Activitats per l'aula
Qui és aquest individu?

"Al vestíbul de l'escola ha aparegut un individu molt estrany, a la paret, just al costat de consergeria. El conserge, Raul, no en sap res." Així comença una activitat de matemàtiques que van realitzar a l'Escola Mogent de La Roca del Vallès per commemorar els seus 10 anys.

Aquesta activitat s'adreça a Cicle Superior de Primària, però en el seu desenvolupament participa tota l'escola. Els continguts que desenvolupa són els del bloc d'Estadística i atzar  amb l'ús de recursos digitals. Val a dir que es va fer un treball conjunt d'aquest bloc de continguts a tota l'escola per tal de desenvolupar aquesta activitat i que tots els nens i nenes de l'escola poguessin entendre la tasca que s'estava desenvolupant. L'objectiu de l'activitat és la recerca de l'alumne tipus de l'escola a partir d'un qüestionari elaborat pels alumnes de cicle superior.

Els autors de l'experiència són: Marga Canet, Santi Garriga, Albert Pujadas, Sònia Usero.

Propostes de geometria per a Educació Infantil a L’ARC

L’ARC està pensat per intercanviar recursos entre mestres. Isabel Sorigué ha aportat a l’ARC unes 40 propostes, 36 de les quals de geometria, algunes realitzades amb els seus companys d’escola i altres amb la col·laboració de Bernat Ancochea amb qui ha experimentat l’ús del programa GeoGebra amb nens i nenes de parvulari. Us proposem un tastet per convidar-vos a entrar-hi. Ja sabeu que si en voleu trobar més el cercador de l’ARC us ajudarà.

Programes de suport als treballs de recerca de batxillerat

Moltes universitats ofereixen suport a la tutorització de treballs de recerca de Batxillerat. A continuació podeu trobar un recull de les propostes matemàtiques del CRM, la UAB, la UB i la UPC.

Story cubes

Story cubes” és un joc format per 9 cubs de 6 cares. En cada cara, els cubs hi tenen representada una acció diferent. El joc consisteix a llençar els 9 daus i, començant per la frase “Hi havia una vegada …”,  enllaçar les 9 accions que apareixen representades en les cares que han quedat cap amunt. Es pot començar pel símbol que vulgueu dels 9 possibles i es poden ordenar de la manera que es vulgui.

Hi ha tres variants del joc: clàssic, accions i viatges. Hem utilitzat per aquesta activitat el joc d'accions.

En la propaganda de la capsa podem llegir:

” 9 cubs, 54 imatges, 10000000+ combos. Infinites històries”.

És certa aquesta propaganda? O n’hi ha moltes més? O menys? Feu un informe on valoreu la certessa o falsedat d'aquesta propaganda.

MatesQuizzes

Paraules clau: qüestionaris adaptatius, aprenentatge personalitzat, matemàtiques, matemàtiques per a C.Socials

Matesquizzes és una activitat del programa CIRAX. Aquest projecte té com a objectiu, entre d’altres, publicar en obert una col·lecció de qüestionaris digitals que permetin als estudiants que els realitzin fer-se un seguiment i una avaluació automàtica dels continguts de la matèria de Matemàtiques o de Matemàtiques per a Ciències Socials. També pretén arribar a estudiants de nivell universitari. Matesquizzes és un conjunt d’exercicis presentats en forma de qüestionaris que permeten la seva resolució de manera adaptativa.