en col·laborar-hi.


  • Data i horari: 31 de març de 15:30 a 20h.
  • Lloc: Aula PC1 de la Facultat de Matemàtiques i Estadística de la UPC (c. Pau Gargallo n 14, Barcelona)
  • Més informació
AddThis Social Bookmark Button
 
Planter de Sondeigs i Experiments

Aquest concurs, que la Facultat de Matemàtiques i Estadística de la UPC convoca anualment, conjuntament amb la Facultat d'Economia i Empresa de la UB i la Facultat de Ciències de la UAB, està adreçat a estudiants d'ESO i Batxillerat i té com a objectiu principal despertar en els estudiants la curiositat per l'estadística com a eina fonamental en la recerca, tant en ciències experimentals com a en ciències socials. El 30 de març de 2017 finalitza la inscripció. La data límit de lliurament del treball definitiu serà el 5 de maig de 2017.


Informació completa

AddThis Social Bookmark Button
 
Premi Poincaré 2017

La Facultat de Matemàtiques i Estadística de la UPC convoca la tretzena edició del Premi Poincaré al millor treball de recerca de batxillerat en Matemàtiques i/o Estadística.


Inscripció: fins el 21 d’abril de 2017.


AddThis Social Bookmark Button
 
"Experiències matemàtiques" a Tarragona

L'exposició Experiències matemàtiques del MMACA s'instal·larà al Tinglado 4 del Moll de Costa de Tarragona des del 16 de febrer de 2017 fins al 7 de maig. Les reserves de visites escolars es fan a través de Còdol educació (web, Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessiteu que el JavaScript estigui habilitat per a mostrar-la , telèfon: 977 327 362)

AddThis Social Bookmark Button
 
Exposició virtual i guia de lectura: 300 anys de Leibniz: matemàtic, filòsof, bibliotecari

Exposició virtual i guia de lectura per commemorar el tricentenari de la mort de G. W. Leibniz elaborada conjuntament entre la Facultat de Filosofia, la Facultat de Matemàtiques i Informàtica i la Facultat de Biblioteconomia i Documentació de la UB. A les 12 h del dia 16 de novembre, a més, un col·loqui a l'Aula Magna de l'edifici històric de la mateixa UB en que intervindran jesus Gascón, Josep Pla, Carlos Dorce i Maria Ramon Cubells.

AddThis Social Bookmark Button
 
Formació: "Vols parlar de mates? En C2EM a l'aula

Formació organitzada per APAMMS que compta amb la col·laboració del Grup Àrea, el MEM i el CRP de Mataró. La proposta consisteix en una sèrie de trobades al llarg del curs per exemplificar i debatre algunes de les idees recollides a les conclusions del Congrés Català d'Educació Matemàtica (C2EM) celebrat al juliol de2016 a Barcelona.


 

AddThis Social Bookmark Button
 
Formació: "Ara matemàtiques. Saber-ne més per ensenyar-les millor"

Durant aquest mes de gener i febrer a diferents CRP (un per cada Servei Educatiu) s'obrirà la inscripció al 2n mòdul dels cursos de formació destinats a mestes de primària Ara matemàtiques. Saber-ne més per ensenyar-les millor. Són cursos orientats a la millora en el coneixement dels continguts sense deslligar-los de la seva didàctica. Les sessions tenen un marcat aire pràctic centrat en la realització i anàlisi d'activitats concretes. No és imprescindible ha ver realitzat el mòdul 1 per inscriure's, encara que es prioritzarà a les persones que l'hagin fet. Els CRP on es realitzarà aquesta formació són els de Badalona, Tàrrega, St. Feliu de Llobregat, Girona, Reus, Amposta, Granollers, Barcelona i Rubí. Per consultar el calendari de cada formació s'ha de visitar el web de cada CRP concret.

AddThis Social Bookmark Button
 
Llull i les matemàtiques (III): Els cercles lul·lians
L’Ars lul·liana fa ús de la combinatòria per fabricar una mena de maquinari que ajudi al raonament i l’argumentació. Les imatges més clares que ens venen al cap quan parlem de l’Ars són figures circulars dividides en sectors connectats de formes diferents.  A continuació parlarem de la combinatòria de l’Ars de Llull i mostrarem altres exemples combinatoris aplicats a la narració, a la construcció de poemes i discursos, al calendaris, a l’encriptació...
 
AddThis Social Bookmark Button
 
VII concurs de fotografia matemàtica d’ADEMGI

ADEMGI convoca la SETENA edició del Concurs de Fotografia sobre les Matemàtiques en el nostre món. L’objectiu és mostrar aquest univers tan abstracte i tan real, a la vegada, de les Matemàtiques, fent palès que aquestes estan immerses en la realitat que ens envolta. Es creen quatre categories: benjamí, infantil, júnior i sènior.
Com a novetat el concurs va de novembre a març i es donaran els premis al mes d’abril.

La pluja geomètrica
AddThis Social Bookmark Button
 
Llull i les matemàtiques (II): la quadratura del cercle

En l’obra de Llull hi ha certes imatges dotades d’un fort caràcter simbòlic que apareixen de forma recurrent en diferents llibres. L’arbre o l’escala poden ser dos exemples. Però hi ha una tercera que té un aire més matemàtic: la figura plena, que conté un triangle, un quadrat i un cercle. Deixant de banda les interpretacions teològiques o filosòfiques donades al conjunt de la figura o a cadascuna d’elles per separat (la tripiclitat de l’univers, les tres religions, etc.), la figura apareix comentada geomètricament al Liber de geometria nova et compendiosa i a De quadratura e triangulatura de cercle , totes dues obres de l’any 1299. En elles afirmava que les tres figures tenien la mateixa àrea, el que implicava que, segons ell, havia aconseguit quadrar i "triangulitzar" el cercle. Tal és la importància d’aquesta figura que també la trobem gravada al seu sepulcre. L’estudi de la figura plena ens proporciona una interessant activitat d’aula.

AddThis Social Bookmark Button
 
<< Inici < Anterior 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Següent > Final >>

Pàgina 1 de 9