Premi Poincaré 2018

La Facultat de Matemàtiques i Estadística de la UPC convoca la tretzena edició del Premi Poincaré al millor treball de recerca de batxillerat en Matemàtiques i/o Estadística.

Inscripció: fins el 20 d’abril de 2018.

Concurs de fotografia matemàtica de l'ABEAM i banc d'imatges

Convocada la dinovena edició del Concurs de fotografia matemàtica de l’ABEAM. Una proposta ben consolidada i que al llarg dels anys ha anat aplegant una interessantíssima col·lecció d’imatges matemàtiques que podem fer servir també a les nostres aules. Al web del concurs trobareu un magnífic banc d'imatges amb les fotografies d'anys anteriors que es poden cercar per etiquetes temàtiques. També a la secció de recursos didàctics, podeu trobar propostes d'activitats per a l'aula a partir de fotografies concretes.

El termini d'inscripció acaba el proper 23 de febrer de 2018.

Els mitjos i els terços (Albert Castellamos Torres, 2n Premi 5è de Primària - 2017)

FotoMath 2017-2018

IV concurs de fotografia matemàtica

Aquest concurs va nèixer amb l'objectiu de fer palesa la presència de les matemàtiques en la vida quotidiana, així com d'animar a la recerca, la creativitat i la divulgació d'aquesta ciència. L'èxit de les edicions anteriors FotoMath 2009, FotoMath 2011, FotoMath 2013 i FotoMath 2015, ha animat als organitzadors a continuar amb aquest certamen de caràcter biennal. El concurs està obert a tothom i el termini de presentació acaba el 15 de maig de 2018.

+ Mates 2018

Nova convocatòria del concurs +Mates, organitzat per ADEMGI i APaMMs. Aquest concurs, que pretén afavorir el raonament matemàtic i la capacitat de comunicació i d’argumentació matemàtica, té un format semblant al Fem Matemàtiques i complementa aquells cursos als que aquest no arriba: 5è de primària, 3r i 4t d’ESO i batxillerat. (Data límit d'inscripció: 31 de gener de 2018; data límit de lliurament de treballs: 15 de febrer de 2018)

Oberta la inscripció al vídeoMAT 2018

Ja s'ha obert la inscripció al vídeoMAT 2018. Us podeu inscriure fins el 5 de març de 2018. El vídeoMAT és un projecte en el qual els i les alumnes creen vídeos on es responen preguntes que posen de manifest aplicacions de les matemàtiques o la seva presència en l’entorn.

Preanunci dels Concursos de problemes 2017-2018 de la SCM

La Societat Catalana de Matemàtiques ha fet el preanunci dels concursos de problemes previstos pel curs 2017-2018: Olimpíada, Cangur, Problemes a l'esprint., Copa Cangur, Marató de problemes... Des de la mateixaa pàgina, o des de la pàgina principal de cangur.org, oportunament, es pot accedir accedir a tota la informació de cada concurs.

Treballs premiats del 5è Planter de Sondeigs i Experiments

Ja podem consultar en línia els treballs guanyadors i amb menció del Planter de Sondeigs i Experiments de l'edició del 2014. La varietat de les recerques és inmensa i hi podrem trobar idees per portar a les classes: la Lleide Benford, la durada de les cançons, el vol dels mussols, la Llei de Murphy, estadístiques dels idiomes, plagues, alimentació, capacitat pulmonar... Felecitats als centres, professorat i alumnes participants.

Problemes a l'Esprint 2017/2018

L'activitat Problemes a l'esprint és una activitat en línia adreçada a equips de centre organitzats de la manera que en cada centre es consideri més eficaç. Per aquestes activitats no cal inscripció prèvia. Únicament s'ha d'organitzar adequadament un grup d'alumnes, que potser internivells, que vulguin participar en una activitat col·laborativa de resolució de problemes. La denominació "a l'esprint" prové del fet que el centre guanyador és el primer que envia totes les solucions correctes a les qüestions de matemàtiques que es plantegen.

Propera convocatòria Cicle superior de Primària: dimecres 24 de gener de 2018

6è concurs de dibuixos matemàtics de l'ABEAM

Amb l’objectiu de potenciar el desenvolupament de les competències matemàtiques, de fomentar la creativitat matemàtica i el gust per a ella, així com generar un conjunt de recursos matemàtics per a l’aula, ABEAM (Associació de Barcelona per a l'ensenyament i l'aprenentatge de les matemàtiques)   convoca el seu 6è Concurs de Dibuixos Matemàtics, adreçat als alumnes. La inscripció es podrà fer entre el 8 de gener i el 28 de febrer de 2018.

Contrarellotge matemàtica!

Contrarellotge matemàtica és un projecte impulsat per Víctor López. Periòdicament es proposa un "problema del mes" i, al llarg del curs, es convoquen  nou contrarellotges pels nivells de 2n d'ESO, 4t d'ESO i 2n de Batxillerat. Les primeres del 2017 estan convicades pel mes d'octubre. Els problemes que es proposen en aquestes contrarellotges tenen un estil que recorda molt als problemes del Cangur. Hi trobareu també un concurs de prova per poder veure el funcionament.

Premi "Matemàtiques i societat - 2016" al Concurs de Fotografia Matemàtica d'ABEAM

Des del CESIRE-CREAMAT volem felicitar a l'organització del Concurs de Fotografia Matemàtica d'ABEAM que ha estat reconeguda, per la seva feina durant 17 edicions, amb el Premi Matemàtiques i Societat 2016 que anualment atorga la Fundació Ferran Sunyer i Balaguer. Una bona excusa perquè visiteu una vegada més, i si no la coneixieu per primera vegada, el web Fotografia Matemàtica i el seu banc de recursos. El lliurament del premi serà el proper dijous 21 d'abril a l'Institu d'Estudis Catalans.

Final del Fem Matemàtiques 2012 a Lloret

El dissabte 12 de maig, coincidint amb el Dia Escolar de les Matemàtiques, es va celebrar amb un gran èxit la fase final del concurs Fem Matemàtiques 2012 organitat per la FEEMCAT i les associacions que la formen. En l'edició d'enguany han participat uns 8500 alumnes dels quals 60 van estar seleccionats per la final de Lloret. Us adjuntem la notícia publicada a Ràdio Marina i l'entrevista a Sílvia Margelí, professora de l'INS Ramon Coll i Rodés de Lloret, membre d'ADEMGI i una de les persones orgnaitzadores de la jornada.

<< Inici < Anterior 1 2 Següent > Final >>

Pàgina 1 de 2