Fem Matemàtiques 2018

Ja s'han publicat elsproblemes de la primera fase del Fem Matemàtiques 2018. La inscripció s'inicia el 21 de novembre i finalitza el 15 de desembre. El FEM MATEMÀTIQUES és una activitat que té la finalitat de contribuir a desenvolupar la competència matemàtica en tot l'alumnat de sisè de Primària i primer cicle de l'ESO.

6è concurs de dibuixos matemàtics de l'ABEAM

Amb l’objectiu de potenciar el desenvolupament de les competències matemàtiques, de fomentar la creativitat matemàtica i el gust per a ella, així com generar un conjunt de recursos matemàtics per a l’aula, ABEAM (Associació de Barcelona per a l'ensenyament i l'aprenentatge de les matemàtiques)   convoca el seu 6è Concurs de Dibuixos Matemàtics, adreçat als alumnes. La inscripció es podrà fer entre el 8 de gener i el 28 de febrer de 2018.

Oberta la inscripció al vídeoMAT 2018

Ja s'ha obert la inscripció al vídeoMAT 2018. Us podeu inscriure fins el 5 de març de 2018. El vídeoMAT és un projecte en el qual els i les alumnes creen vídeos on es responen preguntes que posen de manifest aplicacions de les matemàtiques o la seva presència en l’entorn.

Preanunci dels Concursos de problemes 2017-2018 de la SCM

La Societat Catalana de Matemàtiques ha fet el preanunci dels concursos de problemes previstos pel curs 2017-2018: Olimpíada, Cangur, Problemes a l'esprint., Copa Cangur, Marató de problemes... Des de la mateixaa pàgina, o des de la pàgina principal de cangur.org, oportunament, es pot accedir accedir a tota la informació de cada concurs.

Treballs premiats del 5è Planter de Sondeigs i Experiments

Ja podem consultar en línia els treballs guanyadors i amb menció del Planter de Sondeigs i Experiments de l'edició del 2014. La varietat de les recerques és inmensa i hi podrem trobar idees per portar a les classes: la Lleide Benford, la durada de les cançons, el vol dels mussols, la Llei de Murphy, estadístiques dels idiomes, plagues, alimentació, capacitat pulmonar... Felecitats als centres, professorat i alumnes participants.

El desafío matemático

Coincidint  amb  el  centenari  de  la  Real  Sociedad  Matemática  Española, EL  PAÍS  planteja un problema cada setmana, El desafío matemático, i sorteja  una col·lecció completa de llibres de  matemàtiques entre  els  encertants.
Aquesta setmana David Obrador presenta "De un lado para otro", en la realització del qual ha col·laborat el creamat. En aquest enllaç podeu consultar la solució.

El professor Manuel Sada recull a la seva pàgina web els problemes que s'han plantejat fins ara amb una proposta feta amb GeoGebra per trobar la solució.

Contrarellotge matemàtica!

Contrarellotge matemàtica és un projecte impulsat per Víctor López. Periòdicament es proposa un "problema del mes" i, al llarg del curs, es convoquen  nou contrarellotges pels nivells de 2n d'ESO, 4t d'ESO i 2n de Batxillerat. Les primeres del 2017 estan convicades pel mes d'octubre. Els problemes que es proposen en aquestes contrarellotges tenen un estil que recorda molt als problemes del Cangur. Hi trobareu també un concurs de prova per poder veure el funcionament.

Premi "Matemàtiques i societat - 2016" al Concurs de Fotografia Matemàtica d'ABEAM

Des del CESIRE-CREAMAT volem felicitar a l'organització del Concurs de Fotografia Matemàtica d'ABEAM que ha estat reconeguda, per la seva feina durant 17 edicions, amb el Premi Matemàtiques i Societat 2016 que anualment atorga la Fundació Ferran Sunyer i Balaguer. Una bona excusa perquè visiteu una vegada més, i si no la coneixieu per primera vegada, el web Fotografia Matemàtica i el seu banc de recursos. El lliurament del premi serà el proper dijous 21 d'abril a l'Institu d'Estudis Catalans.

Final del Fem Matemàtiques 2012 a Lloret

El dissabte 12 de maig, coincidint amb el Dia Escolar de les Matemàtiques, es va celebrar amb un gran èxit la fase final del concurs Fem Matemàtiques 2012 organitat per la FEEMCAT i les associacions que la formen. En l'edició d'enguany han participat uns 8500 alumnes dels quals 60 van estar seleccionats per la final de Lloret. Us adjuntem la notícia publicada a Ràdio Marina i l'entrevista a Sílvia Margelí, professora de l'INS Ramon Coll i Rodés de Lloret, membre d'ADEMGI i una de les persones orgnaitzadores de la jornada.