Jornades
VII Jornades La Cultura Matemàtica de les Persones

En aquestes jornades, es proposa pensar en les relacions que es donen entre tres qüestions que considerem claus pel seu paper en l’emergència del sentit global del món de la vida de l’aula i de l’escola: benestar, cultura i llibertat. Se'ns convida a compartir reflexions sobre la naturalesa didàctica d’unes vides d’aula que haurien de generar benestar acollint totes les persones, que haurien d’enriquir la conversa cultural impulsant l’emoció del grup que conviu comprenent i explicant el món i que, finalment, haurien d’obrir el pas a la llibertat que entenem com un bé personal però també col·lectiu.

• Dates: Divendres 20 i dissabte 21 d'octubre de 2017
  • Lloc: Facultat de Psicologia, Ciències de l'Educació i de l'Esport Blanquerna - URL. Carrer Císter, 34 de Barcelona

XIV Jornada d'Ensenyament de les Matemàtiques

La jornada, organitzada conjuntament per FEEMCAT, SCM, SBM-XEIX i SEM-AL-KHWARIZMI, amb la qual col·labora el CESIRE-CREAMAT, enguany té com a tema central Xarxes per comunicar, compartir i cooperar en l'educació matemàtica.

"Les xarxes de mestres i professors (associacions o espais virtuals) són una eina al servei de l’educació matemàtica que cal difondre.

• Canvien i amplien la manera d’aprendre perquè permeten compartir i construir coneixement de manera col·lectiva.
  • Marquen tendències que la pròpia comunitat autoregula.
  • Admeten diferents graus d’implicació dels usuaris.

(Conclusió 12 del C2EM celebrat el juliol del 2016). "

• Data: dissabte 30 de setembre de 2017
  • Lloc: Institut d’Estudis Catalans (carrer del Carme, 47, Barcelona). Paralel·lament a l'Edifici Sa Riera UIB (Palma de Mallorca)
  • Inscripció:
    • Els i les docents del Departament d’Ensenyament i usaris d'XTEC s'han d'inscriure al portal XTEC (codi de l'activitat 9001020532). Amb l'assistència de matí i tarda obtindran un certificat de participació. La inscripció estarà oberta del 10 al 27 de setembre.
    • Les persones que no són usuàries d'XTEC han de formalitzar la inscripció mitjançant aquest formulari.

Actes del C2EM

Ja estan publicades les actes del Congrés Català d'Educació Matemàtica (C2EM). Les podeu consultar per modalitat: conferències plenàries, comunicacions (simultànies, encadenades o individuals), tallers, taules i pòsters, o bé per autors. En conjunt una bona manera de conéixer què "es va coure" durant el desenvolupament del congrés els dies 11, 12 i 13 de juliol de 2016.

Conclusions del C2EM

Un dels propòsits del C2EM ha estat elaborar un document de conclusions que proposi al conjunt de la comunitat educativa unes línies d’orientació cap a la millora de l’educació matemàtica i que, per tal de garantir el seu consens, l’elaboració d’aquest document hagi estat el màxim d’oberta possible. Les aportacions s’han fet en dos torns de debat sobre cadascun dels cinc nuclis temàtics, sent el segon torn un dels actes centrals per garantir que tothom pogués assistir-hi a un d’ells. També s’han recollit idees sorgides de comunicacions i tallers. Un cop redactades han estat llegides a l’acte de cloenda del congrés. Un document que us convidem a llegir i que ens planteja nous reptes de futur.

Jornada Curs Galois a l'FME

La jornada d'obertura del curs Galois a la Facultat de Matemàtiques i Estadística de la UPC tindrà lloc el dimecres 6 de març a les 10 h a la sala d'actes de l'FME (de 10 a 13:30(. El programa consta de tres xerrades sobre els treballs i resultats de Galois.

Materials de la VIII Jornada de l'ensenyament de les matemàtiques
A la web de la FEEMCAT trobarem penjats els materials de la taula rodona i les ponències de la jornada que es va celebrar el passat 17 de setembre a l'IEC. El tema de la jornada va ser L’avaluació a l’aula des d’infantil fins a la universitat: una eina per a millorar l’aprenentatge de l’alumnat.

Jornades sobre l'ensenyament de les matemàtiques

Aquestes jornades volen ser un lloc de treball conjunt on mestres i professors puguin compartir neguits, dubtes i experiències relatives a la seva tasca docent. Per fer que aquest espai de discusió sigui profitós i pugui tenir un retorn a l'aula, l'organització ha pensat que la millor manera és treballar plegats dissenyant materials didàctics. A la sessió del primer matí hi hauran conferències plenàries de Carme Burgués, Anton Aubanell i Cecilia Calvo i David Barba. Les altres dues session s'organitzaran en grups de treball.

• Dates: divendres 20 d'octubre de 2017 (de 9 a 14 i de 15.30 a 19) i dissabte 21 d'octubre (de 10 a 13.30)
  • Lloc: Cosmocaixa (Barcelona). Carrer d’Isaac Newton, 26.
  • Programa, inscripció i més informació

Materials de la VI Jornades estatals La Cultura Matemàtica de les Persones.

El 23 i 24 d'octubre de 2015 es van realitzar a Barcelona les VI Jornades estatals La Cultura Matemàtica de les Persones. El sentit de conviure aprenent organitzades per l'ICE de la UAB i Blaquerna. En aquest 2016 s'ha publiat un llibre digital on es recullen els materials presentats a les jornades amb vídeos i presentacions de la conferència inaugural, de cadascuna de les ponències i de les presentacions d'experiències.

Materials de la X Jornada de l'ensenyament de les matemàtiques

Al web de la FEEMCAT trobarem penjats els materials de la taula rodona i les ponències de la jornada que es va celebrar el passat 28 de setembre de 2013 a l'IEC. El tema de la jornada va ser  L’Alfabetització estadística. Quin paper hi juguem els ensenyants?

Materials de les 4es Jornades de didàctica de les matemàtiques a les comarques meridionals

Ja tenim a la nostra disposició els materials que es van presentar a les Jornades de Didàctica de les Matemàtiques a les Comarques Meridionals (organitzades per l'APMCM, el DEIM, l'ICE i la FCEP de la URV) que es van celebrar a Tarragona els dies 20 i 21 de gener de 2012.