CESIRE

ARC

Correus periòdics

Subscriure'm



Joomla : CESIRE - CREAMAT

Àmbits CESIRE

aulatec
cesire cdec
cesire cirel

 

Portals

mmaca
 
Edu 365
Image

 

Notícies
Monogràfic sobre ensenyamentr-aprenentatge de les matemàtiques
La revista on-line Electronic Journal of Research in Educational Psychology, editada per Education& Psychology I+D+i ha publicat un interessant monogràfic sobre ensenyament i aprenentatge de les matemàtiques amb 14 articles visualitzables en format pdf.


Veure la web de la revista
AddThis Social Bookmark Button
 
Un mòdul del mmaca sobre Sam Loyd
A la web “oficial” de Sam Loyd s’ha recollit i comentat un dels mòduls del mmaca sobre un dels clàssics trencaclosques de Sam Loyd.

 

Enllaç al comentari
AddThis Social Bookmark Button
 
Col·lecció de cartells: Moments matemàtics

Mathematical Moments (Moments Matemàtics) és una col·lecció de cartells divulgatius editats per l'American Mathematical Society (AMS) per a promoure l'apreciació i el coneixement del paper rellevant que les matemàtiques ocupen en la ciència, la natura, la tecnologia i la cultura. Cada cartell tracta un tema d'actualitat i gran interès social, amb una breu explicació del problema que s'aborda i de les eines matemàtiques que incideixen en el seu tractament, acompanyada d'una il·lustració atractiva.

Per les seves característiques aquests materials constitueixen un recurs didàctic idoni per a incrementar la projecció social de les matemàtiques, ja sigui a través de la seva utilització en l'aula o mitjançant la celebració d'exposicions divulgatives amb motiu de qualsevol esdeveniment relacionat amb la ciència i la tecnologia (jornades, congressos, fires...) i en escenaris qualssevol (centres docents, centres de professorat, museus de la ciència...).
 


AddThis Social Bookmark Button
 
"Einstein a la platja" parla de matemàtiques
El programa de divulgació científica Einstein a la platja de BTV (Barcelona Televisió) ha dedicat un dels seus programes a parlar sobre la situació de l’educació matemàtica al nostre país, sota el títol Ensenyar i aprendre matemàtiques. Al programa hi ha col·laborat els professors i professores Carme Torralba, Lourdes Figueiras, Mario Fadda, Marta Berini, Anton Aubanell i Pilar Figueres.
 
Es pot veure el programa per internet a la pàgina web de BTV.
 
AddThis Social Bookmark Button
 
Sortides laborals dels Estudis de Matemàtiques
La Real Societat Matemática Española (RSME), per encàrrec de l’Agencia Nacional de Evaluación de la Calidad y Acreditación (ANECA) ha publicat un informe que, sota el títol de Sortides professionals dels estudis de matemàtiques, recull dades sobre la inserció laboral i l’experiència professional dels llicenciats en matemàtiques. La investigació, realitzada per F. Javier Soria de Diego (Universidad de Barcelona ), Rodrigo Trujillo González (Universidad de La Laguna) i Elena Vázquez Cendón (Universidade de Santiago de Compostela), es basa en la realització de 516 enquestes a titulats en matemàtiques i de la recopilació de 1500 ofertes de treball.
AddThis Social Bookmark Button
 
Exposicions Virtuals

La web divulgamat ens ofereix accés a un seguit d'exposcions virtuals dobre diversos aspectes de les matemàtiques.

http://divulgamat.ehu.es/weborriak/Exposiciones/erakusketa.asp

AddThis Social Bookmark Button
 
Astronomia: Propostes de centres

Molts centres estan organitzant ja activitats relacionades amb l’Any Internacional de l’Astronomia. Des de l’XTEC s’està fent un recull d’aquestes propostes, per tal de fer-ne difusió, que podem trobar a la secció Astronomia als centres.

Les primeres que s’han penjat ens conviden a viatjar a la Lluna, a observar el trànsit de Venus o el moviment del Sol, a disfressar-nos galàcticament...
 

AddThis Social Bookmark Button
 
Què és el creamat

Centre de recursos per ensenyar i aprendre matemàtiques

La finalitat del creamat és la de facilitar recursos als centres educatius i al professorat de les diferents etapes educatives no universitàries per aconseguir un millor assoliment i desenvolupament de les competències dels alumnes en l’àmbit matemàtic.

En aquest marc s’entén per recursos no només els objectes de caràcter material, bibliogràfic o virtual, sinó també la generació, coordinació, imbricació i difusió d’idees i coneixements relacionats amb l’ensenyament i l’aprenentatge de les matemàtiques.

Aquest propòsit global es formula a través dels següents objectius:

  • Ser punt de trobada i de reflexió per al professorat de matemàtiques tot estimulant el coneixement i la coordinació entre els diferents nivells educatius.
  • Promoure i difondre activitats que estimulin l’interès de l’alumnat per les matemàtiques.
  • Promoure i difondre iniciatives entorn a l’elaboració de recursos per a l’educació matemàtica.
  • Constituir bancs d’idees i materials que contribueixin a la millora de l’ensenyament i l’aprenentatge de les matemàtiques.
  • Col•laborar en la formació permanent del professorat de matemàtiques.
  • Aportar impulsos de millora a l’ensenyament de les matemàtiques a partir de conferències, tallers i altres activitats destinades als docents.
  • Identificar i difondre experiències didàctiques d’interès especial que es fan a la classe de matemàtiques.
  • Connectar la recerca amb l’escola tot promovent la transferència de coneixement i la innovació en educació matemàtica.
  • Explorar i promoure oportunitats per posar en contacte l’educació matemàtica amb tots els àmbits de la societat.


El creamat pertany al CESIRE

Els centre específics de suport a la innovació i la recerca educativa (CESIRE) té com a funcions:

  1. Conèixer la recerca que es fa en didàctica i educació de l'àrea respectiva: promoure i difondre'n els resultats i adequar-los a les necessitats del professorat.
  2. Dissenyar i difondre activitats i recursos que ajudin el professorat en la seva tasca innovadora.
  3. Promoure i difondre activitats que tenen com a finalitat l'estímul entre l'alumnat de l'interès i els gust per a l'aprenentatge de les àrees i matèries respectives.
  4. Detectar, impulsar i fer el seguiment de bones pràctiques i experiències didàctiques d'interès especial en l'àmbit d'actuació específic de cada CESIRE.
  5. Donar coherència i difondre, de manera coordinada amb els serveis educatius i els ICE, la formació permanent relacionada amb l'àrea específica del CESIRE, i col•laborar en la detecció de necessitats en l'àmbit formatiu.
  6. Promoure i difondre iniciatives en l'elaboració de recursos i materials de qualitat i innovació en l'àrea específica
  7. Constituir bancs de recursos (bibliogràfics, materials, informàtics, de recerques teòriques i altres) per a l'ensenyament i l'aprenentatge de l'àrea específica.
  8. Difondre serveis i activitats, relacionats amb l'educació de l'àrea respectiva, que ofereixen institucions, associacions i centres implantats en tot el territori.
  9. Explorar i promoure oportunitats per posar en contacte l'educació de l'àrea corresponent amb diversos àmbits de la societat: l'empresa, la indústria, el món rural, l'art en les seves diverses expressions, els mitjans de comunicació...
  10. Ser punt de trobada i de reflexió per al professorat de les àrees i matèries respectives, estimulant el coneixement i la coordinació entre els diferents nivells educatius i també amb la universitat.

AddThis Social Bookmark Button
 
Matemáticas experimentales

Impressionant exposició virtual interactiva creada pel Centre Sciences (www.centre-sciences.org), traduïda a 4 idiomes: Anglès, francès, castellà i portuguès.

Permet experimentar, incita a fer hipòtesis, demana que demostrem... i en cada tema ens proposa anar més enllà.

Està adreçada a professors i alumnes de secundària, tot i que té sense dubte aspectes que cridaran l'atenció a tots els públics.

www.experiencingmaths.org

 

AddThis Social Bookmark Button
 
<< Inici < Anterior 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Següent > Final >>

Pàgina 9 de 9