XIV Jornada d'Ensenyament de les Matemàtiques

La jornada, organitzada conjuntament per FEEMCAT, SCM, SBM-XEIX i SEM-AL-KHWARIZMI, amb la qual col·labora el CESIRE-CREAMAT, enguany té com a tema central Xarxes per comunicar, compartir i cooperar en l'educació matemàtica.

"Les xarxes de mestres i professors (associacions o espais virtuals) són una eina al servei de l’educació matemàtica que cal difondre.

• Canvien i amplien la manera d’aprendre perquè permeten compartir i construir coneixement de manera col·lectiva.
  • Marquen tendències que la pròpia comunitat autoregula.
  • Admeten diferents graus d’implicació dels usuaris.

(Conclusió 12 del C2EM celebrat el juliol del 2016). "

• Data: dissabte 30 de setembre de 2017
  • Lloc: Institut d’Estudis Catalans (carrer del Carme, 47, Barcelona). Paralel·lament a l'Edifici Sa Riera UIB (Palma de Mallorca)
  • Inscripció:
    • Els i les docents del Departament d’Ensenyament i usaris d'XTEC s'han d'inscriure al portal XTEC (codi de l'activitat 9001020532). Amb l'assistència de matí i tarda obtindran un certificat de participació. La inscripció estarà oberta del 10 al 27 de setembre.
    • Les persones que no són usuàries d'XTEC han de formalitzar la inscripció mitjançant aquest formulari.

Programa provisional:

9:00 – 9:15 Recepció

9:15 – 9:30 Obertura i presentació de la jornada (sala Prat de la Riba, tot el matí)

9:30 – 10:30 Conferència: Canvi, professió i coneixement: les xarxes i l'educació matemàtica, a càrrec de Ferran Ruiz Tarragó (President del Consell Escolar de Catalunya 2011-2016)

10:30 – 11:45 Presentació d’experiències a l’aula al pati de l’IEC i esmorzar

11:45– 13:00 Tertúlia. Xarxes per comunicar, compartir i cooperar en l’educació matemàtica. Moderadora: Cecília Calvo Pesce (Escola Sadako, Màster Interuniversitari Formació professorat (Matemàtiques)). Participants:

• Lluís Bonet Juan (IES Mare Nostrum (Alacant), Professor-Tutor UNED Dènia-Benidorm)
  • Carles Giménez Esteban (Col·legi Sant Gabriel, Viladecans)
  • Joan Gómez Urgellés (Universitat Politècnica de Catalunya)
  • Sara Sánchez Camins (INS Montserrat Colomer, Sant Esteve Sesrovires).

13:00 - 13:15 Presentació noves bases del Premi Maria Antònia Canals

13.15 - 13:45 Presentació dels treballs de la Comissió per a l’impuls de les conclusions del C2EM

13:45 – 16:00 Pausa per anar a dinar

16:00 – 17:00 Sessions paral·leles:

• Teixint nous espais d’aprenentatge. Manel Martínez Pascual (La Salle Bonanova) Carles Giménez Esteban (Col·legi Sant Gabriel, Viladecans). (Sala Pere i Joan Coromines)
  • La Xarxa, un espai col·laboratiu pel desenvolupament de l'aprenentatge. Juanjo Cárdenas (APaMMs i Grup SetMesTres) i Ximo Altur (Grup SetMesTres). (Sala Nicolau d’Olwer)

17:00 – 18:00 Sessions paral·leles:

• De la formiga matemàtica a les Webquest! Sebastià Capella Priu (President de la Comunitat Catalana de WebQuest). (Sala Pere i Joan Coromines)
  • La wikipèdia i l’educació matemàtica. Enric Brasó Campderrós (MMACA). (Sala Nicolau d’Olwer).

Si el nombre d’inscrits sobrepassa l’aforament de la sala Prat de la Riba, s’hi podrà accedir per ordre d’arribada. Per la resta d’inscrits s’habilitarà un segon espai al que es podrà seguir l’acte per streaming. El hashtag del twitter és #14jornadaconjunta