Concursos
Premi "Matemàtiques i societat - 2016" al Concurs de Fotografia Matemàtica d'ABEAM

Des del CESIRE-CREAMAT volem felicitar a l'organització del Concurs de Fotografia Matemàtica d'ABEAM que ha estat reconeguda, per la seva feina durant 17 edicions, amb el Premi Matemàtiques i Societat 2016 que anualment atorga la Fundació Ferran Sunyer i Balaguer. Una bona excusa perquè visiteu una vegada més, i si no la coneixieu per primera vegada, el web Fotografia Matemàtica i el seu banc de recursos. El lliurament del premi serà el proper dijous 21 d'abril a l'Institu d'Estudis Catalans.

Treballs premiats del 5è Planter de Sondeigs i Experiments

Ja podem consultar en línia els treballs guanyadors i amb menció del Planter de Sondeigs i Experiments de l'edició del 2014. La varietat de les recerques és inmensa i hi podrem trobar idees per portar a les classes: la Lleide Benford, la durada de les cançons, el vol dels mussols, la Llei de Murphy, estadístiques dels idiomes, plagues, alimentació, capacitat pulmonar... Felecitats als centres, professorat i alumnes participants.

Final del Fem Matemàtiques 2012 a Lloret

El dissabte 12 de maig, coincidint amb el Dia Escolar de les Matemàtiques, es va celebrar amb un gran èxit la fase final del concurs Fem Matemàtiques 2012 organitat per la FEEMCAT i les associacions que la formen. En l'edició d'enguany han participat uns 8500 alumnes dels quals 60 van estar seleccionats per la final de Lloret. Us adjuntem la notícia publicada a Ràdio Marina i l'entrevista a Sílvia Margelí, professora de l'INS Ramon Coll i Rodés de Lloret, membre d'ADEMGI i una de les persones orgnaitzadores de la jornada.

El desafío matemático

Coincidint  amb  el  centenari  de  la  Real  Sociedad  Matemática  Española, EL  PAÍS  planteja un problema cada setmana, El desafío matemático, i sorteja  una col·lecció completa de llibres de  matemàtiques entre  els  encertants.
Aquesta setmana David Obrador presenta "De un lado para otro", en la realització del qual ha col·laborat el creamat. En aquest enllaç podeu consultar la solució.

El professor Manuel Sada recull a la seva pàgina web els problemes que s'han plantejat fins ara amb una proposta feta amb GeoGebra per trobar la solució.