CESIRE

ARC

Correus periòdics

Subscriure'm



Joomla : CESIRE - CREAMAT

Àmbits CESIRE

aulatec
cesire cdec
cesire cirel

 

Portals

mmaca
 
Edu 365
Image

 

Plantejar i resoldre problemes a la classe de matemàtiques: Per què? Quan? Com?

Conferència a càrrec de Jordi Deulofeu (Facultat de Ciències de l’Educació de la UAB)

Aquesta conferència va tenir lloc a la Sala d'Actes del Departament d'Educació el 26 de març de 2009

Durada: 70 minuts
 

Presentació


Descripció


Plantejar i resoldre problemes, analitzar diferents resolucions, reflexionar sobre les pròpies resolucions i les d’altres, hauria de ser una activitat central en el procés d’ensenyament de les matemàtiques a tots els nivells. Tanmateix, aquesta afirmació planteja interrogants i matisos que cal analitzar i discutir amb una certa calma.
Quins són els interrogants i els matisos que cal considerar quan convertim el plantejament i resolució de problemes en l'eix al voltant del qual ha de girar el procés d’ensenyament de les matemàtiques? Considerem-ne alguns:
  • Per què la resolució de problemes hauria de ser el cor de les matemàtiques?
  • Quins problemes són adequats en les diferents etapes?
  • Com s’han de plantejar i gestionar a l’aula les activitats centrades en la resolució de problemes?
  • Quines actituds cal afavorir en relació amb aquestes activitats? Quins problemes constitueixen bones activitats d’aprenentatge?
  • En definitiva, com podem millorar la competència matemàtica a través del plantejament i la resolució de problemes a la classe de matemàtiques, fent que l’alumnat trobi oportunitats reals per desenvolupar el pensament matemàtic.
Destinataris

Mestres primària i professorat de secundària.
AddThis Social Bookmark Button